رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ تیر ۱۳۸۷
از ونکوور چه خبر

نسل آینده ایران : سکس ، بلاگ و تغییر اجتماعی

پویا علاقه‌بند
toronto@radiozamaneh.com

گوش دهید و دریافت کنید

در تاریخ ۶ ژوئن میزگردی با سوژه نسل جوان ایران با همکاری انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه سایمون فریزر و نیو ویندو سوسایتی برگزار شد. چهار تن از اساتید دو دانشگاه ونکوور در این میزگرد به سئوالات دانشجویان پاسخ دادند. پروفسور دبورا کمپبل ؛ شرکت کننده اصلی این برنامه که خبرنگار ، نویسنده و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌باشد به غیر از سفرهای زیادی که به خاور میانه داشته ، مدت شش ماه نیز در ایران زندگی کرده و در مورد دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی ایران تحقیق نموده است. خانم کمپیل که بیشتر به اوضاع رسانه‌های ایران و تحولات اجتماعی به خصوص میان جوانان و البته وبلاگستان پرادخته بود، از دید بسیار مثبت و واقع گرایانه ای مسائل ایران را مورد بررسی قرار داد. در این میزگرد، دکتر آلفرد هرمیدا که استاد دانشگاه و خبرنگار با سابقه بی بی سی هم حضور داشت. او چهار سال در خاورمیانه به تهیه گزارش مشغول بوده و از اولین پایه ریزان وبسایت خبری بی بی سی می‌باشد.

در این برنامه دکتررابرت هکت) Robert Hacket (که نویسنده و استاد بسیار شناخته شده ای در زمینه Media Democracy هستند و پروفسور رابرت اندرسن نیز به عنوان مجری برنامه حضور داشتند این برنامه با معرفی و بحث در خصوص ایران امروز ، نسل جوان و وضعیت اجتماعی آن مورد توجه بسیار حضار از کشورهای مختلف قرار گرفت.

+پخش روزنامه مشابه ونکوور سان در طرفداری از بایکوت خبری خاورمیانه


همزمان با چهلمین سالگرد اشغال کرانه باختری و نوار غزه درسال ۱۹۶۷ شورای رسانه ای فلسطین در یک عملیات سمبلی ۱۲۰۰۰ نسخه از روزنامه مشابه ونکوور سان را در ایستگاههای اتوبوس و قطار شهری ونکوور و ویکتوریا پخش کردند. این روزنامه با استفاده از عکس‌های روزنامه اصلی چاپ شده بود سانسور خبری شدید رسانه های جمعی در مورد خاورمیانه را به تمسخر گرفته بود. علاوه بر این شامل مقاله‌ای بود درباره بنیاد اسپر (َAsperَ( که توسط یک اسرائیلی کانادایی تاسیس شده و اکنون صاحب بیش از ۶۰ روزنامه و ۲۵ شبکه تلویزیونی در سراسر کانادا می‌باشد. روزنامه های معروف نشنال پست ، پراوینس و ونکوور سان نمونه‌هایی از روزنامه‌های تحت کنترل این بنیاد می‌باشند.

+ حمایت از کمپین یک میلیون امضا

برای اولین بار در ونکوور برنامه‌ای با همکاری گروه‌های طرفدار حقوق زن در ونکوور برای پشتیبانی از کیمپین یک میلیون امضا انجام گردید. در این برنامه که گروهی از ایرانیان ساکن ونکوور حضور داشتند ، پخش فیلم‌هایی در مورد دلارا دارابی و نازنین فاتحی به همراه نواختن موسیقی سنتی و رقص محلی قسمت‌هایی از این برنامه را تشکیل می‌داد. این برنامه که با هدف آشنا کردن مردم ونکوور با کمپین و همدلی با فعالین زن داخل ایران ترتیب داده شده بود با استقبال نسبتا خوبی از ایرانیان مقیم ونکوور مواجه شد. از نکات جالب توجه این برنامه حضور فریده خردمند، نویسنده مشهور ایرانی مقیم ونکوور بود که در قسمتی از برنامه یاد فروغ فرخزاد را با دکلمه شعر پنجره فروغ زنده نمود. نام برخی از کتابهای ایشان : بادبادک ، آرامش شبانه ، فصل گمشده و سیلویا سیلویا می‌باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باسلام بنده دیگه به تنگ اومدم چیکار کنم که به کانادا بیام موندگار بشم تو اونجا ودیگه اسم ایران رو نیارم خواهش می کنم جواب بدید باتشکر.................. //////////////.............

-- نادر ، Jun 26, 2007 در ساعت 11:35 PM

salam
وضع زندگی بسیار اسف باره فکر می کنم شما اونجا هستین و ما رو درک نمی کنین >>
ببینین من خانوادهایی دارم با سطح نسبتا بالا ولی باز هم اینقدر نتفر پیدا کردم از ایران که نمی ذونین اگه ذره ایی ما رو درک کنین جوابم رو خواهی داد

-- امیر ، Jul 25, 2007 در ساعت 11:35 PM

با سلام از تبریز
وضع زندگی عادی تو این شرایط خیلی سخت شده تورم به شدت و روز به روز رو به افزایش است فقط خدا به داد ما و این ملت برسه
با تشکر

-- وحید 24 yearsold ، Jul 1, 2008 در ساعت 11:35 PM