رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ بهمن ۱۳۸۷
فلاشر – برنامه چهل و ششم

احمدی نژاد شام نخورد، علیرضا حیدری خداحافظی کرد

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

احمدی نژاد شام نخورده، گرسنه به ایران برگشت

مطبوعات ایتالیا امروز گزارش دادند که در میهمانی شام اجلاس جهانی سازمان خواربار کشاورزی سازمان ملل متحد، «فائو»، که به افتخار سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس فائو برگزار شده بود، نامی از رییس‌جمهور ایران و هم‌چنین رابرت موگابه، رییس‌جمهوری زیمباوه به چشم نمی خورد. وبلاگ آقا اجازه در مطلب طنزی در همین رابطه می‌نویسد:

«آخه میشه آدم راهش به ایتالیا بیفته و اونجا چیزی نخوره و برگرده؟ من فکر مکردم که نمی شه. این سبزی فروشیه تو نارمک یادتونه؟ آره همونی که سر کوچه خونه آقای احمدی نژاده که قیمت گوجه فرنگی و خیارو بالا نبرده. یعنی آقای احمدی نژاد می گفت که مردم بیخود میگن قیمت ها بالا رفته و الان همه تهران همه چیو از اونجا می خرن. به همین خاطره که قیمت پیتزا هم بالا نرفته چون نزدیک خونه آقای احمدی نژاد یه پتیزایی هم هست. من همیشه از اونجا خرید می کنم.


حالا طرف پیش خودش گفته بود که میرم ایتالیا اول میرم پیش برلوسکونی اونجا بهم صبونه میدن، موزورلا و زیتون و سالامی. البته سالامیاشون گوشت خر هم داره و مباحه. نهارم میرم پیش پاپ اعظم اونجا سوسیس آلمانی اصل باحال می خورم. شام هم که دیگه افتادیم. همه رییس روسا هستند. میرم اونجا به اهود اولمرت دهن کجی می کنم. زبونمم براش درمیارم.

ای بابا، برلوسکونی میگه اصلا وقت ندارم. پاپ هم می گه تو به قدوقواره خودت نیگا کن. برو با هم قد خودت بازی کن. شام هم که دعوت نکردند. حالا من آقای احمدی نژادم. این یارو رابرت موگابه دیگه کیه شده رقیب ما؟ همش توطئه صهیونیستها بود. اصلا میرم همون بوف تو میدون هفت حوض. پیتزاهاش هم باحاله از منم پول نمی گیره.
البته خبرگزاری «میگن» گزارش داده که بوف هفت حوض دیر وقت شب بسته بوده و خلاصه این آقای احمدی نژاد دیشبو گرسنه خوابیده. برق هم رفته بود. یعنی شهردار روم به خاطر آقای احمدی نژاد برق روم رو قطع کرده بود. ولی نمی دونم چرا برق هفت حوض رفته بوده. ما هم برق نداشتیم.

خبرگزاریهای ایتالیایی هم گزارش دادن که اومدن آقای احمدی نژاد یه دستاورد باحال برای ایتالیا داشت و اونم این که یک علامت راهنمایی به علامتهای راهنمایی و رانندگی ایتالیا اضافه شد. تا حالا علامتایی که اونجا بود اینا بودن: ورود عمله با بیل ممنوع، عبور گوسفند ممنوع، ورود با پیتزا ممنوع. حالا اینم اضافه شده: ورود احمدی نژاد ممنوع! ... »

پیشنهاد نامگذاری یک خیابان در شهر رم به نام یکی از اعضا دفتر تحکیم وحدت

خبرنامه امیر کبیر در مورد پیشنهاد نامگذاری یک خیابان در شهر رم به نام یکی از اعضا دفتر تحکیم وحدت همزمان با سفر احمدی نژاد به این شهر می‌گوید. در این خبرنامه آمده:

«روزنامه ایل رفورمیستا در سرمقاله‌ای ضمن محکوم کردن دولت ایران به زیر پا گذاردن مداوم حقوق بشر از جانی آلمانو، شهردار جدید رم خواسته است که خیابانی را که ساختمان سفارت ایران در آن قرار دارد به نام یکی از دانشجویان زندانی ایرانی نام گذاری کند، همان طور که رونالد ریگان در سال‌های ۸۰ در اعتراض به سیاست‌های شوروی سابق نام میدانی در واشنگتن را آندره ساخاروف (منتقد سرشناس روس) نام گزاری کرد. این روزنامه نام علی نیکونسبتی (مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت) را برای این منظور پیشنهاد می کند.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در نامه ای از این پیشنهاد و توجه به جنبش های مدنی به خصوص جنبش دانشجویی از سوی آن روزنامه قدردانی می نماید و با یادی از سه دانشجوی دربند امیرکبیر، برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان در سالهای اخیر را یادآور می شود و ضمن اشاره به تلاش حاکمان به خصوص حامیان دولت در روزهای گذشته برای وارونه جلوه دادن این حمله وحشیانه به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ذکر می نماید که ۱۸ تیر یادآور تلاشهای دانشجویان بی نام و نشانی است که در ایران با تحمل هزینه های فراوان برای آرمانهایشان که همانا صلح، رعایت حقوق بشر و دموکراسی در ایران و جهان است تلاش می کنند و بر این اساس نام ۱۸ تیر را پیشنهاد می کند.»

خبرنامه امیر کبیر می گوید:
«یادآور می شویم نام خیابان ۱۸ تیر یکبار نیز برای خیابان کارگر شمالی پیشنهاد شد که به نتیجه نرسید و در روزهای گذشته مجلس فرمایشی با تبرئه فرهاد نظری (فرمانده ای که دستور حمله به کوی را صادر نمود) دانشجویان و دولت اصلاحات را مقصر اصلی این فاجعه معرفی نمود. همچنین در روزهای گذشته سایت رجا نیوز و برنا که توسط حامیان دولت اداره می شوند با اشاره ای کوتاه به این خبر این پیشنهاد روزنامه ایتالیایی را بی شرمانه خوانده اند.»

علي‌رضا حيدری از دنياي كشتی خداحافظی كرد

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) «رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي، صبح امروز (پنج‌شنبه) در كرمانشاه در حالي آغاز شد كه علي‌رضا حيدري پس از انجام يك مبارزه، از دنياي كشتي خداحافظي كرد.


علیرضا حیدری، ایسنا

علي‌رضا حيدري دارنده شش مدال جهان و المپيك در حالي كه در دور اول اين مسابقات با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم به مصاف جعفر دليري كشتي‌گير كرمانشاهي رفت كه در تايم اول، با زيرگيري‌ها و بارانداز‌هاي خود و يك مبارزه برتر حريفش را چهار بر صفر مغلوب كرد.

او در پايان اين تايم در اقدامي غيرمنتظره، چهارگوشه تشك را بوسيد و از دنياي قهرماني كشتي خداحافظي كرد...
حيدري در حالي كه به شدت اشك مي‌ريخت بر روي دوش كشتي‌گيران و هوادارانش دور افتخار زد و از سوي تماشاچيان حاضر در سالن به شدت مورد تشويق قرار گرفت.

مربيان و كشتي‌گيران حاضر نيز در حالي كه اشك مي‌ريختند حيدري را بدرقه كردند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«بوف هفت حوض» که مدت‌هاست بسته شده. باید از «سه سوت» هات داگ جعفری با سیب زمینی می‌خرید. بلد نبوده لابد!

-- سوشیانت ، Jun 7, 2008 در ساعت 06:51 PM

درود بر شما عزیزان بنظر من اخرین حلقه اتصال مردم با کشتی نیز از میادین قهرمانی خارج شد جای بسی تاسف دارد که مدیریت امام زمانی نتیجه اش اینچنین است متاسفم برای ایران عزیزم

-- کاوه جاوید ، Jun 7, 2008 در ساعت 06:51 PM

درود بر شما عزیزان بنظر من اخرین حلقه اتصال مردم با کشتی نیز از میادین قهرمانی خارج شد جای بسی تاسف دارد که مدیریت امام زمانی نتیجه اش اینچنین است متاسفم برای ایران عزیزم

-- ramin ، Jun 7, 2008 در ساعت 06:51 PM

چند آزمایم خویش را وین جان عقل اندیش را

روزی که مستم کشتی ام روزی که عاقل لنگرم

-- فاطمه ، Feb 9, 2009 در ساعت 06:51 PM