رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۳ آذر ۱۳۸۵

مصائب برگزاری نمایشگاه تبلیغات

اردوان روزبه
ardavan.roozbeh@gmail.com


بخشی از نمایشگاه به یادواره مرتضی ممیز اختصاص داشت

دومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات در نمایشگاه بین‌المللی مشهد روز گذشته در میان تنش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه که با هدف آشنایی بیشتر صنعت‌گران، صاحبان کالا و مردم با صنعت مدرن تبلیغات برگزار شده بود به دلیل ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های اجرایی نتوانست رضایت برخی از غرفه‌داران را تامین کند.

تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان به شیوه برخورد ماموران امر به معروف مستقر در این نمایشگاه اعتراض داشتند. این اعتراضات به حدی بود که چند شرکت معتبر در روز دوم و سوم این نمایشگاه به نشانه اعتراض غرفه خود را تخلیه کردند.

محمد اردمه برگزارکننده این نمایشگاه می‌گوید: ناهماهنگی میان دستگاه‌های مجری نمایشگاهی و عوامل تصمیم گیرنده، نبود قوانین مدون برای حدود نیروهای عمل کننده و نگرش غلط به موضوعیت نمایشگاه‌های تخصصی از سوی مسوولان ذی‌ربط از مهمترین دلایل ایجاد نارضایتی در بین شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بوده است.

۸۰ شرکت داخلی و چند نمایندگی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند.
مشهد یکی از شهرهایی است که دست‌اندکاران صنایع و خدمات به دلیل برخوردهای خاص و قوانین ویژه در مسایلی مانند استفاده از کراوات و حجاب بانوان، چندان رغبتی از خود برای برپایی نمایشگاه نشان نمی‌دهند و بر اساس گفته معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی مشهد هر ساله از تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی این نمایشگاه کاسته می‌شود و با شرایط موجود این نمایشگاه در آستانه تعطیلی قرار خواهد گرفت.



چند تصویر از این نمایشگاه:






Share/Save/Bookmark