رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ خرداد ۱۳۸۸
نگاه نبوی به انتخابات ـ ۳

سبزی تو از من، سرخی من از تو

سید ابراهیم نبوی
ebrahim.nabavi@gmail.com

سبزی تو از من، سرخی من از تو

آقای عینی از تهران گزارش می‌دهد که دیروز شهر نه در امن و امان بوده، و نه سگ می‌زده و گربه می‌رقصیده، در برخی نقاط شهر تعدادی سگ و گربه در یک گروه کنسرت مشاهده شده و از سوی دیگر در استادیوم آزادی طرفداران سبزها تا می‌توانستند دلی از عزا درآوردند.

فائزه هاشمی، زهرا رهنورد و سید محمد هاشمی هم ستاره‌های این مراسم بودند. مراسم در حضور مقادیر معتنابهی شال سبز، دست‌بند سبز، روسری سبز، پیراهن سبز و از این جور چیزهای سبز برگزار شد. این رنگی شدن خودش کلی دردسرها را کم کرده است.

البته در خراسان یکی دو تا از بچه‌ها گفتند که در دانشگاه آزاد دخترانی که مچ‌بند سبز می‌بندند احضار شدند و گفته شد که از این به بعد باید با شورت قرمز و هدبند قرمز در دانشگاه حاضر شوند. خانم عینی (‌خواهر آقای عینی) هم از تهران گزارش داد که وقتی دیروز صبح می‌رفت به بالای شهر، دیوارهای شهر سکوت کرده بودند، و وقتی هشت ساعت بعد از سر کار برمی‌گشت، می‌گفت همه دیوارها جیغ می‌زدند موسوی. فعلاً بهار است و سبز است و جوانه و دانه. قضیه بی‌خودی شاعرانه شد.

می‌گویند محمود احمدی‌نژاد فکر می‌کند چهارشنبه‌سوری هر هفته است، و فکر می‌کند هر روز چهارشنبه است، سید هم نیست که دیوانگی‌اش را گردن چهارشنبه بیندازیم، با همه این‌ها هر روز جلوی دیوار خانه موسوی (‌همان جایی که فاطی و غلام ماشین سواری می‌کنند و بوق می‌زنند) آتش روشن کرده و با کلهر و جوانفکر و محصولی و زریبافان و چمران از روی آتش می‌پرند و می‌گویند که «سرخی من از تو، سبزی تو از من» موسوی هم هر نیم ساعت از در خانه بیرون می‌آید و روی آتش آب می‌پاشد و به ترکی و به سبک رشید بهبودف می‌گوید: «اده ورمرم، اده ورمرم ورمرم ورمرم ورمرم آی آمان آمان هی!»

تخریب‌چی، جواب تخریب‌ها را می‌دهد

دوستانش می‌گویند در جبهه که بود به علت هیکل ریزه میزه‌ای که داشت، دیده نمی‌شد، برای همین خیلی‌ها اصلاً او را در جبهه نمی‌‌دیدند و می‌گویند اصلاً نبود. بعضی‌ها که می‌دیدند می‌گویند بیشتر تخریب‌چی بود و به شکل عجیبی حال می‌کرد که هر چیزی که از دشمنان بود تخریب کند، حتی گاهی که چیزی از دشمنان پیدا نمی‌کرد، سنگرهای خودی را تخریب می‌کرد.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به انتقادات و هجمه‌های شدیدی که علیه سنگر دولت انجام می‌شود اظهار داشت: «به فضل الهی در مناظره با نامزدهای انتخاباتی به بسیاری از این انتقادات و تخریب‌ها پاسخ خواهم گفت.» در پی این تهدید سه نامزد انتخابات هر کدام به یک طرف فرار کردند.

احمدی‌نژاد گفت: «کسانی که دولت را با هجمه‌های سنگین تخریب می‌کنند به اعتقاد من دو خطا مرتکب می‌شوند. اول، طبق قانون انتخابات کسی حق ندارد نامزدهای انتخابات را تخریب کند و تخریب جرم است. دوم، بسیاری از اتهاماتی که این‌ها به دولت نهم وارد می‌کنند بعداً نمی‌توانند آن را اثبات کنند.»

یکی از کارشناسانی که با مسایل دولت نهم آشنایی نسبتاً کافی دارد گفت: «اکثر اتهاماتی که به دولت نهم زده شده و حتی اتهاماتی که به دولت نهم زده نشده، اما به دولت‌های دیگر جهان و دولت‌های قبلی ایران زده شده، به راحتی قابل اثبات است. این کارشناس از اتهام زنندگان خواست نگران نباشند و به کارشان ادامه دهند.»

محمود احمدی‌نژاد گفت: «البته ما پاسخ‌های بسیار روشن و متقنی برای این تخریب‌ها و انتقادات داریم که انشاءالله در مناظره با نامزدها بسیاری از آنان را تشریح خواهم کرد.»

وی به شکل خطرناکی تهدید کرد: «برخی از آنان جوری حرف می‌زنند که گویی یک کشور شسته و رفته و تمیز را تحویل ما داده‌اند. پرونده مدیریتی همه آنان روشن است البته من علاقه نداشتم این موضوع باز شود اما آنان جوری رفتار می‌کنند که ما مجبور خواهیم شد برای تنویر افکار عمومی این موضوع را تشریح کنیم.»


ز گهواره تا گور در بسیج دانشجویان

همایش انتخاباتی «بیست هزارنفری» دانشجویان هوادار احمدی‌نژاد با حضور تعدادی از دانشجویان در گروه‌های سنی صفر تا نه سال، ده تا نوزده سال، بیست تا بیست و نه سال، سی تا سی و نه سال، چهل تا چهل و نه سال، پنجاه تا پنجاه و نه سال، شصت تا شصت و نه سال، هفتاد تا هفتاد و نه سال، هشتاد تا نود و نه سال و بالاتر در ورزشگاه شهدای هفتم تیر برگزار شد. تصاویر دانشجویان عزیز در همایش احمدی‌نژاد جهت عبرت حضار منتشر می‌شود.





احمدی‌نژاد در مورد اعلمی به رهبر انقلاب نامه می‌نویسد!

به نظر من ما نباید همه گربه‌ها را، دقت کنید تمام گربه‌ها و در حقیقت نوع گربه را، متهم کنیم که برای رضای خدا موش نمی‌گیرد. خیلی گربه‌ها هستند که واقعاً در راه رضای خدا موش می‌گیرند و پس از گفت و گو و ارشاد آ‌ن‌ها را آزاد می‌کنند که بروند پنیرشان را بخورند.

به همین دلیل است که مشاور انتخاباتی احمدی‌نژاد پیشنهاد داده است‌، رییس جمهور برای درخواست حکم حکومتی رهبر برای تایید صلاحیت اکبر اعلمی نامه بنویسد، و احمدی‌نژاد در حال حاضر پیگیر نظر رهبر و رایزنی است تا نظر رهبر انقلاب را اخذ کند تا در صورت موافقت و یا عدم موافقت هزینه‌ای نداشته باشد.

ما امیدواریم که اعلمی به فهرست نامزدها افزوده شود و تعداد ترک‌های نامزد شده به دو نفر برسد که ما ترک‌ها برویم به کروبی رأی بدهیم که ترکی را مثل بلبل حرف می‌زند. توضیح: ( اکثر بلبل‌ها ترکی را با لهجه لری حرف می‌زنند)

جوک آقای خاتمی: شیعه‌ها گریه کنین

آقا این چه حرفی بود به سید اولاد پیامبر زدند. آقای خاتمی یک جوک گفت در مورد نادانی و بی‌اطلاعی برخی وعاظ، هیچ ربطی هم به قومیت نداشت، کلی کتب فقهی است که در آن‌ها در مورد وعاظ نادان و کم‌سواد نوشته شده است.

خدا رحمتش کند آقای آسدعبدالحسن معزی برادر آسد عبدالحسین معزی که روحانی بسیار باحال و دلنشینی است تعریف می‌کرد که یک نصف شب برادرم در حالی که داشت از خنده سکته می‌کرد خانه آمد و مرا از خواب بیدار کرد و گفت واعظی برای توصیف حضرت زینب در کربلا این شعر را خوانده و ملت هم عجیب می‌گریستند.

شیعه‌ها گریه کنین،
عمه‌تون بالای تل سینه زده
شمر نامرد با لگد به آیینه زده

البته وقتی آدم‌ها در یک مجلس روضه دارند ذکر محاسن ائمه را می‌گویند ممکن است یک چیزهایی قاطی قضیه کنند، کاری که طرف می‌کند مدح است، اسمش هم مداح است، یعنی صیغه مبالغه در مدح، خب، طبیعی است حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند.

آقای خاتمی هم داشت مثلاً در مورد یکی از این افراد شوخی می‌کرد و اصولاً در آذربایجان یکی از چیزهایی که خیلی زیاد ممکن است اتفاق بیفتند این است که آدم شوخی کند و جدی گرفته شود. البته به نظر می‌رسد که این موج که با حمایت شووینیست‌های طرفدار جدایی از ایران و دوستداران احمدی‌نژاد داشت تبدیل به داستان خطرناکی می‌شد، فعلاً خاموش است.

البته سایت‌های خیلی حزب‌اللهی این چیز‌ها را منتشر می‌کنند. به نظر من سایت رجا نیوز که توسط تندروهای اسرائیل منتشر می‌شود، تنها وب‌سایتی است که تندترین توهین‌ها را به ائمه، پیامبران، روحانیون شیعه و سنی و همه و همه می‌کند و عجیب است که هیچ کسی هم جلویش را نمی‌گیرد.

قرمزته! رنگ عدالت و انصاف و ته جدول

البته که ما پرسپولیسی هستیم. اصولاً بشر اول پرسپولیسی می‌شود و بعد به درک مفاهیم جهان می‌پردازد. مجتبی ثمره هاشمی در پاسخ به این‌که رنگ و نماد ستاد احمدی‌نژاد چیست، گفت: «رنگ مورد استفاده ما رنگ عدالت و انصاف است.»

وی برای مثال گفت: مثل چراغ قرمز و آژیر پلیس و علامت خطر که رنگ عدالت و انصاف است. مجتبی ثمره هاشمی هیچ توضیح خاصی در مورد منبع مالی احمدی‌نژاد نداد و گفت: «به دوستان در ستادها توصیه کرده‌ایم به طور جدی از پول‌های ناپاک پرهیز کنند، پول کثیف خیر و برکت ندارد و برای نامزد و ملت فایده نخواهد داشت، لذا باید با قناعت زیاد و فداکاری فعالیت کنید.» بعد از پایان سخنان ثمره هاشمی خبرنگاران بروبر به او خیره شدند تا ببینند خودش خنده‌اش می‌گیرد یا نه. در همین حال یک نوع باباطاهر گفت:

به دریا بنگرم، عکسای ته بینم
به صحرا بنگرم، عکسای ته بینم
تو گفتی پول تبلیغات نداری
به هر جا بنگرم، عکسای ته بینم


عماد افروغ‌

افروغ: محسن رضایی پیروز است حتی اگر رأی هم نیاورد

ببینید! شوخی که ندارد، اصل قضیه نیت است. مثلاً در آمریکا چه کسی می‌تواند ادعا کند جورج بوش، رئیس جمهور نیست؟ هان؟ هیچ‌کس نمی‌تواند چنین ادعایی کند. چون واقعیت این است که پیروزی در انتخابات یک حس است.

مثلاً شما ممکن است اصلاً کاندیدا هم نباشید، ولی وقتی احساس کنید که رئیس جمهور هستید، می‌توانید فریاد بزنید و بگویید «من رئیس جمهور هستم.» فوقش شما را می‌گیرند و می‌برند تیمارستان، ولی با ذهن شما که کاری نمی‌توانند بکنند، می‌توانند؟ نه!

عماد افروغ از حامیان محسن رضایی نامزد دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: «محسن رضایی پیروز انتخابات است حتی اگر رأی هم نیاورد.» عماد افروغ عصر جمعه در همایش فاتحان خرمشهر در مسجد ولیعصر به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گفت: «رضایی در حالی کاندیدا شد که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا رضایی نامزد نشود و از جبهه اصول گرایان تنها یک نامزد معرفی شود.» افروغ چنین حرکتی را توهین به شعور سیاسی اصول‌گرایان خواند. در این مورد ما مجبوریم حق را به افروغ بدهیم.

سایه و هاله در ستاد پاستور

علی کردان در ستاد محمود احمدی‌نژاد فعال شد. در پی ناکامی مجتبی ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد برای جلب حمایت نمایندگان مجلس و همچنین ناتوانی او در ساماندهی این ستاد‌، علی کردان برای ساماندهی این ستاد انتخاباتی رییس جمهور راهی میدان پاستور شده است.

گفتنی است دفتر مرکزی ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در میدان پاستور و در ساختمانی که به محل دفتر ریاست جمهوری نزدیک است واقع شده است. فعالین این ستاد تصمیم دارند از انتشار خبر حضور کردان جلوگیری کنند زیرا که معتقدند علنی شدن حضور وی نتایج خوبی به دنبال نخواهد نداشت.

مسوولیت‌های کردان در ستاد به شرح زیر است:
۱. جذب نخبگان و تحصیل‌کردگان و ارتباط با دانشگاه‌های جهان

۲. جعل امضا برای حمایت هنرمندان و دانشمندان از استاد احمدی‌نژاد

۳. رئیس کمیته صیانت از آرا و جلوگیری از تقلب


فائزه هاشمی

کروبی از عرصه انتخابات کنار بکشد

تصورش را بکنید، مهمانی تمام می‌شود و انتخابات به نتیجه می‌رسد، فائزه هاشمی و فاطمه کروبی که توی دستشویی جا مانده‌اند می‌آیند بیرون و درست روبه‌روی آینه همدیگر را می‌بینند، صدای جیغ، موهای جامانده فائزه در پنجه‌های خشمگین فاطمه، عینک خشمگین (‌اطلاعی از چشمانش نداریم) فاطمه کروبی که به شلوار لی فائزه دوخته شده و فائزه که تند و تند دارد با مسلسل زبانش مخ او را سوراخ می‌کند.

فائزه هاشمی حامی میرحسین موسوی گفت: «کروبی کاندیدای اصلاح‌طلب که از آرای مردمی کمتری برخوردار است باید از عرصه انتخابات کنار بکشد.»

فائزه هاشمی کمی هم دلیل آورد و گفت: «دو کاندیدای اصلاح‌طلب کروبی و میرحسین هر دو از شخصیت‌های محترمی هستند که سوابق طولانی در دوران انقلاب دارند هر کدام از این دو نفر که احتمال پیروزی‌شان می‌شود باید به او رأی بدهیم.»

وی در ادامه افزود: «دو کاندیدای اصلاح‌طلب باید رفاقت و دوستی‌هایشان را حفظ کنند و ما نباید میدان را به رقبا دهیم تا عرصه را بر ما تنگ کنند و شرایط شکست ما را فراهم کنند.»


فاطمه کروبی

فاطمه کروبی: هیچ فردی لایق‌تر از همسرم نیست

قربون دست و پای بلوری‌اش بروم. به نظرم که بلوری باشد، شک ندارم، از عینک پنسی‌اش معلوم است ساق پایش بلوری‌تر از مریلین مونرو نباشد، دست کم به اسکارلت جوهانسون گفته است زکی، راستی از ساسی مانکن چه خبر؟

به نظر من همین روزهاست که به دنبال ترانه «رومی» مدونا، ترانه «شیخ» را برای شیخ اصلاحات می‌خواند. فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است «هیچ فردی لایق‌تر از مهدی کروبی وجود ندارد.»

ناطق نوری همکاری با احمدی‌نژاد را حرام می‌داند

در جمهوری اسلامی گروه‌بندی‌های مختلف وجود دارد، یک گروه اصلاح‌طلب‌اند که می‌خواهند حکومت را اصلاح کنند، یک گروه هم محافظه کارند که می‌خواهند حکومت را چهارچنگولی (‌گاهی از تانک و مسلسل و نارنجک و زندان به جای چنگول استفاده می‌کنند) حفظ کنند.

گروهی در جمهوری اسلامی اصولگرا هستند، گروهی سوسولگرا، گروه اول پیراهن‌شان روی شلوار فاق شلوارشان تا گردن‌شان است و پشت کفش‌شان خوابیده و زاویه کله‌شان به پایین است، گروه دوم پیراهن‌شان تنگ است و فاق شلوارشان کوتاه است و سرشان بالاست.

گروهی میانه‌رو هستند و گروهی تندرو، از این تندروها همیشه عده‌ای این‌قدر تند می‌روند که یا می‌خورند به دیوار یا گم می‌شوند یا یک دفعه می‌بینی به سرعت رسیدند واشنگتن، از این میانه‌روها هم خیلی‌هاشان یک جای دیگر گم می‌شوند و بیست سال می‌‌بینی طول می‌کشد تا فاصله قم تا تهران را طی کنند.

حالا برندارید فکر کنید تا من می‌گویم بیست سال منظورم میرحسین موسوی است، ایشان اسم دارد، وقتی گفتم «ببین» که منظورم «میرحسین» نیست، شاید منظورم یکی دیگر باشد.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: «من بر این باورم موسوی در فرآیند تحقق برنامه‌هایش چندان دچار مشکل نمی‌شود و جماعتی که در زمان خاتمی به تخریب و اذیت و آزار دولت می‌پرداختند، الان به عقلانیت رسیده‌اند که دولت موسوی می‌تواند از این نظر مبرا باشد.»

وی در ادامه با بیان این ادعا که طرفداران دیروز احمدی‌نژاد امروز از وی حمایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: «اکبر ناطق نوری که احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادها از نردبان وی بالا رفتند، اساساً همکاری با احمدی‌نژاد را حرام می‌داند و موسوی را همراهی می‌کند.»

محسن رضایی: به تمام زنان خانه‌‌دار، حقوق می‌دهم

بابا خیلی مملکت باحالی داریم، دقت کردید! هیچ‌کس در برنامه‌هایش نمی‌گوید برای بیکاران کار تولید می‌کنم، می‌گوید به بیکاران پول می‌دهم. به جای این‌که بگوید برای زنان کار برابر ایجاد می‌کنم، می‌گوید به زنان خانه‌دار حقوق می‌دهم.

البته واقعاً فکر کنید، ما در حقیقت بعد از احمدی‌نژاد تازه یاد گرفتیم رئیس جمهور کسی است که پول کشور را به هر کسی دوست داشت می‌دهد. با مزه است‌ ها! محسن رضایی با انتشار بیانیه‌ای مواضع و برنامه‌های خویش درباره زنان را اعلام کرد.

در بیانیه این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمده است:‌ «هیچ نهضتی را سراغ ندارم که زن و یا زنانی در آن نقش اساسی نداشته باشند. هیچ قهرمان ملی، ‌دانشمند و یا سیاستمداری بزرگ را نمی‌شناسم که از تربیت در دامان مادری فرهیخته کمال نیافته باشد و یا از همراهی همسری وفادار بی‌بهره باشد. تاریخ،‌ گواهی صادق بر این مدعاست. دریغ آن‌که این حماسه‌آفرینان همواره گمنام مانده‌اند. طی سال‌های اخیر ده‌ها هزار دختر جوان ایرانی به سطوح عالیه علمی دست یافته است. چرا نباید از این سرمایه عظیم انسانی،‌ عاطفی،‌ علمی در توسعه ملی استفاده کرد؟ به نظر من، زن نقش موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی و توسعه اقتصادی و سیاسی دارد که در این میان، محوریت او در توسعه فرهنگی آشکار است.»


محمد خاتمی و عاتفه صدیقی

همسر شهید رجایی: موسوی، شبیه‌ترین فرد به شهید رجایی است

بالاخره معلوم شد چه کسی شبیه شهید رجایی است. خدا رحمت کند آن مرحوم را. ولی واقعیت این است که هر چهار سال یک بار خانم رجایی را مثل کسانی که برای تشخیص جنایتکار می‌برند، پشت شیشه نگه می‌دارند و نامزدها را ردیف می‌کنند و ایشان با انگشت نشان می‌دهد و می‌گوید «این شبیه شهید رجایی است.»

عاتفه صدیقی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه سفر به کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «هشت سال مدیریت موسوی بر دستگاه اجرایی کشور در زمان دفاع مقدس ثابت کرد که ایشان مدیر شرایط بحرانی است.»

همسر شهید رجایی گفت: «میرحسین موسوی از نظر تفکر، بینش و مدیریت نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین فرد به شهید رجایی است.» وی ادامه داد: «شهید رجایی از گداپروری و اداره کشور به شکل صدقه‌ای بیزار بود و بارها این موضوع را نوعی بی‌احترامی به مردم می‌دانست.»

اولین برنامه انتخاباتی مهندس موسوی را از اینجا ببینید


Shaikh change to Obama

بابا تغییر! بابا کپی رایت! بابا لاست این ترانسلیشن! یعنی چی که عیناً کلمه اوباما را می‌چسبانید روی تی‌شرت‌تان به قول صنوبر خانم شرتی شرتی. حداقل اگر آن‌ها نوشتند Change شما هم به کوری رقبا بنویسید تغییر. ممکن است طرفداران‌تان بروند به جای کروبی به اوباما رأی بدهند.

مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع هواداران خود در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز به مناسبت دوازدهمین سالگرد دوم خرداد سخنرانی می‌کند، غلامحسین کرباسچی را به عنوان معاون اول دولت خود معرفی کرد.

بیشتر استقبال‌‌کنندگان که جوانان هستند با پوشیدن لباس‌های سفید که روی آن به رنگ آبی نوشته شده change با سردادن شعارهایی مبنی بر حمایت شیخ اصلاحات در انتظار حضور کروبی در صحن فرودگاه بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ابراهيم جان فوقالعاده بود.

-- عارف ، May 24, 2009 در ساعت 07:30 PM

عالی بود. یه شاهکار.

-- tofigh ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

ابی جون آخرشی.

-- اکی ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

اي ول داداش ، عالي بود.

-- سردار ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

با سپاس از آقای نبوی

-- saeed ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

بسیار خواندنی و جالب بود
ممنون

-- بدون نام ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

واقعا خندیدم به یاد دوران طلایی روزنامه‌ها در ایران، دست شما درد نکنه آقای نبوی، به امید دیدار در ایران.

-- arash ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

راستی کدوم یکی از این کاندیداها می ذارن مردم زندگی شونو بکنند؟ و دائم ازشون نمی خوان که برای حمایت از اصلاحات، فلسطین، اصول گراها، خمینی، یا برای مشت محکم زدن تو دهن اصول گرا، اصلاح گرا، آمریکا، خائنین، دشمنان دموکراسی و..... هزینه بدهند؟

-- مهدی ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

yeki az khalagh tarin kar haye akhir aghay nabavi

-- hajar ، May 25, 2009 در ساعت 07:30 PM

مشتی باحال نوشتی!!!


-- راننده کامیون ، May 26, 2009 در ساعت 07:30 PM

زنده باد آقای نبوی خیلی جالب بود.

-- زینب ، May 26, 2009 در ساعت 07:30 PM

اگه بدونين با خوندن اين متن چقدر پشت ميز اداره خنديدم و غصه هام يادم رفت .........

سپاس فراوان عزيز دل برادر

-- مرجان ، May 26, 2009 در ساعت 07:30 PM

هي!
قرار نبود به سيد ها گير بدي ها!!

-- بدون نام ، May 27, 2009 در ساعت 07:30 PM