تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفت و گو با سخنرانان پانل سیاسی اپوزیسیون خارج از کشور در تورنتو

اپوزیسیون خارج از کشور عقب مانده است؟

محمد تاج دولتی
toronto@radiozamaneh.com

گوش دهید و دریافت کنید

مدتی است که گروهها و افراد متعلق به اپوزیسیون خارج از کشور با گرایشهای سیاسی گوناگون جلسات و گردهمایی های مشترکی برگزار می کنند که آخرین مورد کنفرانسی بود که چندی پیش در پاریس برگزار شد.


علی اعتمادی

هفته قبل از کنفرانس پاریس یک پانل سیاسی از سوی سازمان اتحاد ملی برای دموکراسی و حزب کمونیست کارگری که در آخرین انشعاب عنوان حکمتیست را هم به نام گروه اضافه کرده اند در شهر تورنتو برای بررسی و تحلیل وضعیت سیاسی ایران و اپوزیسیون خارج از کشور برگزار شد.


فاتح شیخ

در این پانل سیاسی علی اعتمادی ساکن سوئد و عضو سازمان اتحاد ملی برای دموکراسی که با گرایش‌های مشخص سلطنت‌طلبانه فعالیت می‌کنند، فاتح شیخ، رئیس دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری و حسن ماسالی از فعالان قدیمی اپوزیسیون خارج از کشور شرکت داشتند. با توجه به اینکه موضوع حرفهای سخنرانان انتقاد به وضعیت اپوزیسیون خارج از کشور و بحران‌های متقابل جمهوری اسلامی بود در این رابطه پرسش‌هایی را با سه شرکت کننده در این پانل سیاسی در میان گذاشتیم.


حسن ماسالی

حسن ماسالی از فعالان قدیمی اپوزیسیون خارج از کشور که در سخنان خود در این پانل سیاسی مجموعه گروه ها و افراد اپوزیسیون خارج از ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت بیشتر آنها در افکار چهل تا پنجاه سال پیش زندگی می‌کنند از تغییر و تحولات ذهنی خودش می گوید؛ فاتح شیخ رئیس دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری (حکمتیست) که در سخنانش در پانل سیاسی از گرایش مردم ایران از زمان انقلاب مشروطه تا کنون به غرب صحبت کرده بود، از حزب کمونیست کارگری و ماهیت ضد مذهبی آن و رابطه با کارگران ایران می‌گوید و علی اعتمادی عضو اتحاد ملی برای دموکراسی در باره اپوزیسیون داخل ایران و فعالیت ها و نفوذ گروه سیاسی‌اش در میان ایرانیان داخل و خارج کشور می‌گوید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

hameshoon alaki hastan

-- بدون نام ، Jun 28, 2007

بهتر بود عنوان مقاله( اپوزیسیون خارج از کشور عقب مانده است؟) به عنوان کلی تری مثل، آیا ما عقب افتاده ایم؟، تغییر می کرد. اپوزیسیون خارج از کشور هم مثل خود ما در سردرگم در میان دو زمان و مکان گیر افتاده. بطور خلاصه، اپوزیسیون هم به مانند سایرین گیج بین رویا و واقعیت، شعارهای دور از دسترس، پدرسالاری، باور خود بعنوان مطلق و عدم پذیرش چند فکری/ چیزی که سالهاست جهان غرب پشت سر گذاشته است/ در خارج و دور از قدرت، توان همکاری و احترام به دیگر اندیش همراه خود را ندارند، وای به زمانی که به قدرت برسند. به نظرم مشکل شارژ اضافی است که ما / شرقی، ایرانی ها/ می شویم. خود را با آخرین مدل انسان مدرن و رفتارش یکی می دانیم، خودمان هم باورمان می شود. هم در زندگی اجتماعی و هم در سیاست. مهدی هلند

-- مهدی ، Jun 29, 2007

there is a problem with the sound file

-- بدون نام ، Jul 27, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)