رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ آبان ۱۳۸۵
روز جهاني كودك

کودکان هند و ایران ۵۰ متر نقاشی می‌کشند

روز ۲۰ نوامبر (۲۹آبان ماه) همزمان با روز جهاني كودك جمعي از كودكان ايران و هند يك نقاشي طويل را با موضوع «صلح جهاني» خلق مي‌كنند.

وزارتخانه توسعه منابع انساني هند اين برنامه را تدارك ديده كه در راستاي فعاليت‌هاي مجمع كودكان بين‌المللي Golden Jubilee در هند از ۱۴ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۰۶ برگزار مي‌شود.
كودكاني از سراسر هند و همچنين كودكان روسيه، مغولستان، سريلانكا و ايران در فعاليت‌هاي اين مجمع شركت مي‌كنند و برنامه روز جهاني كودك، به فعاليت كودكان ايراني و هندي اختصاص خواهد داشت.

كشيدن نقاشي به طول ۵۰ متر توسط كودكان ايراني و هندي، به عنوان برنامه اختتاميه مجمع كودكان بين‌المللي در هند اجرا مي‌شود.

از ديگر برنامه‌هاي اين مجمع مي‌توان به برنامه‌هاي مربوط به گراميداشت سالروز تولد اينديرا گاندي در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان ماه) اشاره كرد كه كودكان نيز در آن مشاركت دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از من نقاش بپرسيد مي گويم "نقاشي هر چقدر بكشيد ، كش مي آيد" نمي دانم چرا تازگي در ايران انقدر نقاشي ها دراز شده اند؟ در طي كمتر از دوسال چندين مراسم ترسيم نقاشي هاي متري برگزار شد كه آخرين آنها مي خواست در "گينس" هم ثبت شود - كه البته از اين موضوع هيچ خبري نشد - 5 كيلومتر بود . از قديم گفته اند "كم گوي و گزيده گوي چون در"

-- بابك نظري ، Nov 19, 2006 در ساعت 03:00 PM