رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ مرداد ۱۳۸۷

گران‌ترین طلاق دنیا

در روزهای اخیر اسم «فیل کالینز» در هر روزنامه یا وب‌سایتی به چشم می‌خورد؛ خواننده معروف بریتانیایی و یکی از اعضای گروه معروف «جنسیس»

Download it Here!

اما دیدن اسم او در روزنامه‌ها، این روزها، نه ارتباطی به گروه جنسیس دارد و نه به برگزاری یک کنسرت یا انتشار یک آلبوم جدید.

نکته‌ای که باعث شده است تا نام فیل کالینز در بسیاری از روزنامه‌ها بنشیند، رکوردی بوده ‌ که به تازگی توسط وی شکسته شده، هر چند که این رکورد‌شکنی، چندان هم شادی‌آفرین نبوده است.

فیل کالینز به خاطر طلاق از همسرش، باید ۳۲ میلیون یورو غرامت به وی بپردازد و به این ترتیب رکورد گران‌ترین طلاق را در بریتانیا ثبت کند.


فیل کالینز، به خاطر طلاق باید ۳۲ میلیون یورو به همسرش پرداخت کند

بر اساس گزارش روزنامه‌های بریتانیایی، این خواننده انگلیسی، سال گذشته از همسر سوییسی‌اش به طور غیر‌رسمی جدا شده بود، اما بنا بر ‌قانون طلاق در بسیاری از کشورها و از جمله انگلستان، در هنگام طلاق رسمی، دارایی‌های مرد که پس از ازدواج به دست آمده، باید به طور عادلانه بین هر دو تقسیم شود.

برای همین هم خانم اریانا سِوی، سی و پنج ساله، در حال حاضر با داشتن ۳۲ میلیون یورو، به دسته آدم‌های ثروتمند راه پیدا کرده است.

فیل کالینز در مجموع ۴۲ میلیون پوند بابت جدایی از همسران قبلی‌اش پرداخته است. در سال ۱۹۹۶ وی در یک حرکت نامتعارف با ارسال یک فکس به همسر دومش، درخواست طلاق را به اطلاع او رساند. هم‌چنین هیچ‌گاه معلوم نشد که فیل کالینز چه قدر بابت طلاق به همسر اولش پرداخت کرده است.

داستان طلاق‌های گران‌قیمت سر درازی دارند. تا پیش از فیل کالینز و رکورد شکنی‌اش، این عنوان متعلق به سِر پل مک کارتنی، یکی از اعضای گروه بیتلز بود که در هنگام جدایی از همسرش، هیتر میلز، در سال ۲۰۰۶ مجبور به پرداخت ۳۰ میلیون یورو غرامت شد.

با این حساب مک کارتنی در ازای هر ساعت زندگی مشترک با هیتر میلز ۹۴۷ یورو پرداخت کرده است. جدایی این دو از هم با بحث‌ها و کشمکش‌های زیادی همراه بود، چرا که بر اساس برآوردها، مک‌کارتنی در هنگام طلاق حدود یک میلیارد یورو ثروت داشته و برای همین هم همسرش معتقد بود که سهم او باید بیشتر باشد.

با این همه رکورد طلاق‌های پر‌خرج، تنها در دست انگلیسی‌ها نیست. در سال ۲۰۰۷ رومن آبراموویچ بعد از ۱۶ سال زندگی مشترک، در مسکو از همسرش جدا شد. در آن زمان روزنامه دیلی تلگراف نوشت که ایرینا آبراموویچ با دریافت ۱.۵ میلیارد یورو از میلیاردر روسی جدا شده است.


فیل کالینز،

لیست افراد معروفی که در هنگام جدا شدن از همسران‌شان مجبور به پرداخت غرامت‌های بالا شده‌اند، هم‌چنان ادامه دارد.

مایکل جردن، استیون اسپیلبرگ، هریسون فورد، کوین کاستنر و حتی پرنس چارلز که برای جدایی از دایانا ۲۵ میلیون یورو پرداخت کرد، نمونه‌ای از اسامی هستند که در این لیست به چشم می‌خورند.

اما در هر حال فعلاً سردمدار بخش انگلیسی این لیست، فیل کالینز است که احتمالاً برای برگرداندن این مبلغ به حساب بانکی‌اش از این به بعد می‌بایست با پشتکار زیاد به برگزاری تورهای جهانی و احتمالاً فرا جهانی روی آورد!

Share/Save/Bookmark