رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ مهر ۱۳۸۸
بزرگترین هواپیمای مسافربری در جدیدترین فرودگاه جهان به زمین نشست

بزرگترین هواپیما در جدیدترین فرودگاه


پرواز آزمایشی ایرباس آ ۳۸۰ سوپر جمبوجت در فرودگاه سووارناب هومی بانکوک بدون مشکل به پایان رسید. با این پرواز، بزرگ ترین وسیله نقلیه هوایی در سی و هشتمین فرودگاه بطور موفقیت آمیز مورد آزمایش قرارگرفت.

بنا به گزارش آژانس خبری تایلند، این پرواز آزمایشی که حامل پنج خدمه و سرنشینان غیرواقعی بود با چند دقیقه تاخیربه زمین نشست.

ریچارد کارکیلت مدیر بازاریابی محصولات در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: پرواز آ ۳۸۰به بانکوک، بخشی از فروش های جاری ایرباس با حمل و نقل ملی به خطوط بین الملی تایلند بود که سفارش این شش فروند در راستای سازگاری آن با فرودگاه جدید بانکوک بوده است.

ایرباس انتظار داشت که آ ۳۸۰ جدیدترین هواپیمای مسافربری با ظرفیت ۵۵۵ مسافر است، در عرض یک هفته بتواند از آژانس امنیت پرواز اروپا و اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوزهای لازم را دریافت کند.

بعد از آن ۱۶۶ فروند ا ۳۸۰ در جهان شامل شش فروند توسط تای ایرویز سفارش داده شده است. هرچند که حالا این سفارش با وجود تاخیر در تولید و تغییرات ماه سپتامبر دولت تایلند در دست بررسی می باشد.

هواپیمایی تایلند تصمیم داشت که از هواپیماهای مذکور را در مسیرهای پر ترددش از بانکوک به فرانکفورت، لندن و پاریس استفاده کند.

کارکیلت اضافه کرد، که از تحویل به موقع شش فروند آ ۳۸۰ به خطوط هوایی تا سال ۲۰۱۱ مطمئن شده است.

فرودگاه تازه تاسیس سووارناب هومی بانکوک که با تاخیرهای پیاپی در ۲۸ سپتامبر افتتاح شده، جدیدترین فرودگاه دنیا
و سازگار با ایرباس آ ۳۸۰ ساخته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این خبر در تاریخ بیست و هشتم آذر ماه با جمله بندی پیراسته تری، در همین بخش خارج از سیاست منتشر شده بود. تکرار دوباره آن یا به لحاظ اهمیت تازه بودن فرودگاه است، یا خیلی بزرگ بودن خود هواپیما، و یا شاید اصلا یک چیز دیگری که ما نمی دانیم.

-- یدی برآتشی ، Dec 21, 2006 در ساعت 01:10 PM

لطفا عکسارو بیشتر کن

-- نعیم ، Sep 9, 2007 در ساعت 01:10 PM

سلام مشتی

-- UJD [UTV ، Sep 28, 2009 در ساعت 01:10 PM