تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه پنجاه و دوم

بابا جنتی، پوتین و اپوزیسیون

خبرهای هفته

با سلام، اینجانب عل‌اصغر از دگولس‌پرس خبرهای ایران و جهان و چند جای دیگر را به سمع و عمل شما می‌رساند.

Download it Here!

در جریان برگزاری یک کلاس درس در یک حسینیه در شهر شیراز، که شاگردان کلاس در حال نوحه‌خوانی و سینه‌زنی علیه بهاییت و وهابیت بودند و در همان محل کلاس، یک نمایشگاه سلاح‌های جنگی وجود داشت، یک انفجار عظیم رخ داد و صدها تن زخمی و ۱۲ نفر در این انفجار کشته شدند.

مسوولان امنیتی که همیشه هر انفجار و صدای مشکوکی را به گردن مخالفان و بیگانگان می‌انداختند، این بار تصادفاً مسوولیت این انفجار را به گردن هیچ کسی نینداختند.

همچنین بنا به گفته آگاهان، چون این انفجار در لبنان و عراق و سوریه رخ نداده بود، صدای و سیمای جمهوری اسلامی خبر آن را پخش نکرد. قائم مقام صدا و سیما یک هفته پس از انفجار شیراز از خودش پرسید: «‌آیا واقعاً خبر انفجار شیراز از صدا و سیما پخش نشد؟» وی به خودش پاسخ داد: «‌من چه می‌دانم، من که تلویزیون نگاه نمی‌کنم.»


چشم چشم دو ابرو، دماغ و دهن عمل کرده

سیلویو برلوسکونی، بچه ناف ایتالیا، صاحب اکثر شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا و دارای تعداد زیادی کارخانه و روزنامه، پس از این‌که دو دوره به عنوان نخست وزیر مورد اتهام دزدی، اختلاس، پاچه خواری آمریکا، جراحی زیبایی صورت، شوخی دستی با خواهران مجری تلویزیون‌ گرفته بود، مجدداً و برای بار سوم نخست وزیر ایتالیا شد.

آگاهان توضیح دادند که در این انتخابات، راست‌های فاسد بر چپ‌های بی‌عرضه پیروز شدند.

ولادیمیر ایوانف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد «نیروگاه بوشهر بدون حضور ما تعطیل است.» یک کارشناس که نخواست نامش فاش شود و هر کاری هم اگر می‌کرد نامش فاش نمی‌شد، گفت: «‌نیروگاه بوشهر با حضور شما هم تعطیل است.»

آقا رحیم مشائی، مسوول بنگاه شادمانی و حرکات موزون، میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام کرد: «‌ما باید شادی را هم مثل عزا مدیریت کنیم.» به دنبال این اظهار نظر ساختمان پانزده مجلس عروسی با مدیریت جدید منفجر شد و سه کاروان عروسی که به جای بوق زدن زنجیر می زدند، تصادف کردند.

پس از این‌که در هفته گذشته یک مقام اسراییلی اعلام کرد «‌اگر ایران به اسراییل حمله کند، نسل ایرانی‌ها را نابود می کنیم.» یک مقام نظامی ایران هم اعلام کرد: «‌اگر اسراییل به ایران حمله کند، کشور اسراییل را از روی کره زمین محو می‌کنیم.»

اسراییل هم اعلام کرد: «‌اگر ایران این طرف‌ها پیدایش بشود پوستش را می کنیم.»، ایران هم اعلام کرد: «‌اسراییل را مثل سالاد تکه تکه می‌کنیم.» اسراییل هم گفت: «‌سوسک تان می کنیم.» ایران نیز اظهار داشت: « لوله‌تان می‌نماییم.»...

‌به گزارش نیروهای صلح سازمان ملل، نمایندگان دولت‌های ایران و اسرائیل فعلاً دو طرف جوب ایستاده‌اند و در حال فحش دادن به همدیگر ادامه می‌دهند، ناظران آگاه گفتند، خبر دیگری نیست.

به گزارش انجمن نانوایان بدون مرز، قیمت نان سنگک به ۲۰۰ تومان رسید و قیمت گوجه فرنگی و بقیه چیزها نیز افزایش یافت. محمود نفتی اعلام کرد: «‌وضع مردم ما بهتر شده است، چون مردم به مسافرت نوروزی رفتند.» در پی این اعلام نظر تعدادی از مسافران نوروزی تصادف کردند.

مهدی کروبی نیز اعلام کرد: «‌احمدی‌نژاد به جای مدیریت جهان، قیمت گوجه فرنگی و مسکن را پایین بیاورد.» اما احمدی‌نژاد اعلام کرد: «مدیریت جهان، ساده‌تر از پایین آوردن قیمت گوجه فرنگی است.

فاطمه آلیا، نماینده مجلس سالروز ورود کشتی حضرت نوح را به خشکی تبریک گفت. آگاهان پیش بینی کردند که به‌زودی جشن سالگرد شهادت قابیل توسط هابیل، سالگرد پاره شدن پیراهن یوسف توسط زلیخا و سالگرد اولین توفان قوم لوط، جشن گرفته خواهد شد.

خبرهای این هفته ما در همین جا به پایان رسید، تا هفته بعد بروید دنبال کارتان.


***


چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۲۷ هجری خورشیدی، مطابق با ۱۷ آوریل ۲۰۴۸ میلادی، خبرهای چهل سال بعد را به اطلاع شما می‌رسانیم.

شبکه فاربی سی که انتشار خبرهای فارسی شبکه بی‌بی‌سی را در کشور پادشاهی مسلمان‌نشین بریتانیا دنبال می‌کند، اعلام کرد که تا چند ماه دیگر شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی به راه خواهد افتاد.

«مانی مطلبی»، مدیر شبکه فارسی بی‌بی‌سی که در ساختمان این شبکه در خیابان جردن جنوبی تهران سخن می‌گفت، اعلام کرد که کار استخدام و آموزش ۳۰۰ کارمند این شبکه پس از ۴۲ سال به پایان رسیده و به‌زودی بینندگان فارسی زبان می‌توانند تصاویر بی‌بی‌سی فارسی را روی موبایل‌ها و آی پاد و حتی کامپیوترهای قدیمی خود تماشا کنند.

جشن تولد ۱۲۸ سالگی آیت‌الله بابا احمد جنتی، در مهدکودک «تهران ژوراسیک» برگزار شد. وی که در این مهد‌کودک خصوصی به عنوان ناظر ثبت نام و ناظر رفتار قانونی و دینی کودکان کار می‌کند، به مناسبت سالروز ۱۲۸ سالگی‌اش، هفت ساعت برای کودکان سخنرانی کرد.

پزشکان پیش بینی کرده‌اند بابا احمد جنتی، احتمالاً تا ۱۷۰ سال دیگر نیز زندگی خواهد کرد. «‌نونا جنتی»، نوه نتیجه احمد جنتی گفت: «‌جد من تا به حال ۱۱ بار عزراییل را کشته است و روزانه ۷۰ کیلومتر قدم می‌زند.»

«‌خیرت علی فان عبدالله ویلدرس» اعلام کرد انجمن مسلمانان آمستردام، امروز به سفارتخانه های افغانستان و ترکیه حمله خواهند کرد تا دشمنان اسلام را سرجای خودشان بنشانند. وی گفت: «به این دو کشور 24 ساعت فرصت می دهیم تا ضمن رعایت قوانین اسلامی، کلمه مقدس لااله الا الله را روی پرچم خود بنویسند.»


ولادیمیر پوتین، از دورانی جوانی، قصد خرید دریای خزر را داشت.

ولادیمیر پوتین، رییس موسسه تفریحات دریایی «کاسپین لند»‌ برای سومین بار به عنوان تزار روسیه انتخاب شد. تزار پوتین اعلام کرد از امسال قصد دارد بخش‌هایی از دریای خزر را که جزو املاک شخصی اوست، به کشور ایران اجاره دهد.

وی گفت‌ اگرچه کارش در «کاسپین‌لند» تمام وقت او را می‌گیرد، اما تلاش می‌کند هفته‌ای یک روز را برای اداره کشور تزاری روسیه وقت بگذارد.

«آرماندو کاسترو» امروز اعلام کرد‌ در ادامه سیاست‌های آزادسازی اقتصادی کوبا، استفاده از پاک‌کن برای پاک کردن نوشته های خصوصی افراد آزاد شد.

وی توضیح داد که فیدل کاسترو، عموی پدرش که هنوز در ۱۲۳ سالگی در حال درمان به‌سر می‌برد، با این اقدام مخالفت کرده بود، ولی آرماندو تصمیم خودش را گرفت.

کنسرت بزرگ خواننده جهانی اپرا، لوچیانعلی گراییلی که در سن ۸۰ سالگی همچنان صدای پرقدرت او بر اپرای جهان مسلط است، در کنسرواتوار بزرگ برلین برگزار شد.

وی که به عنوان «پاواروتی دوم» شناخته شده است، در این کنسرت اپرای بزرگ جدید خود را به زبان ایتالیایی- مازندرانی خواند. هجده نفر در اثر شنیدن صدای گراییلی، خواننده بزرگ ایرانی- ایتالیایی درگذشتند.

خبرهای چهل سال بعد ما به پایان رسید، تا چهل سال بعد شما را به خدای بزرگ می‌سپاریم.


اپوزیسیون

در این‌جا شصت ایران است
به هر ایران دو چندان شاه
با هر شاه چندین نوچه و همراه
و با هر نوچه چندین پیرمامانی همچون ماه

به هر جایی که می‌بینید
از پاریس و لندن تا بروکسل، رفته تا کلن و بن و برلین و تگزاس
و تمام ال ای و شرق میامی
هر کجا رفتید...
ایران است

در این‌جا شصت ایران است
در این ایران که آلمان است
چندین اتحاد و دسته و وابسته در هر شهر می‌بینید
و در هر اتحادی دو جناح راست با چپ گشته هم پیوند
و سی سال است با هم خوب می‌جنگند
چرا، چون همه‌شان با هم هماهنگند


تعدادی پیرمرد در حال ایجاد فضای تازه سیاسی در یک جای دور

در این‌جا شصت ایران است
یکی در لندن و آن دیگری پاریس
یکی در شهر استکهلم، مردی مانده سر‌در‌گم
یکی ماشین خود را کرده شاید پارک
میان کوچه های خلوت دانمارک
یکی هم بعد ده سالی چکش خوردن
چنان چون روز اول همچنان میخ است
و جایش کوچه «‌هازل بلاد» شهر زوریخ است

از این ایرانیان صدها نفر در شهر آنکارا
هتل ها را رها کردند
تا شاید سوی مام وطن
یک روز برگردند

در این‌جا شصت ایران است
همان ایران که نامش لاس ‌و ‌گاس است این
یه جای باکلاس است این
یک ایرانی نشسته سرنوشت خویش را با یک دلاری مات خواهد کرد
میان نورهای لاس و گاس جک پات خواهد کرد

از این ایرانیان هستند مردانی که در شهر دبی همواره شادانند
یکی بس، با سوات است او
یکی، یک کم جوات است او

دبی! ای شهر رویاهای هر صغرا و شعبان
اکبر و مهوش
چرا از برج عاج شهر مردان عرب دشداشه بنزآلود «باتا» پوش
نیاید نغمه یاری
کجا رفته صدای عشق؟
جواد من، یساری‌!
چرا در این دیار عشق جوادان رخت بربسته است
بگوییدم حسن خشتک چرا خسته است؟

در این‌جا شصت ایران است
از این ایرانیان شهر ال ای جمع بسیاری به پای تی وی شب خیز بنشستند
و در دعوای تی وی های ایران، سخت دندان حریفان را شکستند
و با تهدید و افشای « تو در سی سال پیش از این کجا بودی» دهان دیگران را سخت بستند
و با اندی و کورس، هومن و فرزان، شادمهر و دیگران بر صحنه برجستند

در این‌جا شصت ایران است
به هر ایران دو چندان شاه
با هر شاه چندین نوچه و همراه
و با هر نوچه چندین پیر مامانی همچون ماه

در این‌جا شصت ایران است
این ایران که داخل نیست
بیرون است

نازلی احساس( معصومه مستشار)

لطفاً، خواهش، تمنا

قرار است اسم برنامه را تغییر دهیم و تصمیم بگیریم که عل‌اصغر بالاخره برود یا نرود؟ لطفا نظرتان را همنین جا بنویسید. منتظرم.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

دس به عل اصغر زدی نزدی سید!

-- محمد ، Apr 27, 2008

عل اصغر نرود، با مزه است واقعنی!!!

اسم برنامه مشکلی ندارد، مگر اینکه یه اسم خیلی توپ پیدا کنید که از شما بعیده!!!

-- هاتف ، Apr 27, 2008

بزارش بمونه.

-- رضا ، Apr 27, 2008

نه بزار بره. ببینه هیچ جا کار گیرش نمیاد خودش با سر بر میگرده پیشت.
از عین الله باقرزاده هم می تونی کمک بگیری ها. اون هم می تونه مجری خوبی باشه.

-- امین ، Apr 28, 2008

آقای نبوی شما هم مثل بقیه تا به قدرت رسیدی شروع کردی به اعمال ریزش درون سازمانی. آقا نکن همچین ملت چه گناهی کردن که شما می خواین به بقیه نشون بدین که شما هم هستین.

اگه من بودم، بچه ها رو که دست نمی زدم، چندتای دیگه هم که اسمشون با علی شروع میشه استخدام می کردم.

-- حسام ، Apr 28, 2008

با عرض سلام
اصلا راه ندارد علی اصغر برود. برود کجا؟ مگر شهر هرت است که علی اصغر ما برود. نخیر علی اصغر نباید برود آنکه باید می رفتم محمدرضا بود که رفت!!!


خلاصه علی اصغر را خیلی دوست دارم. لطفا نگهش دارید.

با تشکر
محمد

-- محمد ، Apr 28, 2008

salam
in barname shoma ke na bad tar az dolat mohtaram hame aza ro dare mindaze biroon
dast be in elhame cabine az in sotoon nazani ha
safa al-asghar
bye

-- Peyman ، Apr 28, 2008

علی اصغر ِ رو اگه ورداری به اقا ابالفضل خیلی بدی .... راست میگی خودت برو

-- مژده ، Apr 28, 2008

همیشه ایجاد تغییرات در ابتدا خیلی سخت به نظر می رسد. اگر تغییری ایجاد نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

-- sina ، Apr 28, 2008

با درود
از دست رفتن غلو با آن تیتراژ بینظیر و آن اجرای زیبا من را خیلی دلگیر کرد چرا که دیگر نمی توانیم آن شخصیت آبادنی را داشته باشیم. حالا عل اضغر را هم بر دارید شما که هی دارید از سر و ته این برنامه میزنید این هم روش جناب سرهنگ را که به باد دادید این هم به همان جا بفرستید

-- الیاس ، Apr 28, 2008

اسمی از همکلاسی هات در کرمان مدرسه زرتشتی ها بزار ابراهیم!

-- محمد ، Apr 28, 2008

روزت به اون بیچاره رسیده؟چی کار داری بدبختو؟داره کارشو میکنه.....
ای مظلوم عل اصغر!

-- آرزو ، Apr 28, 2008

راستش من نه تنها با رفتن علی اصغر مخالفم بلکه از رفتن علی اکبر و جناب سرهنگ هم ناراحتم. حالا این علی اکبر بیچاره چطوری به فامیلاش تو ایران پز بده و جناب سرهنگ هم که جلوی علی اصغر سکه یک پول شد.

-- شهرزاد ، Apr 28, 2008

ببین ابرام جون علی اصغر را نگه دار محمود چرکو را هم بیار . ضما"شنیدی روز انتخابات یه زن که به فرضیه داروین معتقد بوده وقتی محمود را دیده از فرط خوشحالی که فرضیه داروین اثبات شده غش کرده !

-- احمد ، Apr 28, 2008

بابا!!!!عليصغــــــــــر !!!!با اين همه طرفدار پس چرا ريييييسجمهور نشدي!!!!!!!!!

-- kourosh_sanaei@yahoo.com ، Apr 28, 2008

یعنی واقعا شهرت علی گراییلی تا اونجا هم رسیده ؟!!

-- یک کئی شگفت زده ، Apr 28, 2008

ka bache abadan nadidi (Baba Jannati 240 Saleh mishavad)!!!

-- fss ، Apr 28, 2008

بي مزه ترين كاري كه ميتونستي بكني اين بود كه غلو را برداري , كه برداشتي!
ديگه عل اصغر رو "واقعني" بي خيال شو.

-- بدون نام ، Apr 28, 2008

علي اصغر که حرف نداره حيف نيست ميخواي اونو بر داري. برنامه 40 سال بد خوبه امکان داره فقط جناب سرهنگ رو هم برگردونيد من خيلي باهاش حال مي كردم از اون روز که برش داشتين يه کم خورده تو ذوقم منتظره کاراي قشنگت هستيم

-- amir ، Apr 28, 2008

تنها قسمت باحالش علی اصغره

-- بدون نام ، Apr 28, 2008

عل اصگر ? اپیوفیزسیون شاههنشاهی اگه دندون مصنوعی خواس.حاجی جیفرسون داره.حالا عل اصگر. این بارنامه اسیمشو بیزار : ابی جان فرنگ/...الستون ولستون/
ابی میکروفون./ابی سی خان/ بوق عل اسگر/اسگر بوقی/ عل اسگر N ریپورتر..... بازم اسم دارم. بیا کامنت بزار..... کوجا میری? اگه میری برو.ولی افتوبه رو با خودت نبر!!

-- حاجی جفرسون: ، Apr 29, 2008

من قبلا گفته بودم که بمونه، الانم میگم باشه. اگه بره که نمیشه اصلاً. اسم برنامه هم اگه عوض بشه بد نیست

-- سیما ، Apr 29, 2008

سید با روزهای طلایی‌ات فاصله گرفتی. هیچ می‌دانستی؟

-- سوشیانت ، Apr 29, 2008

علي اصغر نرود.......علي اكبر وجناب سرهنگ كيومرث هم بياور خواهش ميكنم...ولطفا اين برنامه 40 سال بعد رو بردار خيلي يخه مثل ادم اهني اجرا ميشه همون غلو بهتر بود.........

-- ازاده ، Apr 29, 2008

لکن این علی اضغر و علی اکبر است که این برنامه را زَنده نگاه داشته است.

-- مهدی ، Apr 29, 2008

کامنت‌ها حتماً باید مجیز گفته باشند که انتشار بیابند؟

-- سوشیانت ، Apr 30, 2008

دست به عل اصغر زدی کارتی ات میکونم به مولا!

-- علی کارتی ، May 31, 2008

راستشو بگو سوفاف نيستي براي اينا؟ چي كار به علي اصغر داري ؟كارت درسته ادامه بده . همه جوره هستم باهات.

-- همشهري كين ، Jun 24, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)