رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ مرداد ۱۳۸۶
گزارش سینمایی آخر هفته

گزارش سینمایی آخر هفته آمریکای شمالی

نیک‌آهنگ کوثر
toronto@radiozamaneh.com

این گزارش را اینجا بشنوید

ما از طرف شما نایب الزیاره شدیم و رفتیم چند تا فیلم جدید این چند هفته رو زیارت کردیم.

کارتون سیمپسون‌ها بعد از مدت ها انتظار اومد که یک کارتون دو بعدی بود با اندکی کمک های سه بعدی! این فیلم بعد از ۱۸ فصل حضور موفق سیمپسون‌ها در تلویزیون آمریکا و خیلی از کشورهای دیگه دنیا خیلی سریع تونسته در ۱۰ روز ۲۳۶ میلیون دلار فروش کنه که ۱۲۸ میلیون‌ش مال آمریکای شمالی هست و ۱۰۸ تاش مال بقیه نقاط دنیا. داستان هم به حال مربوط اهمیت محیط زیست و خل مشنگی خانواده سیمپسیون‌ها و دولت ابله آمریکاست، وقتی که رئیس دولت آرنولد باشه و وزیر محیط زیست هم کلاه بردار از آب در بیاد و سر آرنولد بخواد کلاه بذاره و طرح های عجیب و غریبش رو به اون بندازه.


هفته قبلش هم فیلم "هرسپری" که زمانی یک نمایش موزیکال بود و تصمیم گرفتن سینمایی‌اش کنن روی پرده اومد که دیدن جان تراولتا به صورت یک زن خپل بسیار جذاب بود! داستان فضای اواخر دهه پنجاه و اوائل دهه شصت آمریکا است که هم آزادی های نژادی داره رنگ واقعیت می‌گیره و هم خیلی از زنان هم نمی‌خو ان تابع مد روز باشن و حتما برای موفق بودن لاغر بشن.

این هفته هم فیلم الوتیماتوم بورن روی پرده اومد که سومین و آخرین قسمت مجموعه بورن بود و مت دیمون خیلی باحال نقش یک جاسوس سابق سیا رو که هویتش رو ازش گرفتن و می خواد بفهمه کی بوده و برای چی آدم می کشته را بازی کرد. این فیلم در همین روزهای آخر هفته نزدییک به هفتاد میلیون دلار فروخته و هنوز خبری از فروش خارج از مرزهای آمریکای شمالی اش نداریم.


فیلم دیگری که انتظار داشتند حتما فروش کنه ولی حسابی عقب مونده، "آندر داگ" هست که ماجرای یک سگ درجه ۲، عین شهروند درجه ۲ که کسی بهش توجه نمی‌کنه ولی قهرمان از آب در میاد هست، والت دیسنی جماعت گمون نکنم چشم امید به این یکی داشته باشن.

از همه فیلم های این چند هفته هم فعلا هری پاتر جلوتره و تا این لحظه ۷۷۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرده که سهم آمریکای شمالی ۲۶۰ میلیون دلار بوده.

Share/Save/Bookmark