رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ آذر ۱۳۸۸

قطبی: دیگر در ایران امنیت نداشتم

برگردان: فرهاد امیرمنش

روزنامه ان‌آرسی در یکی از شماره‌های پیشین خود نوشتاری با عنوان «‌دیگر در ایران امنیت نداشتم» داشت. چکیده‌ای از این نوشتار را که نوشته یان رولْفس است با هم می‌خوانیم:

افشین قطبی، مربی فوتبال ۴۴ ساله ایرانی و محبوب‌ترین مرد ایران از این کشور گریخت. قطبی یک سال مربی باشگاه پرسپولیس، محبوب‌ترین باشگاه فوتبال ایران بود.

وی که دستیار سابق گاس (خوس) هیدینک هلندی نیز بود، در روزهای اخیر ایران را ترک کرد. قطبی دیگر در ایران احساس امنیت نداشت.

ساعت دو بعد از نیمه‌شب است و لیموزینی در آزادراه به سوی فرودگاه بین‌المللی خمینی در راه است. در صندلی عقب ماشین من در کنار معروف‌ترین، مشهورترین و محبوب‌ترین مرد ایران یعنی افشین قطبی، مربی آمریکایی فوتبال، نشسته‌ام.

وی استعفاء خود را به پرسپولیس ارائه کرده ‌است ولی مدیران باشگاه این استعفاء را نپذیرفته‌اند. قطبی نگران است که شاید آن‌ها نگذارند از کشور خارج شود و بلیط هواپیمایی به مقصد دبی خریده و در راه است.

در آن‌جا همسر هلندی‌اش بیش از یک هفته منتظر او نشسته و به کل از ایران زده شده‌ است و دیگر هیچ‌گاه نمی‌خواهد به تهران بازگردد.

قطبی سعی می‌کند بدون جلب توجه زیاد خود را به دبی برساند. یک هفته پیش از این سفر در آپارتمان شکوهمند قطبی در تهران سرد به دور میز سالن غذاخوری با او به گفت‌ و گو نشستیم.

قطبی که در ژوئیه ۱۹۷۷ یعنی دو سال پیش از انقلاب اسلامی و در سن ۱۳ سالگی ایران را ترک کرده، بازگو می‌کند که مربی‌گری را عملاً نزد مربیان هلندی آموخته ‌است.

وی توضیح می‌دهد از زمانی که به فعالیت در قاره آسیا پرداخت، رسانه‌های ایرانی کارهای او را دنبال کردند. او می‌گوید:

«یک روزنامه‌نگار ایرانی باعث شد تا به زادگاهم برگردم. این باعث شد که در اوت ۲۰۰۷ سرمربی رئال مادرید آسیا یعنی تیم پرسپولیس بشوم. آیا می‌دانستید که پرسپولیس در ایران سی میلیون هوادار دارد؟»


افشین قطبی، مربی فوتبال

زمانی که پرسپولیس تحت مربی‌گری قطبی و در جلوی چشمان ۱۱۰ هزار تماشاگر قهرمان شد، چندین روز در ایران جشن برقرار بود. قطبی می‌گوید تا کنون تا این اندازه محبوبیت فوتبال در جای دیگر ندیده‌ام.

فوتبال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ورزش در ایران است. رقابت ملی ۱۸ باشگاه دارد و به نظر می‌آید این ورزش در ایران با تمام تحولات مدرن فوتبال غربی همپایی می‌کند.

ولی این ظاهر قضیه است. در پشت پرده، فساد مالی، رشوه‌خواری و بازی قدرت بیداد می‌کند و این فوتبال ایران را فلج کرده ‌است.

برای قطبی شناخت دوست از دشمن در باشگاه دشوار شده‌ است. او می‌گوید: «من همواره باید مواظب باشم. با وجود عنوانی که دارم خیلی‌ها می‌خواهند مرا از صحنه بیرون کنند زیرا محبوبیتم زیادی شده ‌است. سعی می‌کنند بازیکنانم را تحت تأثیر قرار بدهند. مدرکی در این مورد ندارم ولی می‌دانم چه خبر است.»

دخالت سیاسی

قطبی از تمرینات تیمش در مرکز ملی تمرینات المپیک برگشته ‌است. این مجتمع عظیم توسط شاه ساخته ‌شده و رهبران روحانی ایران هم بعد از انقلاب از آن نگهداری خوبی کرده‌اند.

قطبی که در ماشینی در ترافیک دیوانه‌وار تهران نشسته آهی می‌کشد و می‌گوید: «قدرت سیاسی درون و بیرون باشگاه راه من را سد می‌کند. من واقعاً فکر می‌کنم رهبران سیاسی در رقابت‌های قهرمانی دخالت می‌کنند. می‌دانم این چیزهایی را که می‌گویم، مردم هم فکر می‌کنند ولی جرأت ندارند با صدای بلند بگویند.»

قطبی آخرین تمرین را هم به تیمش می‌دهد و ایران را ترک می‌کند تا به محیطی حرفه‌ای‌تر برود. او در ایران دیگر احساس امنیت نمی‌کند و دلیل اصلی رفتنش هم همین است.


افشين قطبی و همسرش

زن در ایران

قطبی می‌گوید: «این‌جا حریم خصوصی زندگی‌ام را رعایت نمی‌کنند. یک بار که با همسرم از تماشای یک بازی در ورزشگاه برمی‌گشتیم جماعتی خشمگین ماشین ما را سنگ‌باران کردند. او هم یک بلیط هواپیما خرید و به دبی رفت و دیگر نمی‌خواهد برگردد.»

قطبی ادامه می‌دهد: «من می‌دانم به این گروه پول داده‌اند تا ماشین را سنگ‌باران کنند. می‌خواهند از این راه مرا از کشور فراری بدهند. این‌جا روش کارشان همین است. ولی این‌که کدام قدرت می‌خواهد مرا فراری بدهد با این فرهنگی که این‌جا حاکم است اصلاً نمی‌شود فهمید.»

قطبی را برای صحبت و بازداشتن او از تصمیم استعفاء نزد مقامات مختلف ورزشی و غیره برده‌اند. او می‌گوید: «جو این صحبت‌ها بسیار بسیار ارعاب‌انگیز بود. بسیار هراس‌آور.»

ساعت چهار بامداد هواپیما قطبی را به مقصد دبی می‌برد. سیاستمداران ایران ناچار شدند به رفتن این فرزند از دست‌ رفته‌شان تسلیم شوند تا در قلب شب برود و آینده خود را در جهان فوتبال غرب یا آسیای شمالی بجوید.

در آپارتمان لوکس خود در تهران، قطبی یک دستگاه درامز، یک گیتار، تعدادی دی‌وی‌دی و کتاب به‌جا گذاشته که امیدوار است دیر یا زود به دبی بیاورد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
افشین قطبی استعفا کرد

نظرهای خوانندگان

در اصل این گزارش خیلی غلو‌آمیز نوشته شده است و به دور از حقیقت. پرسپولیس هیچگاه رئال مادرید آسیا نبوده و فقط یک تیم معمولی است که تعدادی هوادار دارد و قطبی هم آنقدر در بین همین پرسپولیسیها مخالف داشت که حد نداشت. در ضمن قطبی نه تنها یک مربی توانا نیست که حتی از یک مربی معمولی هم دانشش پائین‌تر است. به هر حال تقّی به توقّی خورده و با توجه به شرایطی که شاید هرگز دیگر پیش نیاید شانسش در ایران گرفت ولی او نباید توهم‌زده بشود.
به هر حال به خاطر شخصیت احترام‌برانگیزش برایش آرزوی موفقیت می‌کنم ولی امیدوارم که دیگر هیچ کجا سرمربی نشود تا عیار واقعی‌اش را نشناسند و همین خاطره خوب در ذهن او و بقیه برای همیشه بماند.

-- یک دوست ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

همسر قطبی کره ای هست که به اشتباه هلندی ذکر شده

-- مهدی ستوده ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

مثل روز روشن است که قطبی را از ایران فراری دادند.
وقتی شب تا روز عده ای پی زیر آب زنی‌ات باشند طبیعی است که ارامشت را از دست می دهی و فرار را بر قرار ترجیح می دهی.

حتا اگر بدانی میلیون ها نفر دوستت دارند.

-- بدون نام ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

همشر ايشان كره اي هستند

-- مسعود ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

بر خلاف آنچه که در پاراگراف پنجم نوشته شده و عکس مربوطه نیز خود گویای مقصود است همسر قطبی هلندی نیست بلکه کره ای می باشد.
.....................
زمانه: در متن اصلی، خود قطبی می‌گوید: همسر هلندی‌ام. احتمالا همسر او کره‌ای است اما در هلند بزرگ شده است.
Vorig weekend zat mijn Nederlandse partner als enige vrouw onder de

-- شریف ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

جناب «يک دوست»- شما با کی دوست هستی؟!!- تعدادی طرفدار اون‌وقت يعنی چقدر؟ سی ميليون؟ پرسپوليس از حيث تعداد طرفدار با رئال مقايسه شده و اين ربطی به جوزدگی قطبی يا غلو‌آميز بودن گزارش نداره. اين لقب رو کنفدراسيون فوتبال آسيا به پرسپوليس داده. تيم معمولی اون‌وقت يعنی چی؟ تيمی که تو آسيا پرطرفدارترين تيمه و پرافتخارترين تيم ايران ، معموليه؟ .

-- دشمن يک دوست ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

متاسفانه در زمينه تعداد طرفداران اين تيم باز هم غلو شده و مي شود.
البته با قدرت و نفوذ رسانه هاي دولتي پايتخت نتيجه اي نيز غير از اين نمي توانست داشته باشد. پخش مستقيم بازيها و پوشش هميشگي جاروجنجال حاشيه اين تيمها ووو همه تاثير گزار خواهند بود.

-- وحيد ح ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

زن قطبي همونجور که تو عکس هم معلومه کره ايه نه هلندي.. پرسپوليس تيم بزرگيه اما هيچوقت به رئال شهرت نداشته! آره.. اين حقيقت داره که اونو روندن.. اونو فراري دادن.. چون خيليا چشم نداشتن محبوبيتشو ببينن..

-- بدون نام ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

اونهایی که میگند پرسپولیس این تعداد طرفدار را نداره مسلما از روی حسادت این حرف رو میزنند و الا خودشون هم خوب میدونند که همچین چیزی هست. در مورد قطبی هم باید بگم با اینکه خیلی دوستش داشتیم ولی همون بهتر کهر فت چون فوتبال ما لیاقت همچین آدمی را نداشت.

-- محمدرضا ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

دچار اشتباه نشوید لطفا!
قطبی فقط و فقط به خاطر ناتوانی در ادامه کار و اینکه هیچگونه توانائی در مربیگری و تعیین سیستم متناسب با شرایط بازی نداشت و حتی ساده‌ترین چیزهائی که یک سرمربی باید بداند را نمی‌دانست از ایران فرار کرد. اگر توانستید حتی یک نمونه بیاورید که نشان از دانش فنی بالای قطبی باشد.
در ضمن این توهم سی ملیون طرفدار هم از سرتان بیرون کنید. این دروغی بود که فردوسی‌پور در مجله ورلد ساکر رواج داد و بعد همه فکر کردند که واقعیت دارد.
وقتی در دنیای واقعی نمیتوان کاری کرد بدون شک به توهمات بناید روی آورد.

-- یک دوست ، Dec 10, 2008 در ساعت 12:08 PM

iranian football is somehow a miror reflecting iranian politics

-- بدون نام ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

اين حقيقتي است كه به تغييرش اميدي نيست تنها قطبي نيست كه مي گريزد بل هر كه را تواني است مي گريزانند و او نيزمي گريزد

-- علي ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

اينكه در كشور مسائل پشت پرده زياداست شك نكنيد مثلادر انتخاب مربي تيم ملي . اما مشخص بود در شرايط كنوني فردي مثل قطبي نمي توانست پرس پوليس را قهرمان كند چون وقتي بازيكنش نه دفاع بلد است نه حمله مربي چه گناهي كرده ؟در كشوري كه بازيكن سالاري وجود داره فوتبالش پيشرفت نمي كنه . البته يه خورده شايدهم بيشتر اقاي قطبي و خبرنگارتان لاف زده ما كجا و رئال مادريد كجا . سياست ما در همه چيز رخنه كرده چه برسه به ورزش.

-- محمد ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

علی پروین عابدزاده پیوس و ... هر کی رو داشت محبوبیتش از اون بیشتر میشد کله کرد.تا اینجا هم که به قطبی اجازه کار داده بود کلی بهش حال داده بود.راستی چرا پروین و قلعه نوعی این قماش از آدما عمرشون طولانیه؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

شاید بر سر تعداد طرفداران پرسپولیس اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ اما در "پر طرفدارترین تیم ایران" بودنش شک نیست. و همین ویژگی کافی است تا نتوان آن را "یک تیم معمولی" دانست.
کسانی که جوّ رعب آور مصاحبه های اینچنینی را تجربه کرده اند می فهمند که قطبی چرا رفت. قطبی، جان و غرور و آبرویش را برداشت و رفت. او به راستی افسانه شد. افسانه ای تکرار ناپذیر. افسانه ای که حالا که فراری اش داده اند و از دست رفته و مال خودشان نیست، با رو آوردن پرونده فراردادش و مبلغ آن و آبیدن و تابیدنش، می خواهند خاموشش کنند تا مواخذه نشوند و حسرت دیگران را به رفتن او بر نیانگیزند.
دریغ...

-- مسعود ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

همسر آقاي قطبي كره اي هستند نه هلندي. در ضمن قطبي آنچنان هم محبوب نبود. مخصوصا بعد از افشاي قراردادش. هرجا ممكنه از اين اتفاقا بيفته. تحفه

-- soli ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

آقای یک دوست تو همان (یک دشمن)هستی که ...

-- بدون نام ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

همسر قطبی، بانو یوروم یه دو رگه کره ای-هلندیه.

-- a ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

"من در کنار معروف‌ترین، مشهورترین و محبوب‌ترین مرد ایران یعنی افشین قطبی، مربی آمریکایی فوتبال، نشسته‌ام."
به نظر من می توان گفت افشین قطبی یک چهره متفاوت در فوتبال ایران بود. چون در ایران رشد نکرده بود و اخلاق حرفه ای درستی داشت. اما این جمله ای که نقل شد اغراق آمیز است. یا شاید خیلی اغراق آمیز. در کل به قول کتاب "جامع شناسی خودمانی" ما ایرانی ها قهرمان سازان ِ قهرمان کش هستیم.

-- مانی جاوید ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

مگر ریال مادرید چقدر هوادار دارد، پرسپولیس حداقل 20 میلیون هوادار دارد. پرسپولیس اگر صاحب داشت..............

-- آریا ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

اصلا تابلو نیست که اکثر نظرهارو استقلالیها دادن و از مقایسه تعداد هوادار ها چقدر حالشون بد شده :(( ، فکر کن یک تیم معمولی، خیلی معمولی ، با یک 30 تا دونه هوادار ، ضعیف ترین و گمنام ترین تیم لیگ !! اسمش چی بو د؟ آهان پرسپولیس ،شاید ،درست نمیدونم. حالا اینجا عیب نداره ولی تو کوچه خیابون نگین خیلی خندس

-- پرسپولیس ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

من با نظر ماني عزيز موافقم .اقاي قطبي يك چهره متفاوت بود ولي استثنايي نبود .موفقيت پارسالش هم مديون استيلي بود .

-- فرهاد ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

مثل اينکه دوستان به يک کلمه تو گزارش توجه نکردن. پرسپوليس، رئال مادريد آسياست. يعنی در مقياس آسيا، پرسپوليس يک جور رئال مادريد محسوب ميشه. پس غلوی در کار نيست. چون گفته نشده که پرسپوليس مثل رئال مادريد است.

-- ALI ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

از نظر قهرمانی استقلال رئال مادرید آسیاست نه پرسپولیس. البته اصل موضوع چیز دیگری بود.

-- امیر ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

قطبی داشت فوتبال ایران متحول میکردوبیشترین ضربه به کلیت فوتبال ایران واردشداین تحول ابعادوسیعی داشت اماسیستم بیماراداره ورزش ایران تاب این مسائل رانداشت

-- رضا ، Dec 11, 2008 در ساعت 12:08 PM

قطبی فقط پول رو میخواست. اینها همش بها نه هست.حالا هم میتونه بره و با زن کره ایش خوش بگذرونه. ایران به آدمهای قویتری نیاز داره.
.

-- مارال ، Dec 12, 2008 در ساعت 12:08 PM

مثل اینکه "یک دوست" سوراخ دعا را گم کردد. موضوع اصلی‌ نه تعداد هوادارهای پرسپولیس و نه درصد محبوبیت قطبی، بلکه مافیای حکم بار فوتبال ایران.

بینا

-- بدون نام ، Dec 12, 2008 در ساعت 12:08 PM

من تاجی هستم و روی سخنم ، هم با تاجی هاست و هم با پرسپولیسی ها : بجای اینکه برسر تعداد هواداران پرسپولیس یا لقب رئال ما درید و یا دیگر موارد انحرافی فکر کنید ،به حرفهای قطبی فکر کنید ،وقتی میگوید:
؛در پشت پرده، فساد مالی، رشوه‌خواری و بازی قدرت بیداد می‌کند و این فوتبال ایران را فلج کرده ‌است؛ یا می‌گوید: «قدرت سیاسی درون و بیرون باشگاه راه من را سد می‌کند. من واقعاً فکر می‌کنم رهبران سیاسی در رقابت‌های قهرمانی دخالت می‌کنند. می‌دانم این چیزهایی را که می‌گویم، مردم هم فکر می‌کنند ولی جرأت ندارند با صدای بلند بگویند.». یا میخوانیم : قطبی را برای صحبت و بازداشتن او از تصمیم استعفاء نزد مقامات مختلف ورزشی و غیره برده‌اند. او می‌گوید: «جو این صحبت‌ها بسیار بسیار ارعاب‌انگیز بود. بسیار هراس‌آور.»
باید بدانیم که موجودیت فوتبال در ایران به موجودیت ایندو تیم پرسپولیس و تاج گره خورده وبرای من (به عنوان یک تاجی) فوتبال ایران بدون تاج یا پرسپولیس بسیار بی مزه خواهد بود.لطفأ کمی عاقل باشیم . را ستی ما تا دم گور هم نمی خواهیم چشمان خود را باز کنیم ؟ این آقای علی پروین یا آقای علی دائی بازنشست نمیشند؟ بگو هر وقت ... بازنشست شد اونها هم بازنشست میشوند.این چه دستانی است که اینگونه فرزندان خلف این سرزمین را فراری میدهد
*البته باور نمکنم که زمانه اینگونه نظرات را متشر کند.
بهروزی

-- بهروزی ، Dec 12, 2008 در ساعت 12:08 PM

اصل حرف رو ول کردید گیر دادیدبه ریال . اگر آقای قطبی پاچه خوار بود هیچ وقت فرار نمی کرد.آقای قطبی با شخصیت ترین مربی بود.

-- بدون نام ، Dec 12, 2008 در ساعت 12:08 PM

تا زماني كه بطور واقعي ورزش حرفه اي نشه كمافي السابق باند بازي ها ، حسادت ها و... در ورزش حرف اول را مي زنند و ورزش كشور در هيچ رشته اي توان رشد رو نداره مگر مقطعي.
انشاا... تحت فشار فدراسيون هاي جهاني ورزشها ، كليه باشگاه ها سهامي عام شده و دست نامحرمان و غير متخصصان از ورزش كشور كوتاه مي شه .

-- قراگوزلو ، Dec 14, 2008 در ساعت 12:08 PM

با سلام ... اولا اگر ایشان ایرانی نبود و این حرفها را میزد باید تعجب کرد ...
دوم اینکه ایشان در هیچ جای دنیا نمی توانستند قراداد چند میلیارد دلاری داشته باشند و این حاتم بخشی مدیران باشگاه بود که بصورت مخفیانه و مرموزانه با ایشان قرارداد بستند اما چه کسانی و چقدر پورسانت گرفته اند شاید بعد ها افشائ شود ...و مشکل اصلی این است که صندوق ذخیره ارزی را به نام ایشان منتقل نکردند .
سوم اینکه ... تازمانی که ما فوتبال را به اشخاص وابسته کنییم همین حال و رزمان است ... پرسپولیس یک اسم است اما دهها باند و تیره و عشیره پشت این نام هستند ..وهنوز زود است که ما بفهمیم پشت صحنه فوتبال ایران بخصوص دو تیم استقلال و پیروزی چه خبر است .....
اگر قطبی این حرفها را زده است نباید تعجب کرد .. چون خود ایشان هم همپالگی همین ادمها بوده است ... کسانی که سوار بر قطار فوتبال ایران هستند و از آن منتفع .. حق انتقاد از این قطار ندارند .. اگر ایشان راست میگوید بیاید و پولها را پس بدهد .. اما از قدیم گفته اند که با پا پس می زند و با دست پیش می کشد ...
فساد و فریب و دروغ ... تباهی در فوتبال ایران بخصوص این دو تیم تهرانی موج میزند .. اما متاسفانه کما کان این تیم ها هم ازمردم و هم از دولت طلبکار هستند .

-- بدون نام ، Dec 19, 2008 در ساعت 12:08 PM

پرسپوليس طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا پر طرفدارترين تيم آسيا است همانطور كه مشخص شد نيكبخت از خيلي از بازيكناني كه اسم شان را بيشتر مي شنويم طرفداران بيشتري دارد پرسپوليس نيز بهترين تيم بوده و هست
ولطفا استقلالي ها اظهار نظر نفرمايند كه سرتا پاي همه شون دروغه .
راستي دروغ

-- مهناز ، Dec 28, 2008 در ساعت 12:08 PM

fبا يك دوست كاملا" موافقم

-- كيميا ، Dec 28, 2008 در ساعت 12:08 PM

آقای قطبی پول هارو خورد و حالا داره بهانه میاره و خوب خودشو بین مردم جا زد
و الانم داره بهانه میاره بهانه بهانه بهانه ..............

-- یه ایرانی ، Jan 24, 2009 در ساعت 12:08 PM

قطبی کمک هیدینگ در چلسی شد جواب کسانی که میگن توانایی نداشت و وقتی میگفت با بزرگان فوتبال جهان دوسته بهش پوزخند میزدند حالا به جای شیث رضایی و نیکبخت با جان تری و لمپارد تمرین میکنه

-- هژار ، Feb 17, 2009 در ساعت 12:08 PM

استقلالی ها نشون دادند خیلی بی منطقند وخیلی هم نسبت به پرسپولیس حسودند مگه نمی دونند حسود هرگز نیاسود پرسپولیس مثل رئال محبوبترین وقطبی بهترین مربی ایرانی است قطبی علاوه بر قدرت بسیار با ادب وفهیم است کودوم مربی اینجوری دیدید که اینقدر جلیزوولیز می کنید!

-- زرین ، Apr 23, 2009 در ساعت 12:08 PM

سلام
افشین قطبی چنان ام بهش مشتبه شده که فکر میکنه در ایران هیچ کس پتانسیل سر مربی شدن تیم ملی را نداره او خودش خودش را بزرگ کرده و
فقط با ادبیاتش محبوبیتی پیدا کرده قول شگفتی ساز شدن ایران در جام جهانی رو میده ولی
در مقدماتی حذف میشه فعلا قول قهرمانی
اسیا رو داده ولی هنوز در مقدماتی نتیجه
نگرفته و شاید در همین مرحله هم با سختی
بتونه جواز حظور در بازیهای اسیایی رو بگیره
با نتایجی که تا بحال گرفته و اوضاع فعلی
اگر در اسیا مقام 5 ام را کسب کند شاهکار کرده به هر حال امیدوارم در رسیدن به
اهدافش موفق باشه

-- hamed ، Nov 24, 2009 در ساعت 12:08 PM