تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
چگونه رفتن-۴

مهاجرت از طریق وابستگی خویشاوندی و ...

امین راد
toronto@radiozamaneh.com

گوش دهید و دریافت کنید
خیلی از دوستان با ایمیل از ما خواسته اند درباره این روش ها جزئیات بیشتری رو بازگو کنیم، مثلا درباره مهاجرت دکترها یا هنرمندان. متاسفانه باید بگویم وقت این برنامه در حدی نیست که ما بخواهیم تا این اندازه وارد جزئیات شویم، اما سعی کرده و خواهیم کرد در گفتگو با کارشناس برنامه هرچه بیشتر مساله رو شفاف باز کنیم تا تک تک افراد خودشون بتوانند تا حدودی شرایط خود برای مهاجرت رو بسنجند. مثلا یک فرد با مدرک دکترا اگر به قسمت دوم برنامه چگونه رفتن که درباره مهاجرت از طریق مهارت‌های فردی توضیح داده شده گوش کرده باشه، خیلی راحت می‌تواند امتیاز خودش را تخمین بزند. اگر هم موفق به گوش کردن برنامه ها به طور مستقیم نمی‌شوید، از طریق وبسایت رادیو زمانه می توانید برنامه ها را گوش دهید. ضمنا شما می توانید با مراجعه به وبسایت http://www.cic.gc.ca/ کاملترین و دقیقترین اطلاعات برای مهاجرت به کانادا رو به دست بیارید.

اما این هفته ابتدا آقای مسعود فیض کارشناس مهاجرت در تورنتو روش مهاجرت از طریق وابستگی خویشاوندی و منحصرا ازدواج که بسیار معمول هست رو برای ما توضیح می‌دهند.

مسعود فیض: اقدام کردن از طریق اقوام یکی ازدواج است و یا از جانب پدر، مادر یا فرزندان. یک شخصی که مقیم یا شهروند کانادا است، می تواند برای همسرش اقدام کند تا اقامت کانادا را بگیرد. از زمانی که پرونده شروع می شود، حدود شش تا هشت ماه طول می کشد اقامت شخص صادر می شود. معمولا 99 درصد مصاحبه می گذارند برای شخصی که در ایران زندگی می کند. مصاحبه هم در سفارت کانادا در سوریه خواهد بود. شخصی که اقدام می کند (مقیم کانادا) باید دارای یک سری شرایط خاص باشد. هیچ گونه مشکل پلیس، جنایی نباید داشته باشد در کانادا، از دولت در آن زمان هیچ کمکی دریافت نکند و تا به حال از این طریق اقدام نکرده باشد برای شخص دیگری اقامت کانادا را گرفته باشد. ازدواج باید صد درصد حقیقی باشد. اگر افسری که از شما مصاحبه می‌کند، تشخیص بدهد این ازدواج فقط به این خاطر بوده که شخص می خواسته اقامت کانادا را بگیرد، خیلی راحت جواب منفی می دهد. شما که برای مصاحبه می روید، باید قانع کنید آن شخص را که این ازدواج شما به خاطر گرفتن اقامت کانادا نبوده. مخارجی که شما به سفارت باید پرداخت کنید، برای شخصی که داخل ایران است، هزار و چهل دلار کانادایی است.

- یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت برای کانادا ویزای دانشجویی هست که از آقای فیض خواستیم در این باره هم توضیحاتی ارائه دهند.

مسعود فیض: ویزای دانشجویی مهاجرت نیست. برای دوستانی که می خواهند بیایند برای ادامه تحصیل به کشور کانادا می شود اقدام کرد. شخص باید شرایط خاصی داشته باشد. مثلا اگر شخصی دیپلمش را ده سال پیش گرفته و هیچ تحصیلاتی در این مدت نداشته، خب تقریبا غیر ممکن است که بتواند ویزای ادامه تحصیل بگیرد. ولی اشخاصی که در حال تحصیل هستند یا تا مدرک تحصیلی که گرفته فاصله زمانی خیلی کم هست، می تواند اقدام کند برای گرفتن ویزای تحصیلی. ویزای تحصیلی مزیتی که دارد، فقط این است که خب سریع می شود اقدام کرد بیایند اینجا برای ادامه تحصیل و بعد داخل خاک می شود این را ادامه داد برای گرفتن اقامت کانادا به شرطی که اینجا تحصیلات‌شان را ادامه دهند از طریق همان روش مهارت‌های فردی داخل خاک کانادا می‌توان اقدام کرد و اقامت کانادا را گرفت. از زمانی که پرونده را می فرستیم حدودا یک سال و نیم دو سال طول می کشد تا اقامتشان را بگیرند. دانستن زبان انگلیسی خیلی کمک می‌کند که بتوان برای ویزای تحصیلی اقدام کرد، اگر مدرک زبان انگلیسی داشته باشید خیلی کمک می کند و شرایط مالی خیلی مهم است در ویزای تحصیلی. چون فقط گرفتن پذیرش از دانشگاه کافی نیست که ویزای شما صادر شود. گرفتن پذیرش با نشان دادن شرایط مالی که بتوانید ثابت کنید وقتی می آیید اینجا برای ادامه تحصیل می‌توانید همه جوره خود را حمایت کنید. دانشگاه‌های اینجا برای اشخاصی که اقامت کانادا را ندارند شهریه های مختلفی دارند. ولی شما در نظر بگیرید یک شخصی که می آید اینجا از سالی یازده هزار دلار تا ۱۶ هزار دلار باید شهریه باید بپردازد. این را هم در نظر داشته باشید فردی که از این طریق اقدام می‌کند، حداقل مخارجی که در سال خواهد داشت به اضافه شهریه حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار حداقل خرج دارد در سال. مزیت اصلی این روش این است که خیلی سریع است. دو تا سه ماه طول می کشد تا نتیجه بگیرید و سپس داخل خاک می توانید بمانید تا زمانی که اقامت بگیرید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ممنون از اطلاعات شما اگر می شود مرا کمک کنید من خواهرم و شوهرش و بچه اش کانادا هستند به مدت یک سال و برای ادامه تحصیل رفتن و آنجا مقیم شده اند برای اخر عمر و به ایران بر نمی گردند من با پسری اشنا شدم که او هم خواهر و شوهر و 4 فرزندخواهرش کانادا مقیم شده اند ما هم چگونه می توانیم برای زندگی در کانادا اقدام کنیم خواهر من در ادمونتون و خواهر اون در اوهایو هست ممنون اگر هر چه زودتر کمکم کنید و اطلاعات دهید که باید چه کارهایی کنیم .

-- الهام ، Jul 28, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)