رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷

عشق همان عشق است

ماه‌منیر رحیمی


عشق را چه‌گونه می‌توان تعریف یا توصیف کرد؟ اگر از گونه‌گونی واژه‌هایی که دوست داشتن را می‌رساند در گذریم، آنچه زمان و مکان را در نوردیده، وجود پیوسته‌ی این مفهوم در فرهنگ و جغرافیاها و دوره‌های تاریخی مختلف است.

در این مقال، اشکال بروز دلبستگی یا تنوع آن در نظر ما نیست؛ از دغدغه‌ی میهن داشتن تا وابستگی به متعلقات مادی مثل یک ملک. تمرکز بحث ما اکنون حتی مهر بین دو فرد انسان نیز نیست؛ محبتی که یک زن به جنین درون رحمش می‌پرورد، و سپس در جایگاه مادر، تا خود زنده است این عاطفه را در سینه نگه می دارد، یا علاقه‌ی بین اعضای یک خانواده یا خویشان یا دوستان یا استاد و شاگرد و غیره.

در این مجال، تنها روی صحبت ما عشق زمینی دو شخصی است که معمولا رابطه‌ی جنسی را هم به همراه دارد. اما این رابطه الزاما بین دو جنس مخالف شکل نمی‌گیرد؛ یک فرد می‌تواند به هر دو جنس توجه داشته باشد، یا با هم جنس خود رابطه‌ی عشقی-جنسی برقرار کند.

در این‌باره با یک لزبین، یک جنس زن که به زن دیگر تمایل نشان می‌دهد، صحبت می‌کنم. و چون هفته‌ی عشق رادیو زمانه است، نخست از او می‌خواهم مفهوم عشق را بین هم‌جنس‌گراها برایمان توضیح دهد.

گفت و گوی کامل را اینجا گوش کنید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با نام و یاد خالق هستی

در آغاز از سر کار خانم ماه منیر رحیمی نهایت سپاس و تشکر را بخاطر اطلاع رسانی و امر آگاهی به عموم دارم

آری عشق عشق است و عشق زمان ندارد مکان ندارد رنگ ندارد و حتی جنس هم ندارد

عشق ورزیدن به معشوق هویت اصلی عشق را می سازد حال معشوق هر که می خواهد باشد مهم عشقی است که از نهاد یک جان به جان دیگر نشر می گردد و داستان هستی عشق را می نویسد

عشق همان عشق است . عشق به همجنس همان عشق به جنس دگر است . هیچ فرقی نمی کند همان احساس همان عاطفه همان نیاز و همان رنگ و بو یی که در هر عشقی است در عشق به همجنس نیز می باشد

و عشق به همجنس که خلقتی از جانب خداوند است نوع دیگری از عشق می باشد که از سوی خالق عشق آفریده گشت و نوع دیگری از عشق را در کالبد بنده خویش رنگ زد

عشق زیباست و عشق نیاز هر جاندار است که جانش را خدایش به او تقدیم کرده

سرکار خانم ماه منیر رحیمی مقاله ای در مورد عوامل عدم تداوم رابطه عاطفی و زندگی مشترک بین هموسکشوالها نوشته ام که در آن بیان نموده ام که علت عدم تداوم در رابطه هموسکشوالها همجنس بودن آنها نیست بلکه ریشه در عوامل اجتماعی و قوانین تدوین گشته در آن جامعه دارد .

با سپاس فراوان از شما

-- رازمیک ( یک انسان و یک همجنسگرا ) ، Apr 16, 2007 در ساعت 07:42 PM

رازمیک جان
مرسی که شنونده ی ما هستی.
مقاله ات کجا چاپ شده؟ من می تونم به اون دسترسی پیدا کنم؟

-- ماهمنیر رحیمی ، Apr 23, 2007 در ساعت 07:42 PM

مقاله ات رو نخوندم ولي فكر ميكنم نياز من رو بر آورده كنه

-- م -ح ، Sep 20, 2008 در ساعت 07:42 PM