رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ بهمن ۱۳۸۵

تایسون اتهام مصرف مواد مخدر را نمی‌پذیرد

امیر مجیری

قهرمان پیشین سنگین وزن جهان، مایک تایسون، اتهام‌های خود را مبنی بر در اختیار داشتن کوکایین و رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر نمی‌پذیرد.

تایسون در طول جلسه بازپرسی، در برابر لیزا واندنبرگ، عضو هیات رسیدگی دادگاه عالی ماری‌کوپا کانتی و کسی که اظهارات تایسون را صورت‌جلسه می‌کرد، فقط به گفتن نام و تاریخ تولد خود بسنده کرد. تایسون هنگامی که واندنبرگ با وکلایش صحبت می‌کرد، ناآرام و دست به سینه ایستاده‌ بود و بعد از پایان یافتن جلسه بازپرسی، از انجام مصاحبه با خبرنگاران امتناع کرد.


دیوید چسنوف یکی از چهار وکیل تایسون گفت: «تایسون برای برطرف کردن مشکلاتی که دارد، نیازمند دفاعیات حرفه‌ای است و او برای زندان نرفتن تایسون تمام تلاشش را خواهدکرد.»
وکیل تایسون اضافه‌ کرد: «اعتیاد به مواد مخدر از آن زمره جرم‌هایی است که فاقد خطر برای دیگران است و مجازات زندان به دسته جرایم تعلق نمی‌گیرد.»

تایسون ماه پیش به‌خاطر همراه‌ داشتن مواد مخدر و لوازم مصرف و همچنین اتهام مبنی بر رانندگی تحت تاثیر مصرف مواد مخدر متهم شده‌بود. در‌صورت مجرم شناخته‌شدن در تمامی موارد، ممکن است به هفت سال و نیم زندان محکوم شود.

دادستان ماریکوپا کانتی، اندرو توماس مدعی شده‌ پیگیر قضیه و خواستار مجازات زندان برای تایسون است. ورزشکاری که در پرونده تجاوز هتل ایندیانا در سال ۱۹۹۲ مجرم شناخته‌ شد ولی اتهام غیرقابل انکار تجاوز به عنف سال ۱۹۹۹را رد کرد.

آخرین جرم تایسون ۲۹دسامبر در اسکات‌دیل بوده که به خاطر آن بازداشت شده‌است. خودرو تایسون بعد از خروج از یک کلوپ شبانه متوقف شد. افسر پلیس بسته‌های کوکایین را در جیب عقب شلوار و در پاکت سیگار وی در خودرو پیدا کرد.

تایسون دو هفته دیگر در دادگاه حاضر خواهدشد.
تایسون به‌تازگی برای یک‌دوره مسابقات بوکس چهارراندی به رینگ بازگشته‌است. او با ۲۰ سال سن در سال ۱۹۸۶ ، با ضربه فنی کردن تره‌ور بربیک‌، جوانترین قهرمان سنگین وزن بوکس جهان شده‌است. چهارسال بعد توسط جیمز داگلاس ضربه ‌فنی شد. تا سال ۱۹۹۷ که تایسون گوش اواندر هالی‌فیلد را گاز گرفت، بردهای فراوانی را بدست‌آورده‌بود.

وکیل تایسون می‌گوید: «شهرت تایسون در اذهان عمومی با بازداشت و بازپرسی وی خدشه‌دار شده‌است. مایک در طول دوران ورزشی خود انسان‌های فراوانی را به وجد آورده و مردمان زیادی را پولدار کرده ‌است. او نگران این قضیه‌ است. تایسون مرد حساسی است. این برایش بازی نیست.»

در همین‌باره:

بازداشت و آزادی مایک تایسون

Share/Save/Bookmark