رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ آبان ۱۳۸۹
عروسک‌گردانی یک رئیس جمهوری

وقتی جرج بوش عروسک خیمه‌شب بازی یک کارتونیست می‌شود

نیک‌آهنگ کوثر
toronto@radiozamaneh.com

این برنامه را اینجا بشنوید


روز ۶ جولای، کوین کالاهر معروف به کل، کارتونیست معروف مجله اکانامیست به جماعت کارتونیست راه​های جدید دست انداختن رئیس جمهوری آمریکا را نشان داد. وقتی یک گروه طراح بازی​های رایانه​ای به همراه یک کارتونیست که می​تواند صدای بوش را نیز تقلید کند بتوانند نرم​افزاری تولید کنند که شما بتوانید رئیس جمهوری آمریکا را با یک جوی استیک کنترل کنید و برقصانید، حتما خیلی​ها را شاد خواهید کرد!

از دو سال پیش، کل با جماعت دانشگاه مریلند جفت و جور و روی این پروژه متمرکز شد که بتوان با یک تکنیک ساده، کاریکاتور چهره جرج بوش را بسازند و لب و لوچه و چشم​هایش هنگام حرف زدن مثل آدم​های واقعی تکان بخورد و چشمک بزند و ابروهایش هم بالا و پایین برود. عروسک خیمه شب بازی کامپیوتری جدید اما چندان طبیعی از آب در نیامد و یک کمی خشک بود، تا اینکه نهایتا با استفاده از یک ساختار نرم​افزاری بازی​های کامپیوتری که در بعضی فیلم​ها هم به کار برده شده، یک نفر لباس مخصوصی را به تن کرد و شروع کرد به رقصیدن، و چون کامپیوتر مورد نظر ما هم حرکات این لباس را ثبت می​کرد و بر روی کاراکتر عروسکی بوش منتقل می​نمود، انگار جرج بوش است که دارد قر می​دهد و یواش یواش توانستند از حرکات تک بعدی و خشک، به حرکت​های نرم و سه بعدی برسند .


کل برایم گفت که چند شبکه تلویزیونی منتظر برآورد قیمت هستند و اگر برای​شان اقتصادی از آب در آمد، شاید یکی از همین روزها ملت شاهد مسخره​بازی​های بامزه​ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا باشند. خدا را چه دیدی، ساید روزی روزگاری با همین روش همه سیاست​مداران دنیا را با جوی​ستیک بازی رایانه​ای به رقص درآورد.


مطمئنا رئیس جمهوری ما در آینده بشدت مورد توجه این گروه قرار خواهد گرفت!


جدیدتریم مطلب کل در مجله اکانامیست را می‌توانید اینجا بخوانید و ببینید.

مراحل پروژه ساخت عروسک خیمه‌شب‌بازی را می‌توانید اینجا دنبال کنید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عالیه

-- مزگان ، Aug 2, 2007 در ساعت 07:33 PM

خیلی عالیه است.

-- سعید ، Aug 8, 2007 در ساعت 07:33 PM

Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

-- Prostate Gland Problems ، Nov 1, 2010 در ساعت 07:33 PM