رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ فروردین ۱۳۸۹
بزرگداشت بهروز وثوقی در تورنتو

بهروز وثوقی انجمن حمایت از سینماگران جوان دایر می​کند

فریبا صحرایی
toronto@radiozamaneh.com

ایرانیان مقیم تورنتو با برگزاری مراسمی که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، با حضور بهروز وثوقی هنرمند بلند آوازه سینمای ایران از وی تجلیل کردند و در شبی به یاد ماندنی ضمن مرور فیلم​ها و آثار وی به بازشکافی شخصیت هنری وثوقی از نگاه هنرمندان بزرگ ایرانی پرداختند.

در این مراسمکه به همت گروه تورنتو ايرانينز برگزار شد، بهروز وثوقی پس از سالیان دراز با هنرمندان و بازیگران هم​دوره خود دیدار کرد و آنها را در آغوش گرفت. پیام​های مختلفی را که از این سو و آن سوی دنیا برای وی ارسال شده بود و یا توسط برگزارکنندگان جمع اوری شده بود شنید، قطعاتی از فیلم​های خود را دید و در کنار ده​ها نفر از طرفداران خود به قول خودش عاشقانه ترین شب زندگی خود را جشن گرفت.

vos2.jpg

بهروز وثوقی که آخرین سخنران مجلس بود، وقتی از صف حاضرین خارج شد و رودر روی جمعیت قرار گرفت، سر تعظیم فرود آورد و گفت :" حیف نبود که این شب عاشقانه را من نبینم و بروم ؟"


وثوقی این مراسم را عاشقانه​ترین شب زندگی خود نامید و گفت :"بیایید به اتفاق بزرگداشت هنر را جشن بگیریم، از آن روی که مقدمه​ای باشد برای پیدایش افقی روشن و لگرم کننده برای جوانان و همه کسانی که در جهت ارائه استعداهای خود تلاش پیگیر دارند اما از سکو و پایگاهی که استعداهای خود را بروز دهند، بی بهره​اند. کانونی که حمایت​شان کند و یاوری که در سختی راه همراه​شان باشد. برای جوانانی که در دوره افتاده ترین نقاط ایران و حتی اورپاو امریکا در جستجوی یاری اند تا هنرشان را ارائه دهند. "

وی با اشاره به این که قصد دارد تا به زوردی یک انجمن خیریه برای حمایت از استعدادهای جوان هنری در زمینه سینماو تئاترراه اندازی کند گفت : " برای این کار به کمک همه هنر دوستان ایرانی نیاز دارم تا به این ترتیب بتوانیم پایگاهی را برای بروز و رشد استعدادهای ایرانیان جوان در نقاط مختلف دنیا ایجاد کنیم."

بهروز وثوقی در پاسخ به سوال یکی از ایرانیان در مورد برنامه​های آینده وی برای بازیگری در سینمای امریکا گفت : "گرچه در سینمای امریکا کم کم دارند از خارجی​ها استفاده کنند اما بیشتر می خواهند از ایرانی ها به عوان تروریست استفاده کنند . و من نمی​خواهم در فیلم هایی بازی کند که ایرانیان را تروریست نشان دهد. "وی گفت : " اگر هم نقشی بازی کنم نمی​خواهم پایین تر از نقش های قبلی​ام باشد ."

100_3451.JPG

در پایان سخنان وثوقی ایرانیان حاضر در مراسم برای خرید کتاب زندگینامه و خاطرات بهروز وثوقی در صفی طویل ایستادند و یکی یکی از او امضا گرفتند . در جمع مهیمانان حاضر در این مراسم ، مینو شفیع ، بازیگر لیلای صمد هم به سخنرانی پرداخت . او که هم اکنون مقیم تورنتو است گفت که به محض خبر دارشدن از این مراسم دست به کار شده و تابلوی چهره وثوقی را قلم زده و نقاشی کرده است.

فایل صوتی را اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد بهروز!زنده باد ایران!

-- بهرام ، Apr 29, 2007 در ساعت 01:17 PM

از سایت خوبتون بسیار ممنونم و دلم میخواهد بدانم آیا کاری هست که من بتوانم برای شما انجام دهم ؟

-- ایلیا ، Aug 8, 2007 در ساعت 01:17 PM

بهروز دوستت دارم

-- علی ، Aug 19, 2007 در ساعت 01:17 PM

با سلام به همه هوادارن و دوستان منم خیلی دلم میخواست اونجا بودم ولی نشد من هر کار کردم تا بتونم کتاب تهیا کنم نشد لطفا راهنماییم کنید

-- صابر 01 ، Mar 24, 2010 در ساعت 01:17 PM