رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۶

مسابقه‌های ویمبلدون زیر باران

فرنگیس محبی

شنیدن مجله ورزشی این هفته زمانه

مسابقات تنیس ویمبلد‌‌‌ون معتبر‌ترین تورنمنت تنیس جهان چند روزاول هفته‌ی دوم را هم هما‌‌‌نند هفته‌ی اول در زیر باران گذراند که به عقب افتادن بسیاری از مسا‌بقات منجر شد. به‌همین خاطر در این هفته ویمبلد‌ون شاهد طولانی‌ترین مسابقه در تاریخ این گراند‌اسلم بود. مسابقه‌ای که قرار بود در اولین شنبه ویمبلد‌ون بین رافائل نادال، نایب قهرمان اسپانیايی جهان، و روبین سودرلینگ از سوئد انجام شود سرانجام روز چهار‌شنبه پس از 5 روز با پیروزی نادال به‌پایان رسید.


رافائل نادال

این دو بازیکن هرروز چند بار وارد زمین شدند اما به‌علت باران مجبور شدند پس از تنها چند گیم بازی را نیمه‌تمام رها کنند. رافائل نادال که به‌شدت از این انتظار‌های طولانی در رختکن بازیکنان، هر روز 8 یا 9 ساعت خسته شده بود، این مسابقه و مسابقه‌ی بعدی‌اش در برابر میخائیل یوزنی از روسیه را در 5 ست تمام کرد و در یک‌چهارم نهايی توماس ‌بردیچ از جمهوری چک را در سه ست از پا در‌آورد و به نیمه‌نهايی رسید.

به‌نظر می‌رسد نادال که در این تورنمنت همه‌چیز، از حریفان قدرتمند گرفته تا هوای طوفانی و بارانی را پشت‌سر گذاشته، تنها مانع‌اش برای رسیدن به قهرمانی راجر فدرر، نفر اول رده‌بندی جهانی، از سوئیس است که به‌علت مصدومیت حریف دور چهارمش، تامی هاس آلمانی، از روز جمعه تا پنجشنبه استراحت کرد و برخلاف حریفانش با انرژی کامل به زمین بازگشت.

در هفته‌ی دوم مسابقات ویمبلدون آملی مورزموی فرانسوی، سرینا ویلیامز از آمریکا، ماریا شاراپووا از روسیه، و لیتون هیوویت استرالیائی از قهرمانان پیشین این تورنمنت بودند که از دور مسابقات خارج شدند. ارغوان رضايی بازیکن ایرانی—فرانسوی هم که برای اولین بار در ویمبلدوون شرکت می‌کرد در دور سوم شکست را در برابر آنا ایوانویچ، نفر ششم رده‌بندی جهانی، از صربستان پذیرا شد.


منصور بهرامی

منصور بهرامی، تنیس باز قدیمی ایرانی، که از محبوبیت خاصی در ویمبلدون برخوردار است و در هر بازی او خیل طرفدارانش به زمین بازی هجوم می‌آورند، تا‌ کنون در دو مسابقه‌ای که در تور تنیس‌بازان سنیور یا پیشکسوتان داشته پیروز شده و همچنان با شیرین‌کاری‌های خارق‌العاده‌اش تماشا‌چیان را سرگرم می‌کند.

در مجله‌ی ورزشی این هفته‌ی رادیو زمانه که به ویمبلدون اختصاص دارد و از محل مسابقات پخش می‌شود، فرنگیس محبی پس از پیروزی نادال بر سودرلینگ گفت‌وگويی با او انجام داده که در آن بازیکن 21ساله‌ی اسپانیايی می‌گوید تنها سعی او این است که در شرایط نامناسب مسابقات امسال روحیه و آمادگی خود را برای بقیه‌ی مسابقاتش حفظ کند. در گفت‌وگوی دیگری نیز، منصور بهرامی از تجربیات خودش در ویمبلدون می‌گوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

how can we hear this program. there is no audio

-- Amir ، Jul 7, 2007 در ساعت 10:03 PM