رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۶
چگونه رفتن-۳

مهاجرت مدل سرمایه‌دارها

امین راد
toronto@radiozamaneh.com

گوش دهید و دریافت کنید

هفته گذشته و روش مهاجرت به کانادا از طریق قابلیت های فردی رو مورد بررسی قرار دادیم. در سومین قسمت از برنامه چگونه رفتن همچنان همراه ایشان و شما هستیم. این هفته آقای فیض به تشریح شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می پردازد.


مسعود فیض: بیزنس کلاس خودش به سه قسمت تقسیم می شود، اولین روش entrepreneurs هست روش دوم investors ، روش آخر self-employed persons .

از طریق entrepreneurs یا ایجاد موقعیت شغلی شخص باید یک سری شرایط خاصی رو داشته باشه، باید حداقل نشان دهد 300 هزار دلار کانادایی سرمایه دارد، حداقل سه سال سابقه مدیریت دارد یا صاحب بیزنس بوده و مساله ای که در این روش هست این است که اقامتی که برای شما صادر می شود، اقامت شرط دار است. به این صورت که دولت کانادا اقامت برای شما صادر می کند، می آیید داخل کانادا به شما دو سال وقت می دهد بیایید اینجا یک بیزنسی را راه بیندازید و شرط را بردارید. مدت زمانی که طول می کشد از این روش تا اقامت بگیرید، حدودا چهار تا پنج سال حداقل زمانش است. این دو شرط اصلیش است. خب شرایط سنی دارد، ولی این دو شرط اصلی را اگر داشته باشید، در اصل شما مورد قبول خواهید بود. مثلا شرایط سنی دارد. اگر بین 21 تا 49 سنتان باشد، امتیاز می آورید. شما باید حداقل 35 امتیاز بیاورید تا بتوانید اقدام کنید از این روش. ولی این دو مورد اصلی را داشته باشید، می تواند آن 35 امتیاز را بپوشاند. اگر زبان انگلیسی شما قوی باشد، اتوماتیک وار امتیاز می آورید. ولی اگر همه اینها را داشته باشد و دو مورد اول یعنی سابقه کاری و مساله سرمایه را نداشته باشید حتی اگر امتیازتان بیشتر از 35 امتیاز هم برسد، باز هم مورد قبول قرار نمی گیرید.

روش دوم self-employed persons برای افرادی است که یا به صورت حرفه ای در سطح هنر باشند یا به صورت حرفه ای در سطح ورزش باشند. در این روش باید در کاری که هستید به صورت حرفه ای باشید. مثلا یک نفر اگر بگوید که من قهرمان شنا هستم باید نشان دهد که در پنج سال گذشته حداقل سه سال قهرمانیش ادامه داشته. اگر بتواند این را ثابت کند که هنوز هم ادامه دارد، می تواند از این طریق اقدام کند که همه شرایطش را ندارند ولی برای دوستانی که به صورت حرفه ای کار می کنند، حالا کارگردانی، هنرپیشگی، نقاشی یا ورزشی می توانند از این روش اقدام کنند. چهار تا پنج سال زمان می برد تا اقامت کانادا را بگیرند.

روش آخر درباره investors هست که خیلی از دوستان از این روش دارند اقدام می کنند. باید نشان دهید حداقل 800 هزار دلار کانادایی سرمایه دارید که باز سرمایه شما به صورت پول نقد یا املاک باید باشد. اگر پول نقد این مقدار در حساب شما هست، مورد قبول خواهد بود به شرطی که نشان دهید این پول را چگونه به دست آوردید. نمی توانید امروز به حسابتان بریزید و فردا برداشت کنید. باید حتما نشان دهید که این پول چطور به حساب شما آمده. اگر ملکی داشتید، چند وقت به نام شما بوده. ملک به اسم خودتان یا همسرتان باشد، می توانید به صورت سرمایه خودتان نشان دهید. باید نشان دهید در پنج سال گذشته حداقل سه سال سابقه مدیریت یا بیزنسی دارید، به اضافه شما باید از این پول 400 هزار دلارش را منتقل کنید پیش از این که ویزایتان صادر شود به حساب بانکی که متعلق به دولت کانادا است و تا پنج سال حق برداشت ندارید و پس از پنج سال پول شما به طور کامل بازگردانده می شود. ما با شرکت های بانکی در کانادا قراردادهایی داریم و شما می توانید به جای این که 400 هزار دلار پولتان را بخوابانید، 120 هزار دلار پرداخت می کنید و مابقی را این شرکت ها می دهند و پس از این پنج سال مبلغ 120 هزار دلار شما را به عنوان سود برخواهند داشت. یعنی در اصل 120 هزار دلار پرداخت می کنید و اقامت کانادا را می گیرید. این روش حدود دو الی دو سال و نیم زمان می برد تا صدو اقامت. اقامت صد در صد دائم است، هرجای کانادا هم که خواسته باشید می توانید زندگی کنید.

Share/Save/Bookmark