تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
کانادا، کانادا

فعالیت​های جدید مدرسه آيت​الله مصباح يزدي در کانادا

گسترش فعالیت​های شاگردان آيت​الله مصباح يزدی در کانادا

بر اساس اطلاعاتی که از سوی آقای دکتر مهدی تورج استادیار رشته اسلام شناسی دانشگاه Colgate ایالت نیو یورک به رادیو زمانه رسیده ، " مرکز آموزش و تحقیقات امام خمینی " که زیر نظر مستقیم آیت الله مصباح یزدی قرار دارد، بزودی با همکاری " کلیسای منونیت​های صلح طلب " آمریکا و کانادا یک کنفرانس در دانشگاه واترلوی انتاریوی کانادا ، برگزار خواهد کرد. دکتر مهدی تورج در تماسی با رادیو زمانه در باره سوابق رابطه این کلیسا با "مرکز آموزش و تحقیقات امام خمینی" و فعالیت​های آیت الله مصباح یزدی در کانادا چنین توضیح داد:

موسسه پژوهشی امام خمینی،موسسه آیت الله مصباح یزدی از سال ۱۹۹۸ – ۱۹۹۹ روابطش با کلیسای " منونیت​های " کانادا و آمریکا شروع شده است . منونیت​ها در سال ۱۹۹۱ برای کمک به زلزله زدگان به ایران می آیند و بعد از آن با موسسه زیر نظر آیت الله مصباح یزدی به رد و بدل کردن دانشجو می​پردازند و نهایتا در سال ۱۹۹۹ اولین دانشجوی موسسه آیت الله مصباح​یزدی و دومین دانشجو در سال ۲۰۰۰ به کانادا می​آید. فعالیت​هایی که در این مدت انجام شده برگزاری دو کنفرانس در مرکز موسسه تحقیقاتی امام​خمینی در قم بوده و یک کنفرانس هم در سال ۲۰۰۲ در کانادا داشته​اند و این کنفرانس نیز آخر ماه مه در دانشگاه واترلوی انتاریوی کانادا برگزار می​شود.

فراخوان برای ایجاد خانه ایران در مونتریال

از هیجده ماه پیش گروهی از چهره های فعال جامعه ایرانیان این شهر تلاش​هایی را به منظور فراهم آوردن مقدمات و امکانات لازم برای ایجاد خانه ایران آغاز کرده​اند و این هفته از طریق رسانه​های همگانی فراخوانی داده و از همه ایرانیان علاقمند به این موضوع دعوت کرده​اند به منظور تبادل نظر در باره انجام اینکاردر یک جلسه عمومی شرکت کنند. این جلسه قرار است سیزدهم ماه مه در دانشگاه کنکوردیای مونتریال برگزار شود.


اجرای برنامه " هنر و همیاری " برای کمک به رانندگان اخراجی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

جامعه ایرانیان مونتریال غروب روز جمعه یازدهم ماه مه برنامه​ای ابتکاری با عنوان "هنر و همیاری" در دانشگاه کبک کانادا ، شعبه مونتریال اجراء خواهند کرد. این برنامه با همکاری اکثر سازمان​ها ، انجمن​ها و گروه​های فرهنگی و اجتماعی و رسانه​های همگانی جامعه ایرانیان مونتریال برگزار خواهد شد و درآمد حاصل از این برنامه برای کمک به حدود پنجاه عضو سندیکای رانندگان و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و خانواده​های آنها که به خاطر اعتصاب​شان مدت​هاست از کار بیکار شده و دچار مضیقه مالی شدیدی هستند ، اختصاص داده خواهد شد.

خبرهای اين هفته را اينجا بشنويد

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

بايد تلاش كزد اينها رو شناسايي كنيم و از كانادا و امريكا اخراج كنيم

-- self ، Apr 28, 2007

in hara bayad domeshan ra geraft va masle yek mosh kasif az canada biron andakht va ela mohit ra alodeh mikonand.

-- taha rangbar ، May 4, 2007

It is a shame for Canada government to let this notorious and also orderer of killing Iranian dissidents gets in Canada this easily, how could Canada government can explain the paradox with all its boisterous claims for human rights?? Remember that Mortazavi, the devilish prosecuter who killed Zahra Kazemi harrowingly, an Iranian- Canadian journalist is one of his many agents

-- Mehran ، Jun 1, 2007

همه این بازی ها فقط به خاطر این است که حاج آقا ... نزدیک به حساب کلان بانکی باشد که ظاهراً به نام شخص دیگری است و آقا هراس دارد که نکند به باد برود. بالاخره پس از سال ها باید خرج آن پول ها از جایی شروع شود. مبارزان اصیل در کانادا به هوش باشند و ریشه این مفسد فی الارض را بکنند.

-- سعید ، Jun 12, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)