رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ اسفند ۱۳۸۵

"شاعر دانمارکی" با اسکارش به تهران آمد

فقط پنج سال از اولین دوره جشنواره می‌گذرد. جشنواره‌ای که صدها آدم بزرگ در صف‌های آن می‌ایستند یا کارتی در دست دارند تا بروند داخل سالن و ساعت‌ها خود را با دیدن انیمیشن‌های مختلف سرگرم کنند.


شاعر دانمارکی

امسال هم پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با استقبال روبه‌رو شد. در این جشنواره تعداد زیادی از انیمیشن‌های خاص و مطرح دنیا مثل شاعر دانمارکی (که امسال اسکار انیمیشن کوتاه را گرفت) شرکت دارند.

در گفت‌و گوی رادیو زمانه با یکی از مدرسان انیمیشن در ایران، یکی از دلایل این اتفاق پررونق شدن بازار نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن در ایران عنوان شد که با قفل شکسته فروخته می‌شوند.

انیمیشن از سال‌ها پیش ذائقه خاصی را برای مخاطبان ایجاد کرده و چون دیگر انحصاری در اختیار والت دیزنی نیست، تنوع بیشتری بین محصولات انیمیشن به وجود آمده است.

همه اینها به کنار، مردم می‌خواهند انیمیشن‌های روز دنیا را با بهترین کیفیت روی پرده سینما ببینند؛ شاید برای بازگشت به دوران کودکی ...شاید برای یادگیری فن و تکنیک جدید برای فیلمسازی...شاید هم فقط برای گذراندن ساعت‌هایی خوش با دنیای رویایی کودکانه...

دکتر علیرضا گلپایگانی،مدیر یک شرکت انیمیشن‌سازی در تهران و مدرس انیمیشن در دانشگاه،در این مورد با رادیو زمان گفت‌وگو کرده است.

برای شنیدن این گفت‌وگو به اینجا سری بزنید.

Share/Save/Bookmark