رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ اسفند ۱۳۸۵

حذف استقلال از فوتبال آسیا قطعی شد

فرنگیس محبی

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز، دوشنبه، به طور رسمی خبر قطعی حذف باشگاه فوتبال استقلال تهران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.


کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته اجرایی بالاترین نهاد فوتبال آسیا پس از جلسات متعدد تصمیم قبلی درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را تائید کرد. بر اساس این بیانیه تمام بازی‌های این تیم در برابر سه تیم دیگر گروه دوم مسابقات با نتیجه سه بر صفر به نفع حریفان اعلام خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا دو هفته پیش اعلام کرد که چون مدیران باشگاه استقلال در فرصت سه ماهی که تعیین شده بود، فهرست اسامی بازیکنان خود را به کنفدراسیون ارسال نکرده اند، استقلال از لیگ قهرمانان آسیا که همان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا است حذف می‌شود.

مقامات باشگاه استقلال ضمن اعتراض به این تصمیم، اعلام کردند که اسامی بازیکنان خود را یک روز قبل از به پایان رسیدن مهلت کنفدراسیون که روز یازدهم فوریه تعیین شده بود، با پست به مالزی ارسال کرده‌اند. اواخر هفته گذشته نیز مقداد نجف‌نژاد مدیرعامل باشگاه استقلال به مالزی رفت تا شخصا در گفتگو با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدارکی در جهت حل مشکل، تسلیم آنان کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود این جلسه را مفید خوانده اما بر اجرای قانون تاکید کرده‌است.

محسن صفائی فراهانی، رئیس کمیته موقت مدیریت فوتبال ایران هم در نامه‌ای به کمیته اجرائی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بی‌تجربگی مدیران جدید باشگاه استقلال را علت اصلی اهمال آنان در ارسال بموقع اسامی بازیکنان خوانده و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بود که به خاطر هواداران باشگاه استقلال در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

در همین حال هواداران استقلال هفته گذشته در جریان بازی این تیم با صباباتری، به دلیل محرومیت تیمشان از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، خواستار برکناری مسوولان آن باشگاه یا به گفته آنان مسوولان اصلی محروم شدن استقلال شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مسابقه سی هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه با دادن شعارهائی نظیر "مدیر بی‌لیاقت نمی خواهیم" و "آقایان همه با هم بروند" خواهان استعفای دسته جمعی مدیران استقلال شدند.

باشگاه استقلال تهران که در فصل گذشته قهرمان لیگ سراسری فوتبال ایران شده بود، به اتفاق سپاهان اصفهان قرار بود به عنوان نمایندگان باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. اکنون با حذف استقلال، سپاهان تنها نماینده ایران در این لیگ خواهد بود. اما هفته گذشته مدیران سپاهان نیز اعلام کردند که برای شرکت در این مسابقات، ارز کافی در اختیار آنان گذاشته نشده است.

Share/Save/Bookmark