تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مجموعه آثار ماکس افولس بر روی دی‌وی‌دی

مجموعه ای از فيلم های کلاسيک ماکس افولس برای نخستين بار به صورت DVD در بريتانيا عرضه شده است. ماکس افولس تعدادی از فيلم های فراموش نشدنی تاريخ سينما را ساخته است از نامه های يک زن ناشناس گرفته تا مادام دو.

افولس در اصل آلمانی بود و در 1924 کارش را در تئاتر وين و برلين آغاز کرد. او که يهودی بود در 1931 با قدرت گرفتن نازی ها در آلمان به فرانسه گريخت و در آنجا اقامت کرد. در 1941 به آمريکا رفت و در آنجا به کمک پرستن استرجس به هاليوود راه يافت و تعدادی از بهترين فيلمهايش را ساخت. وی در دهه پنجاه به اروپا بازگشت و در پاريس بر اثر بيماری قلبی درگذشت و در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد.

مارسل افولس پسر او مستند ساز مشهوری است.

قدرت افولس در داستان پردازی و ساختن ملودرام های رمانتيک با فرجام های تلخ است از عشق رمزآلود و ناکام جون فونتين به لويی جوردن در نامه های يک زن ناشناس تا تلاش های جون بنت برای رهائی از شر حق السکوت خواهی جيمز ميسن در لحظه بی پروائی تا جواهرات شومی که در فيلم مادام دو از يک زن به زن ديگر دست به دست می شود و با سرنوشت آنها گره خورده است تا اقتباس های جذابش از داستان های کوتاه گی دو مو پاسان در Le Plaisir که همگی در فاصله بين سالهای 1948 تا 1953 ساخته شده اند.

شخصيت های افولس، بيشتر زنانی با روحياتی بسيار لطيف و حساس وشکننده اند که غالبا اسير دست سرنوشت خود هستند. فيلم های افولس با همه شهرتشان در سينمای کلاسيک آلمان و آمريکا، تا کنون در بريتانيا به صورت DVD عرضه نشده بود و اين نخستين بار است که چهار فيلم شاخص او يعنی: نامه های يک زن ناشناس، مادام دو، لحظه بی پروائی و Le Plaisir به شکل DVD به بازار ارائه می شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)