تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شادمانه‌های برفی

اردوان روزبه
ardavan.roozbeh@gmail.com


مسابقه آدم‌برفی در مشهد | عکس‌ها از زمانه

روزهایی که گذشت زمستانی نبود که مردم مشهد، شهری که سالی را با مشقت کم آبی گذرانده بود، توقع داشتند. آنها امیدوار بودند بعد از گذشت یکی از کم‌ آب‌ترین سال‌های این شهر، بارش‌های زمستانی برایشان نوید بخش روزهای بهتر تابستانی باشد و سال آینده مجبور نباشند روزانه تا هجده ساعت بی‌آبی را تحمل کنند. برای رفع این نگرانی مسوولان وعده‌هایی می‌دادند که با حفر چاه و بهبود خط لوله سعی خواهند کرد تا جلوی رخدادی مانند تابستان سال گذشته را بگیرند. اما همه می‌دانستند که با کمبود نزولات آسمانی، این کارها گره‌گشا نخواهد بود.


کار به آنجا کشید که شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد در آخرین صورت حساب، علاوه بر قبض مصرفی آب، نامه‌ای هم که در آن دعاها و آیاتی که برای طلب باران ذکر می‌شود ضمیمه کرده بود و برای مشترکین ارسال می‌کرد. در سطح شهر نیز با پرده‌های بزرگ از مردم خواسته شده بود که برای بارش باران دعا کنند، چرا که سطح آب‌های زیرزمینی و پشت سدهای مخزنی در این شهر به پایین‌ترین حد خود رسیده بود؛ به نحوی که هنوز این شهر، فصل گرما را به خود ندیده بود و در هر ثانیه ۶۰۰ لیتر کسری آب داشت.



اما اینک به نظر می‌رسد که دعای مردم این شهر کارساز افتاده و این شهر سپیدپوش شده است. مدرسه ها سه روز تعطیل شد و یکباره شهر پر شد از آدم‌برفی. شهرداری منطقه یازده مشهد هم یک مسابقه آدم برفی براه انداخت که صدها خانواده را به پارک ملت مشهد کشید.

این مجموعه بخش‌هایی از برگزاری مسابقه آدم برفی در مشهد است:


مسابقه آدم‌برفی در مشهد | عکس‌ها از زمانه


شادی مردم شاید بخشی به‌خاطر نگرانی‌های کم آبی در مشهد بود که با این برف سنگین کاهش پیدا می‌کرد و بخشی هم بهانه‌ای برای این‌که مردم شادمانه‌هایشان را با هم تقسیم کنند.









Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با درود
در مشهد هم آدم برفی ها شادهستند -شکل آدمند -لباسشان مانند آدم هلست - [...] نذارند .صورت آدم برفی ها مثل دلشون سپید وخندونه .بینی بعضی هاشون درازه ولی نه بخاطر دروغ گفتن بلکه چون از هویجه .شکم بزرگشون هم پر از برف هست نه به دلیل مال مفت خوردن ودزدی .به هر حال دست سازندگان وبرگزار کنندگان درد نکنه ودلشون شاد وگرم باشه برای کارهای قشنگشون .سپاس از شما برای نمایش مردم و نمایش واقعیت ها حتی اگر آب شدنی باشد از بین نمی رود.

-- jahangir ، Mar 4, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)