رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ مرداد ۱۳۸۷

با کمی آرایش خلیجی در خیابان

azadeh@radiozamaneh.com

«بعضی‌ها در بخش‌هایی جوات هستند که خودشان بی‌خبرند.»
این را آقای کارشناس می‌گوید که تخصصی در جوات شناسی دارد. در برنامه اختصاصی روشنایی‌های شهر در مورد «جواتیزم شکافی»، جوانان ایرانی از آرایش خلیجی در خیابان می‌گویند و خواننده‌هایی که به این عنوان شهرت دارند.

از چند جوان مقیم هلند درباره نگاه اروپایی‌ها به بنجل پوشی و پوشش یا تیریپ هنری می‌شنویم.

Download it Here!

کسانی هم هستند که روش و اصول جوات شدن را برمی‌شمارند و عده‌ای هم در این برنامه از جواتیزم فکری پنهان در دید برخی آدم‌ها سخن می‌گویند.

اما کارشناس ما معتقد است گاهی یک موزیسین خودش نمی‌داند که تابلوی روی دیوار اتاقش چقدر جوات است، چون اصلا نمی‌داند در بخش تصویری نگاهش به مرحله آهنگسازی‌اش نرسیده و از دیوارهای کلفت «خز» عبور نکرده.


عکس اصلا تزئینی نیست

ای کاش داوری، داوری، داوری در کار نبود

از بررسی نظرات و کامنت‌های پنج برنامه قبلی، یک برنامه دیگر ساخته شد. درواقع در پاسخ به قضاوت دو شنونده در مورد وضع مالی و سطح دانش ریاضی کارشناس برنامه، روشنایی‌های شهرمان به داوری و قضاوت از دیگران اختصاص پیدا کرد.

Download it Here!


بعضی از جوانان دراین برنامه گفتند که با داشتن پیش‌زمینه در مورد دوست و همکار و حتی کسی که برای اولین بار می‌بینند، موافقند. بعضی‌ها هم گفتند: «اصلا چرا اول قضیه باید فکر کنیم طرف اوکی نیست!»

عده‌ای معتقدند به جای قضاوت در مورد یک فرد و نتیجه‌گیری منفی درباره او بهتر است با او حرف بزنیم و بعضی برعکس، می‌گویند می‌توانیم به تجربیاتمان در مورد شناخت آدم‌ها رجوع کنیم.

به هرحال «روشنایی‌های شهر» مثل قبل بیشتر شنیدینی است، نه خواندنی!

اگر مي‌خواهيد ديگران را در جريان ولگردی فرهنگی و روشنايي‌های شهرتان بگذاريد، مايه‌اش فرستادن يک ايميل و شماره تلفن‌تان هست به این آدرس: azadeh@radiozamaneh.com

Share/Save/Bookmark