رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶
گفتگو با آرش کمانگیر، شهروند درجه یک سایت بالاترین

بالاترین و شهروندانش

نیک‌آهنگ کوثر
toronto@radiozamaneh.com

این گفتگو را اینجا بشنوید

در چند هفته اخیر، درگیری‌های وبلاگی زیادی بر سر "بالاترین" راه افتاده بود و وقتی فهمیدم کسی که بخشی از دعواها دور و اطراف اوست، دانشجوی دکترای برق است و ساکن کانادا، دیدم نمی‌شود به این راحتی از او گذشت!

balat.jpg

آرش، معروف به کمانگیر، یکی از ناظران سایت است و دائم آنرا می‌پاید تا مبادا آسیبی به آن وارد شود. او خود را هیچکاره سایت معرفی کرده، ولی به عنوان یکی از هزاران عضو بالاترین، قدرتش از من یکی که خیلی بیشتر است!

سال‌ها پیش وقتی سایت‌هایی که خوانندگان، لینک‌های خبری را در آنها می‌گذاشتند یکی یکی راه افتادند، مثل "صبحانه" و "بلاگ‌نیوز"، مشکل خیلی از روزنامه‌نگاران برای جستجوی خبرهای داغ حل می‌شد، تا اینکه مهدی، نویسنده وبلاگ ژرف، پیشنهادی را مطرح کرد که سایت جدیدی راه بیافتد که لینک‌ها خبری بوسیله اعضا، ارزش‌گذاری شوند.

نهایتا "بالاترین" راه افتاد و بعضی از اعضا، اعتبار بیشتری کسب کردند. این اعتبار بواسطه لینک‌هایی بود که می‌گذاتند و رای‌هایی که آن لینک‌ها می‌آوردند بدست می‌آمد.

هر چه بالاترین هیت بیشتری می‌گیرد، حساسیت روی آن بیشتر می‌شود. الان هم خیلی‌ها گردانندگان آنرا متهم به دیکتاتوری اکثریت برای حذف بعضی لینک‌ها می‌کنند. آرش، به عنوان شهروند درجه یک این سایت، توضیحات مفصلی به رادیو زمانه داده است.

Share/Save/Bookmark