تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کوکب سياه، در فستيوال فيلم ونيز

پوستر فيلم کوکب سياهفيلم جديد برايان دی پالما با عنوان کوکب سياه(The Black Dahlia) در شصت و سومين فستيوال فيلم ونيز به نمايش درآمد و مورد استقبال منتقدين قرار گرفت. در اين فيلم که دارای مايه های نوآر است، اسکارلت يوهانسن بازيگر جوان هاليوود در نقش يک زن فم فتال(نابودگر) ظاهر شده است.

دی پالما اين فيلم را بر اساس داستانی از جيمز ال روی جنائی نويس آمريکائی و نويسنده محرمانه لوس آنجلس ساخته و ماجرای آن مربوط به قتل اليزابت(بتی) شورت بازيگر هاليوود است که جنازه او در سال 1947 در اطراف لوس آنجلس پيدا شد. جاش هارتنت و آرون اکهارت نيز نقش دو کارآگاه پليس را به عهده دارند که مامور پی گيری اين قتل می شوند و اسکارلت يوهانسن زن اغواگری است که آنها را به دام خود می کشد.

اسکارلت يوهانسن که پيش از اين در فيلمهای گمشده در ترجمه و دختری با گوشواره مرواريد درخشيده بود، با بازی در اين فيلم بار ديگر توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. وی پس از نمايش فيلم در گفتگو با خبرنگاران گفت: « بين وقايع اين فيلم که در دهه چهل می گذرد و وقايعی که امروز در آمريکا اتفاق می افتد ارتباط نزديکی وجود دارد.»

اشاره يوهانسن به ماجرای جون بنت رمزی، دختربچه شش ساله ای است که اخيرا در آمريکا به قتل رسيده و قاتل او يعنی جان کار که به قتل او اعتراف کرده بود پس از آزمايش دی ان ای توسط پليس آزاد گرديده است.

يوهانسن همچنين گفت:« به نظر من وقتی کشوری دچار افسردگی می شود مردم آن سعی می کنند با پرداختن به ماجراهای مربوط به رسوائی، ذهن خود را منحرف کنند. ما اين را در گذشته ديديم و امروز نيز شاهد آنيم. يک کشتار دسته جمعی راه افتاده و مردم روی موضوع آوردن يک نفر از تايلند برای تست متمرکز شده اند که معلوم نيست جوابش مثبت باشد يا منفی».

فيلم دی پالما در ميان 21 فيلم ديگر بخش مسابقه در فستيوال امسال ونيز برای بدست آوردن شير طلائی رقابت می کند.

فستيوال فيلم ونيز نهم سپتامبر پايان می يابد.

کوتاه شده از گاردين

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)