رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ آذر ۱۳۸۹

بیماری بهاره هدایت در زندان

امین احمدیان همسر بهاره هدایت، فعال دانشجویی که در زندان به سر می‌برد، می‌گوید که وی در زندان به سنگ کیسه صفرا دچار شده و نیازمند جراحی است.

احمدیان در گفت‌وگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است که بهاره هدایت پیش از رفتن به زندان بیماری نداشت و این بیماری «محصول شرایط زندان» است.


وی همچنین خبر داده که هشت ماه است که نتوانسته با همسرش در زندان ملاقات حضوری داشته باشد. به گفته احمدیان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با درخواست ملاقات حضوری موافقت نکرده است.

همسر بهاره هدایت افزوده: «هم اکنون بهاره هدایت به همراه جمعی دیگر از زندانیان سیاسی زن در بند موسوم به متادون نگهداری می شود که نسبت به بند عمومی زنان از امکانات بسیار محدودتری برخوردار است و تلفن‌هایشان نیز قطع شده است.»

١٦ آذر جاری تارنمای کلمه گزارش داد که زندانیان سیاسی زن در زندان اوین به قرنطینه متادون بند زنان منتقل شده‌اند.

به گفته احمدیان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با درخواست ملاقات حضوری موافقت نکرده است

احمدیان نیز گفته که هم اکنون بیش از ۱۵ نفر از زنان در بند متادون هستند و درخواست کرده‌اند که به بند عمومی منتقل شوند اما موافقت نشده است.

وی افزوده: «تا الان با تقاضای زهرا بهرامی و هنگامه شهیدی موافقت شد و آن‌ها را به بند عادی برده‌اند.»

بهاره هدایت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی در ایران، ١٠ دی ٨٨ بازداشت شد. وی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به ٩ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم مرداد ٨٩ از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران عیناً تأیید شد.

وی در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «توهین به رئیس‌جمهوری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی این عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» نیز از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه شده است.

بهاره هدایت همچنین فروردین ٨٩ کاندیدای جایزه دانشجویی «صلح» اتحادیه سراسری دانشجویان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ شد. وی از سوی ۴۵ اتحادیه دانشجویی از ۳۷ کشور مختلف جهان، نامزد دریافت این جایزه شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر بهاره این شیر زن مبارز راه ازادی

-- FARSHID ، Dec 20, 2010 در ساعت 04:10 PM