رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ بهمن ۱۳۸۵
فراخوان یونیسف برای شرکت در مسابقه فیلم‌سازی

در یک دقیقه "جهان شایسته کودکان" را تصویر کنید


صندوق کودکان سازمان ملل، فراخوان خود را برای شرکت در مسابقه فیلم‌های یک دقیقه‌ای اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه جوانان و نوجوانان زیر ۲۵ سال می‌توانند فیلم‌های یک دقیقه‌ای خود را با موضوع مسابقه ارسال کرده و از این طریق نظر خود را به عنوان یک جوان در مورد جهانی که در آن زندگی می‌کنند و تفاوتهایی را که می‌توانند ایجاد کنند، به گوش مردم برسانند.

این مسابقه از سوی بخش روز کودک و رسانه یونیسف، صدای جوانان (VOY)و سایت oneminutesjr حمایت می‌شود.

موضوع مسابقه،"جهانی شایسته کودکان" است که به مناسبت پنجمین سالگرد همایش ویژه کودکان و بیانیه آن با نام"ساخت جهانی شایسته کودکان" انتخاب شده است.

یونیسف از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ساخت فیلم می‌خواهد در ساخت فیلم به چهار اولویت ترویج زندگی سالم، ارائه آموزش با کیفیت، حمایت از کودکان در مقابل آزار، بهره‌برداری و خشونت و مبارزه با اچ.آی.وی یا ایدز توجه کنند.

فیلم‌سازان باید نشان دهند قرار دادن یک یا چند اولویت بالا به عنوان هدف، در زندگی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ آیا در جامعه خود به این اهداف دست یافته‌اید؟ چه مشکلاتی در محل زندگی شما وجود دارد؟ چه پیشنهاداتی برای حل آنها دارید؟ برای ساخت جهانی شایسته کودکان چه باید کرد؟ فیلم باید نشان دهد کودکان و نوجوانان از مسائلی که در بالا عنوان شده آگاهند و می خواهند برای متوقف کردن آن وارد عمل شوند.

از کارگردان برنده در مراسم اهداء جوایز در نیویورک قدردانی خواهد شد.
داشتن حداکثر ۲۵ سال سن و ارسال آثار یک دقیقه‌ای تا ۳۰ مارس معادل ۱۰ فروردین ۱۳۸۶ از شرایط شرکت در این‌ مسابقه است.

در همین‌باره:

فیلم‌های یک دقیقه‌ای کارگردانان ایرانی در این مسابقه
مسابقه وبلاگ‌نویسی یونیسف با موضوع ایدز

Share/Save/Bookmark