رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ شهریور ۱۳۸۷
در جستجوی ایرانیان دانشگاهی

بیش از ۱۵۰۰ استاد ایرانی در دانشگاه‌های امریکا و کانادا

فریبا صحرایی
toronto@radiozamaneh.com

پایگاه اطلاعاتی استادان ایرانی شاغل به تدریس در دانشگاههای خارج از کشور تاکنون بیش از ۳۵۰ استاد ایرانی را در دانشگاه‌های کانادایی و ۱۲۰۰ استاد را در دانشگاه‌های امریکایی شناسایی کرده است.

پایگاه اینترنتی "استادان ایرانی" به ابتکار دانشجویان ایرانی دانشگاه رایرسون کانادا در سال ۲۰۰۵ میلادی طراحی شد و با کار داوطلبانه و دانشجویی ادامه پیدا کرد. در این سایت که هم اکنون وارد مرحله دوم خود شده ، اطلاعات بیش از ۵۵۰ استاد ایرانی از دانشگاههای کانادایی و امریکایی ثبت شده که شامل نام، محل تدریس، رشته تخصصی، آدرس ایمیل و شماره تلفن‌های این اساتید است.

این طرح برای اولین بار انجام شده و هدف آن برقراری ارتباط بین دانشجویان ایرانی با این اساتید و در عین حال ایجاد ارتباط بین استادان و متخصصان ایرانی با یکدیگر است.

نیما احمدی یکی از بنیانگذاران این پایگاه اطلاعاتی است که در گفت و گویی با رادیو زمانه از اهداف، جزئیات و برنامه های این پایگاه می‌گوید.

در حال حاضر دانشجویان علاقه‌مند ایرانی از نقاط مختلف دنیا به یاری این پایگاه آمده‌اند و این پایگاه قرار است با وارد کردن اطلاعات استادان ایرانی در سایر کشورهای دنیا به مرکز ارتباطات و اطلاعات استادان ایرانی خارج از کشور تبدیل شود.

آدرس اینترنتی سایت :

www.iranianprofessors.com

این برنامه را اینجا گوش دهید

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من به دنبال ایمیل دکتر ولی نصر هستم در صورت امکان ان را به من ارسال نمایید

-- سینا ، Jun 20, 2007 در ساعت 11:43 PM

درود فراوان بر شما
به امید موفقیت ایران و ایرانی

-- محراب ، Sep 9, 2008 در ساعت 11:43 PM