تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سينما و خودکشی

girlinter.jpgهفته گذشته دختر بچه هشت ساله‌ای به نام کيشا فريمن در شهر برمينگام انگلستان، با استفاده از طنابی که از پيژامه خود ساخت خود را در اتاق خوابش حلق‌آويز کرد.
ماريکا کيز مادر کيشا که حامله است، بعد از اين‌که جسم بی‌جان او را در اتاق خواب پيدا کرد به اورژانس زنگ زد. کيشا بعد از انتقال به بيمارستان چهار روز زنده بود اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند.

پليس در اتاق خواب کيشا ويدئو و دی‌وی‌دی‌هائی پيدا کرد که آنها را به اين نتيجه می‌رساند که احتمالا اين دختر تحت تاثير اين فيلم‌ها خود را کشته است.

در ميان فيلم هائی که از اتاق کيشا به دست آمد فيلمی وجود دارد به نام Girl Interrupted ساخته جيمز منگولد با بازی ويونا رايدر، انجلينا جولی و ووپی گلدبرگ.

اين فيلم که در سال 1999 ساخته شده در يک بيمارستان روانی در دهه شصت می گذرد و در باره تعدادی دختر جوان افسرده و ناراحت است. در يک صحنه تکان دهنده از اين فيلم يکی از اين دختران که بريتنی مورفی نقش اش را بازی می کند، خود را حلق آويز می کند.

برادر کيشا به پليس گفته است که او بارها خواهرش را سرگرم تماشای اين فيلم ديده است و پليس نيز می گويد شايد او خواسته است اين صحنه را تقليد کند. دو روز پس از مرگ کيشا معلم مدرسه او متوجه اين جمله ها در دفتر مشق او شده است: کمک کنيد، کمک کنيد.
با اين حال مدير آن مدرسه می گويد کيشا هيچ ناراحتی و مشکلی در مدرسه نداشته و اين جملات هيچ معنی خاصی ندارند و شايد منظور کيشا اين بوده که بچه ها به او در امتحان گرامر کمک کنند.

به گفته پليس، ويدئوها و دی وی دی هايی که از اتاق کيشا پيدا شد همه مناسب سن بالای 18 است. با اين حال مايکل آرون استاد مطالعات فيلم در دانشگاه برمينگام که کتاب ها و مقالات زيادی در باره خشونت در سينما منتشر کرده می گويد: اينکه يک فيلم با درجه 18 طبقه بندی می شود به اين معنی است که دارای صحنه های سکسی و خشونت بار است و برای کودکان مناسب نيست. اما ما نمی توانيم سينما را مسبب رفتار خشونت آميز در جامعه بدانيم و محکوم کنيم. به اعتقاد اين استاد دانشگاه فيلم Girl Interrupted حاوی هيچيک از صحنه های سکسی يا خشن نيست بلکه تنها تجربه های واقعی دختری حساس و عاطفی است. وی در ضمن تاييد می کند که بچه هاحتی نبايد فيلم های احساسی قوی را تماشا کنند.

نقل از ايندپندنت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)