رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۵

علی اکبرموسوی خوئینی پس از آزادی: بازداشتم تاوان فعالیت‌های دوران نمایندگی است

مهندس سید علی اکبرموسوی (خوئینی) نماینده مردم تهران در دوره ششم مجلس و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوارتحکیم وحدت) از بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات در اوین آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران، زهره اسلامیان همسر موسوی خوئینی با اعلام این خبر گفت: همسرم سرانجام پس از صد و سی روز بازداشت غیرموجه، شامگاه شنبه با قرار وثیقه یکصد و پنجاه میلیون تومانی و بهمراه یک کفالت معادل آن آزاد شد.

همچنین مهندس علی اکبر موسوی خوئینی ساعاتی پس از آزادی گفت: بازداشتم را تاوان فعالیت های مفید و موثر خود در دوران نمایندگی مردم تهران و جنبش دانشجویی در مجلس ششم، پی گیری امور زندانیان و بازداشتگاههای غیرقانونی، نقد عملکرد صاحبان مقام و قدرت و ایفای مسئولیت در سازمان ادوارتحکیم وحدت به ویژه نقد عملکرد دولت نهم در مدیریت پرونده هسته ای می دانم.
معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران در امور زندانها در این باره گفت: علی اكبر موسوی خوئينی با قرار وثيقه ‪ ۳۰۰‬ميليون تومانی آزاد شد.

محمود سالاركيا در گفتگو با ایرنا گفت افزود: پرونده وی در حال تنظيم كيفرخواست برای ارائه به دادگاه است.

محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران اظهار داشت:

وثيقه‌ ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون توماني براي آزادي موسوي خوييني‌ در نظر گرفته شده بود اما وي با قرار وثيقه‌ ۱۵۰ ميليون توماني آزاد شده است و تا زمان برگزاری محاكمه و صدور حكم دادگاه آزاد است.