تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
قلم زرين زمانه ۳

قلم زرين زمانه، انتشار همه‌ی داستان‌ها

گزارش کار روزها و کارهای تاکنونی قلم زرين زمانه را با رغبت و توجه نويسندگان و داستان‌های ارسالی‌شان آغاز می‌کنم.


این پرسش در ذهن بیش از صد نویسنده و نیز در ذهن بیش از 300 داستان مدام روشن و خاموش می‌شود که کدام ما برنده قلم زرین زمانه می‌شويم.

همان‌طور که از آغاز گفته بودیم، ده داستان به عنوان ده اثر برگزیده سال 1386 يا "برنده قلم زرين زمانه" به جامعه معرفی می‌شود. و کتابی با همین عنوان انتشار می‌یابد.

مراحل انتشار
در گفتگوهایی که با مدیر راديو زمانه داشته‌ام سرانجام به این نتیجه رسیدیم که کلیه داستان‌های رسیده را در سایت و در صفحه خاصی برای قصه زمانه منتشر کنیم، تا هم مجموعه در اختيار داوران برای بررسی و انتخاب اوليه قرار گیرد، و هم خوانندگان بتوانند در قضاوت به کل مجموعه کمک و نظرات کنند. این کار بی‌شک رفتاری دموکراتیک نسبت به آثاری است که به زمانه ارسال شده است.

از امروز داوران و خوانندگان می‌توانند بتدريج در سايت راديو زمانه داستان‌ها را بخوانند. به‌خاطر اينکه داوری و قضاوت کاری است بس دشوار، ما می‌خواهیم در این بازی روباز همه‌ی خوانندگان، علاقه‌مندان، و نویسندگان داستان‌ها بر اوضاع وقوف داشته باشند.


داستانهايی که پس از بيستم ماه زوئن دريافت شده باشد پس از انتشار همه داستانهای رسيده منتشر خواهد شد و اميدواريم تا پايان ماه جولای داستانهای رسیده تا ماه قبل در صفحه قصه زمانه منتشر شده باشد.

ده داستان‌ برگزیده هیئت داوران، بخش اصلی مسابقه قلم زرین زمانه را تشکیل می‌دهد، که ملاک برای ما انتخاب و داوری آنان است، اما به دو داستان برگزیده از سوی خوانندگان نيز جایزه‌ی ویژه‌ای تعلق خواهد گرفت، و همراه داستان‌های برگزیده هیئت داوران در کتاب قصه های برگزيده انتشار می‌یابد.

جايزه‌ی ويژه، به "يک عمر تلاش"
اما جایزه ویژه‌ای از سوی رادیو زمانه به «یک عمر تلاش» نویسنده‌ای تعلق خواهد گرفت که سالیان زندگی و عمر خويش را صرف ادبیات داستانی کرده است. این چهره می‌تواند از نویسندگان داخل کشور باشد، یا خارج از ایران. نسل امروز وقتی به پشت سرش نگاه کند نسل‌های دیگر ایستاده‌اند، ما بدون نگاه به گذشته نمی‌توانیم رو به آینده داشته باشیم. در تکنیک داستان‌نویسی هم نویسنده بر میز امروز رو به آینده اثری خلق می‌کند که مطمئناً با گذشته پیوند دارد. علاوه بر همه‌ی این چيزها سپاس و احترام به یک عمر تلاش حداقل کاری است که از ما خوانندگان بر می‌آید.

طراحی و ساخت لوح يادبود
لوح یادبود و دیپلم افتخار قلم زرین زمانه به وسیله‌ی محمد وجدانی، شاعر و گرافيست و خوشنويس طراحی و ساخته می‌شود که تجربه و سابقه‌ی خوبی در پرونده‌اش دارد. وقتی با او تماس گرفتم با خوشحالی پذيرفت، و می‌دانم که کار را آغاز کرده است.

برندگان يک ديپلم افتخار "اريژينال"، با نستعليق شکسته‌ی محمد وجدانی، و يک لوح يادبود قلم زرين زمانه، و جايزه‌ی نقدی دريافت می‌کنند. آرزوی ما اين است که افتخارات ناشی از دريافت اين عنوان و جوايز آن راه‌گشای کار ادبی هنرمند باشد.

و تابلوهای نقاشی
و اما تابلوهای نقاشی که قبلاً درباره‌اش نوشتيم. نخستين هنرمندی که آمادگی خود را اعلام کرد تا يک تابلو نقاشی را به يکی از برگزيدگان اهدا ‌کند، علی‌اکبر صفائيان، نقاش برجسته‌ی ما از آلمان بود.

علی‌اکبر صفائيان نقاش و مجسمه ساز مشهور، از آن دسته هنرمندانی است که همواره رابطه‌ی تنگاتنگی با هنرهای ديگر، به ويژه ادبيات داستانی داشته است. من همين‌جا بگويم: خوش به‌ حال نويسنده‌ای که تابلو صفائيان را دريافت می‌کند.

دومين هنرمندی که به دعوت ما پاسخ داد، عليرضا درويشی نقاش خوب ما از آلمان بود که او نيز بر فضای ادبی وقوف دارد و هميشه با نشريات ادبی همکاری کرده است.

منتظر می‌مانيم تا نقاشان ديگر کشورمان به جمع ما نزديک‌تر شوند تا عکس يادگاری پايان برنامه را زيباتر کنند.

نگاهی به دو سه نامه
در گزارش قبلی، يعنی «فال نيک، حضور نويسندگان نامدار» نامه‌ها و نظرهای زيادی گرفتيم. اظهار نظرهای غير دوستانه را ديديم، نظرهای خيرخواهانه را خوانديم. معمولاً در هر مسابقه‌ای کسانی ناراضی خواهند بود. اين را می‌دانيم. اما نظرهای شما می‌تواند گاه در نقطه‌ای بسيار راه‌گشا باشد، گاهی با يک فکر تازه گرهی باز می‌شود که بسيار ارزشمند است و می‌تواند ستاد برگزارکننده را ياری دهد.

يک خواننده برای ما نوشته بود:
«با توجه به شعارهايي كه داده بوديد و اينكه مسابقه قرار نيست مافيايي باشد و به جوانان تعلق دارد و... آن وقت ديگر حضور نويسندگان نامدار هميشگي را چه طور به فال نيك مي‌گيريد؟ نگفتم اين مسابقه هم به سرنوشت باقي مافيايي‌هاي ادبيات دچار مي‌شود؟

اصلاً همينكه شما نامدار بودن نويسندگان را دليلي بر اعتبار جايزه مي‌دانيد، يعني قلم زرين شكست خورده. يعني اينكه محتوا مثل هميشه در حاشيه قرار دارد و...»

در پاسخ اين دوست نوشتم:
«من طرفدار داستانم، نه داستان‌نويس. يعنی بين نويسنده و اثر، همواره برابر نويسنده می‌ايستم تا از اثر دفاع کنم.

دوم اينکه نام‌ها به يک مسابقه‌ی ادبی اعتبار می‌بخشند، و سطح آن را ارتقا می‌دهند. زيرا که همه‌ی "نام‌ها" زمانی آدم‌هايی بی نام بوده، رنج کشيده و خود را در صحنه‌ی ادبی تثبيت کرده‌اند...

وقتی اعتماد وجود دارد که داوران بر اساس داستان خوب داوری کنند، چرا اين‌همه موضوع را بپيچانيم که داستان‌نويس تازه کاری گمان کند يک شاهکار نوشته، و شايد برنده‌ی نخست شود و ره صدساله را يک شبه طی کند. آنهم با اين پيشداوری که هراس بيفتد به جان کسی که از حقش يعنی جايزه‌ی برده‌شده دفاع کند...

با اين حال پس از حواندن چند ای ميل و نظر، در گفتگويی با مدير زمانه قرار براين گذاشتيم که به چند و چون کار کمی فکر کنيم، نقد و نظرها را بشنويم، و بگذاريم مسابقه‌ی با بداهه‌نوازی به پيش رود. و من حالا خوشحالم که در آخرين لحظه از مهدی جامی شنيدم: بگذار کمی فکر کنيم، شايد جايزه قلم زرين زمانه را به دو بخش تقسيم کرديم: يکی برای نويسندگان نامدار، و يکی برای جوان‌ها.»

يک نامه‌ی دوستانه
دوست ديگری به نام خسرو به دنبال مطلب من نوشت: «تقسیم مسابقه به دو بخش و سه بخش و... کار ناشیانه‌ای است. اگر قرار باشد ملاک و الگو خود ادبیات باشد، نه مسابقات تلویزیونی پس مثل او بی رحم باشید و تنها به اثر فکر کنید...»

قرار بود مسابقه را به دو بخش تقسيم کنيم، جوان‌ها، و نامدار‌ها. اما سرانجام تدبير چنين شد که کليه‌ی داستان‌های رسيده برای قلم زرين زمانه، بدون نام نويسنده، در سايت زمانه منتشر شود.

اينجا ميدان عمل خواهد بود، نه نام‌ها نقش بازی می‌کنند، و نه باندها. داستان‌ گزيده خود حکايتی ز دهانش به گوش جان آيد، دگر نصيحت من و تو حکايت است به گوشش.

در غربال اول قصه ها دو سوم از آنها کنار گذاشته می شوند، و شايد بسياری از داستان‌ها از همان‌جا شروع به درخشيدن کنند.

---------------------------------------------------------------
داستان‌های رسيده به ترتيب وصول:

روزآمد شده در تاريخ جمعه 3 اوت 2007/ 12 مرداد 1386
روزآمد بعدی و پایانی در تاریخ 16 اوت انجام خواهد شد

( برای ظاهر شدن نام خود در اين نامنامه فقط تا پانزدهم اوت فرصت دارید. اگر داستانی فرستاده اید و نام تان اینجا نیامده تماس بگیرید یا همینجا کامنت بگذارید و اگر می خواهید بفرستید آن را تا پایان روز 15 اوت به زمانه برسانید.)

نسرين مدنی، پالپ فيکشن، محمد نانوا کناری، احمد زاهدی، آرش توکلی، صدرا ساده، آراز بارسقيان، پونه ابدالی، فرهاد بابايی، محمد طلوعی، طاها بذری، خسرو شکری، پويرز، علی کرمانی، علی سهرابی، مهرآفرين حسينی، علی صالحی، خالد رسول پور، محمدرضا زمانی، پوپک نويد، اس-ام-اس، زردشت افشاری، حميد رضايی، ليلا بابايی، زرين آرين، اسماعيل عبادی، مرضيه رسولی، ابوذر قاسمیان، عليرضا نيک‌مهر، ميلاد ظريف، نوشين وحيدی، آتوسا زرنگار، محمد جعفر پور رودگلی، ب. سامان، علی اطلسی، نفيسه بابازاده، حسين شريفي فر، علی طاهری عراقی، پيمان هوشمند زاده، حمزه امامی، آتوسا زرنگار، گيتی رجب زاده، پریسا غضنفری، مازيار اشرفی، افسانه نوری، کورش ضيابری، شيما ايرانی، هدا صادقی، ريحانه مقدسی، محمدرضا پريشی، پيام فيض بخش، ندا کاوسی‌فر، اردشير رحمانی، رعنا دادپور، شکوه بهار، ابراهيم ميرقاسمی، نينا ملک، ساقی نخعی زاده، هادی نودهی، سحر مرانلو، محمدحسن ابوحمزه، علی محمد حجازی، پويا رضوی، آرش صادق بيگی، عماد شوشتری، مجید دیرباز، توبا هدايت، بهاره خلیقی، مهسا نيکدل، يوسف عليخانی، سروش امامی راد، فرهاد بابايی، نسترن نسرين دوست، امير حسين معماری هنجنی، فارس باقری، نرجس هاشمی، عليرضا ذيحق، سارا جهان آرايی، امير مهاجر، بنفشه باران، عاطفه بذرافشان (غزل گلزار)، اميد مظاهری، امير نخعی، آرش بقايی لاکه، فرزانه کوچک خانی، محمدرضا بيگی، فرزانه رحمانی، محمدرضا فياض، ليلا رحيمی، ميلاد بوشهری، حامد اسماعيليان، حسين خدنگ، احسان ظهيرآبادی، انسيه سياوش، پيمان گلی، شهرزاد توتونچی، شيوا رمضانی، اکرم محمدی، ساناز اقتصادی نیا، مجتبا یوسفی‌پور، منصور قادری، ناهید آقاسیان، اسماعيل همتي، میم. الف. گوران، مهرزاد مقدس، صالح تسبيحی، تهمينه اديب‌پور، خسرو عباسی خودلان، عليرضا دانش پژوه، شيوا رمضاني، سجاد بنکدار، ميثم مظفری، علی قانع، امين خادمی، زهرا شعبانی، آزاده پارسا، سهراب عبدالوهاب، کيا بهادری

نامهای افزوده شده در تازه ترین روزآمد نامنامه:

علیرضا محمودی ایرانمهر، سیما رحیمی، محمد مصطفی دعاگویی، رضا کاظمیان، پوریا عالمی، هدیه شایگی، امیرحسین یزدان بد، اراز بارسقیان، یاسمن شکرگزار، بهزاد زره داران، سیامک دل زنده، سیاوش تبریزیان، آزاده کامیار، علی چنگیزی، فرزان نصر، مریم آقاربیع، احمدرضا فرهادی، سرور عبدالوهاب، رکسانا عباس زاده منتطری، علیرضا تاج مهر، بهار اله بخش، علیرضا دزفولیان، آرزو بناب

مطالب پیشین «قلم زرین زمانه»:
فال نیک، حضور نويسندگان نامدار
قلم زرين زمانه، يک گام ديگر

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

جناب معروفی عزیز.اگر ممکن است نویسنده را از زمان درج داستان در سایت آگاه کنید چرا که به علت مشکلات فیلترینگ در ایران سر زدن هر روزه به رادیو زمانه مقدور نیست.ممنون.
---------------------------
زمانه: متاسفانه از فرستادن ايميل به تک به تک نويسندگان معذوريم

-- hamed ، Jul 3, 2007

آخرین مهلت ارسال داستان چه تاریخی است؟

زمانه: پانزدهم اوت 2007

-- بدون نام ، Jul 3, 2007

سلام آقای معروفی عزیز. و خسته نباشید. راستش من تا به حال داستانی برای زمانه نفرستاده ام. می خواستم بپرسم داستان هایی که می فرستیم تا خود زمان روز 11 سپتامبر نباید در قالب کتابی چاپ شده باشد؟ و اگر بعد از ارسال داستان و قبل از روز اعلام نتایج این کتاب چاپ بشود، داستان ها حذف خواهند شد؟ ممنون می شوم اگر پاسخم را بدهید. با سپاس
-----------------------------
زمانه: داستانهای ارسالی برای مسابقه نبايد جای ديگری به چاپ رسيده باشد اما چاپ آن پس از اعلام رای داوران مانعی نخواهد داشت

-- شهرزاد ، Jul 4, 2007

سلام و خسته نباشيد
پيش از اين سه نامه به قسمت كارگاه داستان فرستاده‌ام كه بي پاسخ مانده، آقاي معروفي عزيز نام‌ ها ديگر به روز نمي‌شود؟
سپاس

-- زهرا شعباني ، Jul 5, 2007

بی‌ادبی است جناب معروفی، اما اول سلام! دوم دست مریزاد! و سوم، این تا پانزدهم اوت یعنی دقیقاً تا کِی؟! تاریخ شمسی بفرمایید برای امثالِ من‌های دور از هر میلادی و قرین با هر وفاتی! از ایران است که برایت می‌نویسم...

-- یاسین ، Jul 5, 2007

آقای معروفی عزیز،
پیشنهاد می کنم با توجه به این که به پایان مهلت مسابقه نزدیک می شویم، نام های نویسنده ها را زود به زود به روز کنید. و یک پرسش: فکر می کنید در حالی که هنوز به پایان مهلت نرسیده ایم، چاپ داستان ها کار درستی باشد؟ - با سپاس

-- سیامک ، Jul 6, 2007

سلام
به اقای معروفی توصیه می شود - خیلی محترمانه - که به جای جولای و جون از ماه های تقویم ایرانی استفاده بفرمایند و به عنوان برگزار کننده ی یک مسابقه ی ادبی اول از همه خودشان را به درست نویسی عادت بدهند .

-- jتوماج رحمتی ، Jul 6, 2007

نه به ان افراط و لی تا حدی با اقای توماج همنظرم.
درین باره بنظر میرسد هروقت عشق اقایان کشید مینویسند و چیزی را نو میکنند. شاید شخصی اصلن به این سایت برای مدتی سر نزند. درباره ی این مسابقه تا کنون یادداشت های بسیار پراکنده و گاه تغییر تاریخ و تکرار های به فرم های مختلف و غلط انداز دیده ایم. زحمتی به خود دهید و للطف بفرماییذ هر انچه را باید دنسته شود در صفحه ای ثابت قرار دهید و بعد اگر خبر ی جدید بود بصورت خبرنامه منتشر کنید.
در ضمن تا انجا که یادم است داستانها باید بصورت فایل ورد باشد؟ این مرسوم است؟. فایل ورد بسیار خطرناک است چون بر اثر اشتباهی کوچک درون ان تغییر میکند و فرمتهای ان روی دستگاههای مختلف نیز گاه مشکل ساز. در دانشگاهها معمولا ازینرو از فرمت پی دی اف یا همان اکروبات ریدر استفاده میکنند.

موفق باشید

-- بدون نام ، Jul 7, 2007

بنظرم هنوز ساختار داوری مسابقه با صراحت مشخص نگردیده. لطف کنید و یکبار صراحتن بنویسید داوری مسابقه به چه گونه است؟ شما خود از نپیچاندن مطلبی سخن گفته اید ولی متنهایی که منتشر میگردد هیچکدام صراحتن روند کاری مسابقه را مشخص نمیکنند. وگویی دارند داستانی را بازگو میکنند که شاید با ذهنیت یا انتظار بسیاری از خوانندگان منطبق نباشد/
مطلب دیگر اینکه با احترام به اقای جامی شخصن نقش ایشان را در مسابقه درک نمیکنم. شاید حتا اگر اثری و داستانی چندان با نرم های جامعه ی ایرانی یا تقدساتی نخواند باید از فیلتری هم عبور کند. برای شخص من معماست استقلال بررسی داستانها توسط افرادی صورت گیرد که چنین نرم ها و تقدساتی را در ذهنیت خویش قرار نداده اند و این یکی از خصوصیات شخصیت که بصورت حرفه ای به ادبیات میپردازد و امکان حضور ونشر و نقد هر اثری را میدهد.
مسابقه ی فوق یک مسابقه ی ادبی است و رادیو زمانه فقط بعنوان بستر و یا سرمایه گذار ان میتواند مورد توجه قرار گیرد. اینکه درباره ی چند و چون و چگونگی اجرای مسابقه و دادن جوایز و بررسی داستانها بخواهیم از مدیریت رادیو تاثیر بگیریم بسیار رفتار سطحی و ناشیانه ای است. حتا درصورتی که اقای جامی عضو هیئت داوران مسابقه باشد( با توجه به اینکه این عضویت را معلول فقط مدیریت رادیومیتوانم بدانم) باز نظر دهی و تاثیر پذیری از یک فرد رفتاری بسیار سطحی و قابل نقد است. درین جا نیز اصلن مخالفت با اقای مهدی جامی یا شخص خاصی نیست بلکه صحبت از نوع ساختار مسابقه ا ست . جناب معروفی! هنوز پس از طی این چند ماه نه صراحتی در ساختار و استقلالی در ان پیداست و گاه چنین نشانه های قابل نقدی بروز میکند. ازانجا که به مسابقه ی فوق ارج میگذارم و هدف نیز برگزاری بهتر ان است روشنگری در مطالب اشاره شده را شایسته تراز گذشتن از انها می باشد. یعنی برای من جای سواال است ایا تهیه ساختار مسابقه چنین مشکل است که چنین مشکلاتی را بروز داده و در طی زمان به حل ان انهم با بروز چنان نشانه هایی میپردازد؟

-- بدون نام ، Jul 7, 2007

لینک بسیازی از قصه ها کار نمیکند

-- بدون نام ، Jul 8, 2007

وقتی داستان برگزیده در مجموعه ای قراراست منتشر گردد. ایا مرزی برای محتوای داستانهای قابل انتشار وجود دارد؟ یا این مرز ها کجاست؟
میخواهم بدانم ایا این یک جایزه ی رادیویی است که نظرات خوانندگان یا حتی ناراحتیشان را مورد توجه قرار میدهد یا ملاک ان ازادی و ادبی بودن ان است
بدین ترتیب ممکن است داستانی از نظر ادبی لایق جایزه داوری گردد ولی انتشار انرا مجاز ندانید؟ اگر چنین است در داوری هم به حتم موئثر خواهد بود چون با نام رادیو زمانه مورد تشویق قرار میگیرد. ما سبک هاو روشهای مختلف داستان نویسی داریم یا شاید بی سبکی. اگر به ادبیات جهان نگاه کنید داستانهایی مطرح وجود دارند که اگر با همان سبک اینجا کاندید گردند درانتشار انها تردید دارم!
مطلب دیگر که باز هنوز باز است. مطرح کردن نویسندگان نامدار در کنار نویسندگان بدون نام است. شما براستی فکر میکنید در جامعه ی داستان نویس ایرانی فاصله ی میان داستان نویس نامدار و بی نام چقدر است؟ حتی اگر فاصله ای باشد باید درمیان چنین فضاهایی منتشر گردد حتی اگر این فاصله همچنان باقی بماند هرگونه تصمیم گری و تقسیم بندی اینچنینی افقط مانع گسترش فضای ادبی است.
متاسفانه برخی دیدگاهها هم در برخی زمینه ها بسیار اسطوره ای است. تجلیل از نویسنده ی زحمتکشی که در زمینه ی ادبیات فعالیت داشته نمیتواند مشروط به شرکت داستانی از او باشد و حتی هیئت داوران میتواند مستقل از مسابقه در تاریخ مذکور از شخصی تجلیل کند. این در حالیست که داستان او هم میتواند بدون اهمیت شخصیت ادبی او در مسابقه شرکت کند. سووال درباره ای نقش مدیریت رادیو زمانه هم در مسابقه جای خود باقی است. این سووال برای من خواننده پیش امد چون این نقش در متن شما غیر قابل انکار است.

موفق باشید
علیرضا

-- بدون نام ، Jul 8, 2007

لينك اكثر قصه‌هاي شماره‌ي 110 به پايين كار نمي‌كند.

-- كوروش ، Jul 8, 2007

سلام و خسته نباشبد!
جايزه داستان زمانه كه به نظر من يك مسابقه نيست و يك گردهمايي داستان نوبسان جوان و غير جوان است يك رويداد مهم و ارزشمند است كه دارد با يك هدف مشخص تعدادي داستان نويس و آثارشان را با هم آشنا مي كند. اين خودش يك ارزش است. براي اينكه متوحه عرضم بشويد اين مثال را مي زنم كه براي ما كه يك نوع زندگي انفرادي و خپيدن در گوشه هاي تنهايي به ما تحميل كرده اند هرگونه تجمع حتي به بهانه ي شركت در يك تشييع جنازه هم مفيد و بركت زا است هم بازشناسي خودمان دز چهره ي آدمهايي كه مدتها آنها را نديده ايم..
دوم اينكه خوشبختانه در ايران داستانهاي نو و قابل احترام دارد توسط جوانها نوشته مي شود كه ثابت مي كند دوره ي تفكيك جوان و پير گذشته است و دوره آثار خوب و نو و قوي فرا رسيده است. چون لزوما همه ي داستانهاي همه ي نامداران خوب و قوي نيست. بنابراين جاي نگراني نيست. همچنانكه جوانان حالق داستانهاي خوب و قوي اصلا نگران نيستند.
در پايان من با اينكه مدرس داستان نويسي در دو دانشگاه و يك كارگاه آزاد داستان نويسي هستم و تا كنون سه مجموعه از داستان هاي -به نظر من احترام برانگيز- دانشجويان و هنرجويان خود را به چاپ سپرده ام بسيار خوشحالم و افتخار مي كنم كه احنمالا همراه با دوستان حوانم در اين جايزه شركت مي كنم. و هرگز نازاحت نخواهم شد كه آثار دانشجويان و هنرجويانم انتخاب بشود و داستان من نشود. چون من مقاومت كرده ام و نگذاشته ام فرهنگ نامدار سالاري و بزرگترسالاري و استاد سالاري و ...سالاري كه در عرصه ي فرهنگ و ادب و هنر -به نظر من- نوعي رانت خواري محسوب مي شود قرار نگيرم. چون كوشيده ام احترام جوانان به خود را به خاطر سنم كافي بدانم و از آنان باج دريوزه نكنم.
آري. جوان عزيز! جاي هيچ نگراني نيست. چون نامداري كه توانايي آفرينش داستانهاي خوب دارد- آگاهي و توانايي پذيرش اين واقعيت را نيز دارد كه شش ميليارد انسان ديگر نيز در اين جهان مشغول زندگي و كار و آفرينش هستند كه احتمالا بعضي ها داستانهاي جذابتر و قوي تري مي نويسند.

-- يك پنحاه ساله ، Jul 12, 2007

سلام، اطلاعات مربوط به ارسال داستان برای متقاضیان را کجا می توان خواند؟ چند داستان هر نویسنده می تواند ارسال کند؟
-----------------------------------
زمانه: به دو لينک پايين صفحه مراجعه کنيد

-- سارا ، Jul 13, 2007

آقای معروفی عزیز،
چرا نام نویسنده ها را روزآمد نمی کنید؟
در حالی که به پایان مهلت نزدیک می شویم، مسلمن غیر از من هم کسانی هستند که می خواهند مطمئن باشند که داستان هایشان رسیده.
---------------------
زمانه: نامنامه به روز شده است اگر نام خود را در آن نمی بينيد داستان تان را مجددا بفرستيد

-- سیامک ، Jul 13, 2007

دو داستان فرستاده‌ام اما اعلام وصول آن را دريافت نكرده‌ام. ممنون مي‌شوم موضوع را بررسي نمائيد.

-- پوريا عالمي ، Jul 17, 2007

salam,man 3 dastan ferestadam,amma esme man dar in list nist,dastanha ra dobare be hamin adres befrestam?contact@radiozamaneh.com

-- leily ، Jul 19, 2007

شما اسم اين را می گذاريد دموکراسی ؟
داستان من را منتشر کرده ايد، منتها غلط و ناقص!
اول از همه اينکه من دو ماه بعد از اولين باری که داستان را فرستادم برايتان دوباره همان داستان را به شکلی اصلاح شده و به همراه داستانی ديگر برايتان فرستادم، دوماً که همان داستان اول رو هم به شکل غلط و پر از اشتباه منتشر کرده ايد. (آن داستان يک عکس داشت، عکس کجاست؟ حروفی که ايتاليک نوشته شده کجاست؟)
واقعاً نمی دانم چه بگويم...
داستان کيف پول آنی نيست که در سايت آمده...ترجيح می دهم اگر به چيز قرار نيست برسم، حداقل بدانم که کارم دست ديده شده، در ضمن داستان دوم کو؟ من آن را فرستادم و هنوز مهلت فرستادن تمام نشده.
آقای معروفی و يا هر کس ديگری که مسئول اين مسابقه هستین خواهش می کنم "دموکراسی" را رعايت بفرمايد و جوابی درست درمانی به من بدهيد و يا اين بندة حقير را بلکل حذف کنيد!

با تشکر و احترام
بارسقيان

-- بارسقیان ، Jul 20, 2007

با سلام و خسته نباشيد.
مدتي است داستانم را فرستادم اما اسمم در ليست روزآمد نيست. لطفا" دليل را بگوييد.ممنون.

-- هديه شايگي ، Jul 20, 2007

سلام به آقاي معروفي نازنين
ممكنه خواهش كنم به من بگيد كه داستانم رو خونديد يا نه؟ و قابل نقد بوده يا نه؟ منتظر جوابتونم استاد عزيزم.
ممنون.
--------------------------
زمانه: دوست عزیز اگر نام شما در فهرست نامها نيامده به معنای آن است که داستان تان به دست ما نرسیده است لطفا دوباره بفرستید

-- هديه شايگي ، Jul 21, 2007

سلام آقاي معروفي.يه هفته اي هست داستان هايم را فرستادم.اما خبري از نامم نيست.براي بار دوم هم فرستادم.ممنون مي شم جوابي بديد.

-- يلسمن ش ، Jul 21, 2007

آقا سالي كه نكوست از بهارش پيداست!!! يك توجهي بفرماييد كه ما هر روز بايد اين صفحه را باز كنيم و چشممان به اين مانيتور سياه شود تا حضرت عالي 2 كلمه اسممان را وارد بكنيد يا نكنيد!
-----------------------------------
زمانه: دوست عزیز پای کامنت قبلی شما در جواب آوردیم که داستانی از شما به دست ما نرسیده است. لطفا دوباره بفرستيد

-- ميلاد صادقي ، Jul 22, 2007

لطفی بفرمایید و لیست نامها را کمی زود به زود به روز کنید که چنانچه داستان نویسنده ای بدستتان نرسیده دوباره فرستاده شود .مهلت چندانی باقی نیست و دیر بروز کردن لیست با توجه به اینکه مشکل عدم دریافت به چشم میخورد مشکل را دو چندان میکند. در ضمن بنظر میرسد درین میان ممکن است اگر نویسنده ای بیش از یک داستان فرستاده باشد برخی از انها نرسیده باشد. اینرا از کجا بداند؟ هیچ کجا مشخص نگردیده چند داستان از هر شخص دریافت شده است. ایا سیستم فرستادن داستانها به داوران نیز به همین ترتیب است؟
موفق باشید

زمانه: آقای عليرضا
سلام بر شما. حتماً ديده ايد که تمام داستان ها منتشر شده، بنابر اين هر نويسنده ای می فهمد که داستان يا چند داستانش هست يا نه.

-- علیرضا ، Jul 23, 2007

سلام. خسته نباشید. چرا به روز نمی شود این لیست؟

-- لیلی ، Jul 24, 2007

salam aghaye marufi azizam
chandi hast tak dastanam ra ferestdam omidvaram ta ghabl az mohlat payan an ra bebinid.
merci az zahmathaye besyaretan

doste kochektare shoma
bahar shiraz

-- bahar shiaz/fatemeh jalali ، Jul 25, 2007

سلام
******* پیشنهاد 1 ********

خوب اینکه می خواهید همه داستانها را منتشر کنید به نظرم فکر خوبی است اما من خواننده که یکباره در مقابل 300 داستان قرار می گیرم تکلیفم را نمی دانم و نویسنده هم داستانش را بین اینهمه داستان گم می بیند.
اگر بیائید و یک صفحه مخصوص مثلا به عنوان "داستان روز قلم زرین" باز کنید و به هر داستان یک یا دو روز اختصاص دهید که همه خوانندگان در آن روز یا روزها آن داستان بخصوص را بخوانند و مورد نقد و نظر قرار دهند هم تکلیف خواننده مشخص تر است و هم نویسنده می داند که مثلا امروز یا ماه دیگر در روز مشخصی می تواند بیشترین نظرات خوانندگان را برای داستانش داشته باشد. شما هم می توانید در آخر یک نقد حرفه ای (هرچندکوتاه) بر آن داستان ارائه کنید. فقط حتما باید داستانها به ترتیب لیست به روز شوند تا نویسندگان بتوانند روند آنرا دنبال کنند.

******** پیشنهاد 2 *********

تعدادی از داستانهای خوب (بسته به سطح کیفیت داستانها می تواند 30 تا یا 50 تا یا حتی بیشتر) را مورد نقد و بررسی حرفه ای قرار دهید که هیچ جایزه ای برای یک نویسنده فکر نمی کنم بالاتر از شنیدن نقد خوبی بر داستانش باشد. و همیشه خواندن نقد داستانهای دیگران هم مثل یک کلاس درس پر از نکات آموختنی است.

با سپاس

-- نوشا ، Jul 25, 2007

شما فرمودید بعد یک هفته چک شود ایا نام نویسنده ای که داستانش را فرستاده درج شده است یا خیر ا!!کنون هنوز شما بخود زحمت نداده اید حتا از تاریخ 14 جولای لیست را نو کنید. ایا این قدر سرتان شلوغ است اگر اینگونه بود چرا اصلن چنین مسابقه ای را راه انداختید. انسان بنا به امکاناتش حرکت میکند تا بتواند پاسخگوی باشد.
دوم اینکه شما به امکان نرسیدن برخی داستانها بدون ذکر علت واقفید ولی با این وجود و با توجه به اینکه مهلت نهایی ارسال داستانها نزدیک است در کار لیست نویسنده ها هیچ فعالیتی مشاهده نمیگرذد.
موفق باشید

-- بدون نام ، Jul 26, 2007

سه باره>
لیستی که بعد دو هفته نو نشده چطور میتوان دانست اسم نویسنده ای که بیش از دو هفته است داستانش را فرستاده در انجا قرار دارد؟ این در حالیست که زمانه نوشته بعد یک هفته ندیدن اسم در لیست!
عدم روز شدن لیستی که در دریافت برخی داستانها ممکن است مشکل داشت باشد عملن دوباره فرستادن انرا با احتمال کمتر ی مواجه میسازد البته بنظر این امر برای زمانه مهم نمی اید!!

درباره پاسختان به تعداد داستان به ازای هر نویسنده> امیدوارم به همین راحتی و دقت باشد که شما میفرمایید. شخصن فکر میکنم میتوانستید جلوی اسم هر نویسنده در پرانتز کوچکی تعداد داستان دریافتیش هم مشخص فرمایید.
موفق باشید

-- علیرضا ، Jul 28, 2007

بار ديگر دو داستان فرستاده شد به نام‌هاي
- جن تلويزيون
- پيچ‌گوشتي
ممنون مي‌شوم پي‌گيري نماييد.
-----------------------
زمانه: داستانهای شما رسیده و نام شما در آخرین روزآمد نامنامه وارد شده است

-- پوريا عالمي ، Jul 29, 2007

با سلام من دوبار داستان ها را به ايميل شما فرستادم و هر بار هم بيش از يك هفته صبر كردم ولي اسمم هنوز در ليست درج نشده است
مي خواستم از رسيدن داستان ها مطمئن شوم
با تشكر

-- بهزاد ، Jul 30, 2007

سلام ،بنده وقتی تصویر باز میشود و چهره بیخیال و آرام شما را می بینم که پیپی میان لبانتان گذاشته اید و با خیالی آسوده با سیبیلهای جو گندومیتان میپُکید، شاید کُلی تا بیشتر از جنون عصبانی میشوم. معروفی عزیز مرحمت بفرمائید تا پایان مسابقه پیپ زیبایتان را کنار بگذارید، چون دردسر چاق کردنش بسیار است و فعلأ به سیگار اکتفا کنید تا بتوانید داستانهای نویسندگان خسته را به روز نمائید.
بهرحال مزاحی همراه با گلایه بود تا خستگی شما هم در رود. خیلی مخلصیم

-- جاوید ، Jul 31, 2007

ببخشید اسم من قبلا در این لیست بوده اما حالا نیست؟ در داستان ها هم اثری از داستان های من نیست، مشکلی پیش اومده؟

-- پیمان گلی ، Jul 31, 2007

لطف می کنید لیست 300 داستان را یکجا بگذارید. نمی شود اینطوری دنبال داستان گشت.

-- پیمان گلی ، Jul 31, 2007

فکر می کنم این مشکل خیلی ها باشه که داستان هاشونو چند بار فرستادن اما حتی پاسخی در نظرات این صفحه ندیدن

-- لیلی ، Jul 31, 2007

به دوستی که داستان مینوشت اصرار کردم داستانش را به اینجا بفرستد. فایلش را ورد کردیم و دو داستانش را از دفتر من فرستاد قریب سه هفته ای میشود. اکنون اما درین میان فقط یک فضای کاملن ایرانی اینجا به چشم میخورد. فضایی پر از نخوت. حتا در پست های زمانه در خصوص این مسابقه غرور و افتخار بچشم میخورد.
اکنون کمنت ها چاپ میگردد ولی از انتشار اسامی خبری نیست. هیچ دلیل نیز نمیتواند توجیه کننده ان باشد. ایا باید داستانها از فیلتر خاصی بگذرند تا اسمشان اینجا بیاید نمیدانم ولی اوردن چند اسم حتی صد تا هم که باشد مگر چقدر زمان می برد؟ برای من خواندن انچه اقای معروفی از کوششهایش در وبلاگش نوشته بی اهمیت است. یا انچه در زمانه به عنوان کمنت های غیر دوستانه هم در نوشته ای اشاره کرده است. مردم اینجا نمیایند تا خدمات انسانها را سپاس گویند چه تفاوتی دارد واقعن این یا کس دیگری کاری را انجام دهد مهم اینست که بجای هیاهو انسان اثر را بیند. متاسفانه در فرهنگ ایرانی هیاهو بیشتر از خود اثر است. رمانها و کتابها شاهکاری نسبت به هیاهوی نویسندگانش نیستند و یسایر کارهای مشابه هم همینطور. انجا هم که کاری انجام مشود باز هیاهو و افتخارات ان چنان سرو صدا میکنند که حال ادم از هر چه کار و فعالیت بهم میخورد. غرور و افتخاری که فرد ایرانی هویتش را انجا جولان میدهد مشکلی است که بهمین اسانی حل شدنی نیست. درین مان همیشه پرسیدن و حرف زدن برای طرف مقابل امکان انرا ببار می اورد از نادوستی و بی محبتی سخن گویند. ما در ین فضا به دوستی و محبت چه نیازی داریم و اصلن چه مفهوم دارد. انچه گم شده و میشود صداقت است. صداقت در چنان حدی نزول میکند که محبت و دوستی چون اسانس مصنوعی در نبود ان جهت ضرورت تبلیغ میگردند. متاسفم که به ان دوست اصرار کردم داستانش را اینجا بفرستد و همینجا از او پوزش میخواهم/
----------
زمانه: دوست عزیز، تمامی داستانهای رسیده از طرف زمانه برای آقای معروفی ارسال می شوند و این لیست پس از ارسال داستان ها به‌روز می‌شود. ولی نبودن نام دوست شما به معنای این است که ممکن است داستانی از ایشان به ما نرسیده باشد. خوب بود نام ایشان را ذکر می کردید.

-- علیرضا ، Aug 1, 2007

به زمانه >ممنون دیگر اینبار ولی سوالی نبود که انتظار پاسخی باشد. از دید یک نفر بود و نه همگان. دیگران مسوول دید خویش هستند. نظر ی بود که نگاشته شد. همین.

-- علیرضا ، Aug 1, 2007

سلام و عجب!
عجب از اينكه پس از دوازده بار فرستادن داستانم در يك ماه گذشته، بدون ديدن نام و حتي به روز شدن ليست و شركت دادن همه و... قلم زرين زمانه مشغول انتخاب ده داستان برگزيده اش است.
احسنت به شما همه آقايان و خانم هاي برگزار كننده.
حتما" موفق هستيد.
------------------------------
زمانه: دوست عزیز از شما یک ایمیل مربوط به داستانها گرفته ایم و یک ایمیل مربوط به برنامه اینسو و آنسوی متن و هر دو برای آقای معروفی فرستاده شده است.

-- هديه شايگي ، Aug 2, 2007

يك پيشنهاد :
آقاي معروفي عزيز ؛ همين طور كه ملاحظه مي فرمائيد ، البته اگر ملاحظه مي فرمائيد _چون بي تفاوتي و خونسردي شما نسبت به اين همه كامنت گاه تحسين برانگيز و گاه نااميد كننده است _ به هر حال اگر ملاحظه نمي فرمائيد هم لطفاً بفرمائيد و بينيد كه مرتب رنجيدگي و عصبانيتي كه در لحن كامنت ها مي بينيم بيشتر مي شود . اگر عدم بروز رساني ليست اسامي به دليل مشكلاتي است ، يا از ابتدا مبنا را بر بروزرساني 20 روز ؛ ماهي يك بار گذاشته ايد و با صبر و استقامت روي تصميم اوليه تان ايستاده ايد ؛ حداقل مي توانيد تاريخي براي بروزرساني اعلام كنيد . هر روز اين صفحه را باز كردن و مشاهده ي لبخند شيطنت آميز شما كه دوست عزيزي هم به آن اشاره كردند، معناي خاصي به سكوت شما داده و همراه با آن احساس سركار بودن خاصي به آدم مي دهد . اعلام يك تاريخ براي بروز رساني شايد بتواند از سؤتفاهمي كه لبخند بالاي صفحه را ريشخند جلوه مي دهد جلوگيري كند.
---------------------------------------
زمانه: به روز کردن نامنامه به عهده زمانه به عنوان برگزارکننده و ناظر مسابقه است و آقای معروفی در آن نقشی ندارند. به پشنهاد شما تاریخ بعدی به روز رسانی هم اعلام شد. دلیل تاخیر هم انجام مرحله اول ارسال داستانهای رسیده به داوران و انتشار انها بود. در عین حال نامی از شما در میان ارسال کنندگان داستان نیست.

-- شيوا ايماني ، Aug 2, 2007

من دو بار داستان هایم را فرستاده ام. باید دوباره این کار را بکنم؟خواهش می کنم حداقل پاسخ نظرات را بدهید
-------------------
زمانه: اگر نام شما در آخرین روزآمد نامنامه نیست داستان تان به دست ما نرسیده است. لطفا دوباره بفرستید.

-- لیلی ، Aug 2, 2007

سلام و خسته نباشيد؛ اول اوت و امروز كه اسم ام را در فهرست اسامي نديدم ؛ داستان هايم را فرستادم . ممنون مي شوم اگر رسيدگي كنيد. در صورتي كه اشكالي در ميل ها باشد امكان فرستادن داستان به طريق ديگري هست ؟ فكس ؛ يا قرار دادن كل داستان هايم در يك كامنت ؟ ( از آنجا كه كامنت ها مستقيم روي سايت قرار نمي گيرند )

-- آرزو بناب ، Aug 3, 2007

داستانم را برای بار سوم هم فرستادم
----------------------------
زمانه: لطفا نام کامل تان را بنویسید تا بتوانیم رسیدن داستان شما را تایید کنیم

-- لیلی ، Aug 3, 2007

دو داستان دوستی ( ویلوردن)را فرستاده بودم و در قست موضوع هم دقیقن انچه زمانه خواسته بود نگاشته شد. و دااستانها دقیقا سه بار فرستاده شد و هر سه بار تاییده خودکار از سیستم زمانه دریافت شد.
معنی این چیست ایا سیستم ایمیل شما مشکل دارد ( نه) یا اینکه علت دیگریست.
-------------------------------
زمانه: اگر ایمیل خود را بگذارید با شما تماس خواهیم گرفت تا مساله را پیگیری کنیم

-- علیرضا ، Aug 3, 2007

سلام. من هم 30 جولای کار فرستادم اسمم نیست بنا را گذاشتم بر نرسیدن با اینکه ایمیل اتوماتیکی دریافت کردم مبنی براینکه ایمیلم رسیده. از نو فرستادم باز هم همان ایمیل را گرفتم و حالا امیدوارم این بار دریافت شوم.
-------------------------
زمانه: داستانهای شما رسیده و اسم شما به فهرست اضافه شده است

-- آزاده کامیار ، Aug 3, 2007

جوابي كه نگرفتم، سكوت را علامت باستاني رضايت تلقي كرده داستان هايم را همين جا مي گذرام. اگر براي همين عبارت « مي خواهم بدانم داستان هايم رسيده است يا نه، خوشحال مي شوم اگر پاسخي لطف كنيد » پاسخي لطف كنيد؛ واقعاً ؛ از صميم قلب خوشحال مي شوم. باز هم خسته نباشيد.
-------------------------------
زمانه: داستان شما رسید

-- آرزو بناب ، Aug 4, 2007

ممنوم، خسته نباشيد.

-- آرزو بناب ، Aug 4, 2007

salam

chand bar kament gozashtam ke dar tarikh 16 juli dastani be esme kavir ferestadam ke hanooz esmam to namnameh nayamadeh.


omidvaram barasi konid.

mamnoon.

fatemeh jalali

-- بدون نام ، Aug 4, 2007

salam

chand bar kament gozashtam ke dar tarikh 16 juli dastani be esme kavir ferestadam ke hanooz esmam to namnameh nayamadeh.


omidvaram barasi konid.

mamnoon.

fatemeh jalali
----------
دوست عزیز، در صورتی که نام شما در لیست اسامی نیست، ای میل شما به دست ما نرسیده. لطفا مجددا آن را ارسال دارید.- زمانه

-- fatemeh jalali ، Aug 4, 2007

داستانها ب ادرس میل پاسخ داده شد. نام نویسنده انا ویلوردن با دو داستان.

-- علیرضا ، Aug 4, 2007

سلام. می خواستم بدانم اگر می شود رسیدن داستان های مرا هم بررسی کنید.ممنون می شوم.

-- لیلی مجیدی ، Aug 5, 2007

سلام
تولد مبارک
خسته نباشید
من 2 هفته پیش داستانم را فرستادم ولی هنوز نامم در نام نامه نیامده .
لطف می کنید نگاهی به جعبه نامه هاتان بندازید ؟
ممنون .

-- علی ، Aug 5, 2007

سلام آقاي معروفي.يك هفته اي هست داستان هايم را فرستادم.اما خبري از نامم نيست.البته نامه اي دال بر رسيد داستانهايم دريافت كرده ام.

-- و قانع ، Aug 6, 2007

سلام آقاي معروفي
دو داستان هفته گذشته فرستاده ام ايميلي هم از سليت شما داشتم ولي اسمم در روز آمد 3 اوت اضافه نشده است . با تشكر

-- و-قانع ، Aug 7, 2007

جناب معروفی فقط امیدوارم همین طور به نوشته های خلاقانه اهمیت بدهید نه مثل جریان ایجاد شده در ایران به قول یکی "کارور "زده بشین وفقط نثرهای بی شناسنامه ومثل هم را انتخاب کنید انگار که همه باید مثل زویا پیرزاد یا فریبا وفی بنویسند وفوقش دیگه علی خدایی
خب اگر قراره که همه مثل هم بنویسن بایک نثر وفضا دیگر نباید نیاز زیادی به نوشتن بقیه باشد. /
ونکته ای هم در مورد انتخاب داستان نویسها از جانب خوانندگان فکر نمیکنم مثلن 3000تا خواننده پیدا شن که تمام داستان ها را بخونند وبتونن از این حجم عظیم بدون غرض(حتا اگر اسمی هم در کار نباشد)نظر بدن وسهم هرکدوم از داستان ها 10خواننده میشه بدون هیچ عنصری برای تشخیص درجه ی خوانندگان /
شاید در بهترین حالت ممکن اگر در این کار اصراری هست این باشد 20/30داستان برگزیده ی آخری مورد نقد خوانندگان قرار گیرد.

-- علی ، Aug 13, 2007

سلام
چندین بار داستانم را فرستادم اما نام من در بین اسامی اعلام شده نیست.حالا چکار باید کرد؟چطور بفهمم داستانم به دست شما رسیده است؟لطفا جواب دهید .

-- jaber yousefi ، Aug 15, 2007

به عنوان يك علاقه مند به مسابقه ي زمانه كه سابقه ي داوري در بعضي جشنواره ها و مسابقه ها دارم، به دلايل: 1_ كم بودن تجربه كشور ما ايران و نويسندكانش در استمرار جشنواره ها و مسابقه هاي مشخص ادبي، 2_ استفاده ي اداري و تبليغاتي از شركت كننده هاي جشنواره ها و بي تعهدي مسولان و مجريان در بركزاري و داوري سالم جشنواره ها، 3_ و به دليل اينكه بعضي از نويسندكان و هنرمندان (به دلايل قبل و در نتيجه كم اعتمادي أنان نسبت به مجريان جشنواره ها) اصطلاحا خوش استقبال و بدبدرقه هستند، بيشنهاد مي شود اولا نام داوران مورد نظر اعلام شود، دوما معيارهاي مورد نظر (يا كلياتي از معيارهاي تكنيكي و محتوايي) اعلام شود تا در أخر و با اعلام نتايج، منتج به اين نشود كه بعضي ها اين مسابقه را - نه نقد- كه از روي عصبانيت بد بدرقه كنند.

-- يك 50 ساله ، Aug 18, 2007

سلام هيچ اشكالي نداره از 7 اگوست برايتان پيغام دادم كه اسمم نيست آخرش هم بي نتيجه ماند. اصلا بيخيالش، بين اين همه داستان اين دو تا داستان گم بودند .

-- وقانع ، Aug 23, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)