رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ اسفند ۱۳۸۶

گزارشی از لیگ قهرمانی اروپا

امیر مجیری

روز اول از دور برگشت مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در دو شب در شهرهای مختلف اروپا برگزار شد. رقایت میان ۳۲ تیم موجود در هشت گروه این دوره جام قهرمانان با شروع مسابقات روز چهارم جالب‌تر و حساس‌تر شده است.


ٔٔٔٔٔدیدیر دروگبا از چلسی- عکس: سایت فوتبال اروپا

کاکا، جشنواره گل و پیروزی میلان

تیم آث میلان در ادامه روز چهارم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا میزبان اندرلشت بلژیک بود. در این بازی با هتریک کاکا، آث میلان مهمان خود را با نتیجه چهار بر یک مغلوب کرد. کاکا با این سه گل با مجموع پنج گل در کنار دیدیر دروگبا از چلسی در صدر جدول بهترین گل‌زن‌ها قرار گرفت.
گلهای این بازی را کاکا در دقایق ۶ با پنالتی، ۲۲ و ۵۶ و گیلاردینو در دقیقه ۸۸ برای آث‌میلان و یوهاز دقیقه ۶۱ برای اندرلشت به ثمر رساندند.

لیبرو پولوس به انتظار آ. ا. ک آتن خاتمه داد

بازی دیگر این گروه‌ها بین آ.ا.ک آتنو لیل فرانسه برگزار شد که آ.ا.ک با تک گل نیکلاس لیبرو پولوس که در دقیقه ۷۴ به ثمر رسید، به طلسم ۲۱ بازی بدون برد تیم یونانی خاتمه داد.
با این نتایج میلان با ۱۰ امتیاز از چهار بازی در صدر گروه‌ها ایستاد، لیل با ۵ امتیاز در رده دوم ، آ.ا.ک با ۴ و اندرلشت با ۲ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شکست سنگین هامبورگ در خانه

هامبورگ بحرا‌ن‌زده، با وجود بازگشت مجدد فان‌درفارت به ترکیب اصلی و حضور مهدوی‌کیا شانسی در این بازی خانگی نداشت و بازی را با نتیجه ۳ بر ۱ به اف.سی پورتو پرتغال واگذار کرد

گلهای این بازی را فان در فارت در دقیقه ۶۲ برای هامبوگ و لوچو گونزالس ۴۴ ، لیساندرو لوپز ۶۱و برونو موارس ۸۷ برای اف سی پورتو به ثمر رساندند.

آرسنال مدعی ناتوان درخانه

بازی دیگر گروه جی، در لندن بین تیم‌های زسکا مسکو و آرسنال برگزار شد. نتیجه بازی تساوی صفر بر صفر بود
با این تساوی زسکا با ۱۰ امتیاز در صدر، آرسنال مدعی با ۵ امتیاز در رده دوم، پورتو با ۴ و هامبورگ با ۲ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

بنفیکا شب سلتیک را خراب کرد

۲۴ساعت بعد از شب هالوین که یک جشن سنتی است، بنفیکا لیسبون شب سلتیک گلاسکو را خراب کرد. گل‌های این بازی در دقایق ۱۰ توسط کالدول با گلی که به خود زد، دقیقه ۲۲ توسط نونو گومژ و ۷۶ توسط کاریاکا برای بنفیکا به دروازه نشست.

اولین پیروزی کپنهاگ در لیگ قهرمانان

دیگر بازی گروه "اف" بین تیم‌های کپنهاگ دانمارک و منچستر یونایتد بود که میزبان با تک گل دقیقه ۷۳ آلباک برنده این بازی شد.
منچستریونایتد با ۹ امتیاز در رده اول، سلتیک اسکاتلند با ۶ در رده دوم ، بنفیکا لیسبون با ۴ و کپنهاگ دانمارک با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی ایستادند.

در بازی دیگر استوا بخارست با گلی که نیکلیتا به خودشان زد٬ به گل نشست. با این تک گل بانل نیکلیتا در دقیقه ۷۰ بازی، رئال مادرید با نتیجه ۱ بر صفربرنده بازی خانگی شد.

لیون به مرحله بعدی رفت

المپیک لیون فرانسه در چهارمین فصل موفق خود در چمپیونز لیگ با گل کریم بن‌ضما ( دقیقه ۱۴) با اقتداربه مرحله بعدی صعود کرد.
در گروه "ای" این مسابقات، لیون با ۱۲ متیاز صدرنشین، رئال با ۹ امتیاز رده دوم، استوا با ۳ و دینامو کیف بدون امتیازدر رده‌های بعدی قرار گرفتند.

دیگر بازی‌های این مرحله روز سه شنبه ۳۱ اکتبر به این ترتیب برگزار شد:

از گروه اول مسابقات، بارسلونا ۲ بر ۲ با گل دیرهنگام دروگبا متوقف شد.
در بازی دیگر این گروه، لوسکی بلغارستان در زمین خود ۳ بر صفر نتیجه را به وردربرمن آلمان واگذار کرد.

گلهای تیم وردربرمن: میهایلف ( گل به خود دقیقه ۳۳ ) ، بائو مان ۳۵ و فرینگس ۳۷

در این گروه چلسی ۱۰ ، برمن ۷ ، بارسا ۵ و لوسکی بدون امتیاز است.

در گروه دوم نیز بازی بایرن مونیخ با اسپورتینگ لیسبون صفربر صفر به تساوی انجامید.اسپارتاک مسکو بازی را با گل دقیقه یک کروزبه اینتر واگذار کرد.
در این گروه بایرن ۱۰، اینتر ۶، اسپورتینگ ۵ و اسپارتاک ۱ امتیازی هستند.

در گروه سوم، پی.اس.وی ایندهون ۲ برصفر با گلهای سیمونی و کونه برابر گالاتاسرای به پیروزی رسید.
لیورپول دیگر مدعی این گروه با ۳ گل لوئیز گارسیا و استیون جرارد در برابر بوردو فرانسه پیروز شد.

لیورپول با ۱۰ امتیاز در رده اول، پی.اس.وی در رده دوم و گالاتاسرای و بوردو هر کدام با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع: سایت یوفا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

salam jalebe ama aks hatoon kame
ama dar kol jaleb ast

-- majid ansari ، Nov 7, 2006 در ساعت 04:08 PM

مرسی از لينک باشگاههايی که گذاشتيد.

-- mahboobeh ، Mar 6, 2008 در ساعت 04:08 PM