رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ آذر ۱۳۸۹

حملات انتحاری در کابل و قندوز

حملات انتحاری امروز، یک‌شنبه ۱۰ کشته در شهرهای کابل و قندوز بر جای گذاشت.

در این حملات انتحاری گروهی، ۸ سرباز ارتش و دو پلیس کشته و دست کم ۱۲ نفر ازجمله ۱۰ نظامی و یک غیر نظامی زخمی شدند.


ژنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان گفت که در نخستین رویداد که حوالی ساعت ۷ صبح به وقت محلی در ناحیه نهم شهر کابل صورت گرفت یک مهاجم مجهز به کمربند انتحاری اتوبوس حامل نیروهای ارتش را هدف حمله قرارداد.

به گفته وی در این حمله اتوبوس حامل نظامیان تخریب شده و دست کم پنج نظامی کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

فرماندهی پلیس کابل نیز گفته‌ است که دو حمله کننده انتحاری دیگر از سوی پلیس در حوزه نهم شهر و نزدیک به دفتر سازمان ملل، شناسایی و پس از یک ساعت زد و خورد، کشته شدند.

فرماندهی پلیس کابل گفته‌ است که دو حمله کننده انتحاری دیگر از سوی پلیس در حوزه نهم شهر و نزدیک به دفتر سازمان ملل، شناسایی و پس از یک ساعت زد و خورد، کشته شدند

برپایه اطلاعات پلیس کابل، درجریان این درگیری یک غیر نظامی نیز زخمی شده‌ است.

افزون براین، هم‌زمان با حملات کابل، سه مهاجم انتحاری مرکز ثبت نام سربازان ارتش در شهر قندوز در شمال افغانستان را هدف حمله قراردادند که طی آن دو سرباز ارتش و سه پلیس کشته شدند.

ژنرال عبدالرحمان سید خیلی فرمانده پلیس قندوز گفت که مهاجمان بعد از ورود به این مرکز نزدیک به دو ساعت به زدو خورد با نیروهای امنیتی ادامه دادند.

فرمانده پلیس قندوز افزود بعد از ختم درگیری و کشته شدن مهاجمان، یک انتحار کننده دیگر خود را در نزدیک دروازه ورودی مرکز ثبت نام ارتش انفجار داد که سبب زخمی شدن دو پلیس شد.

به گفته ژنرال سید خیلی، ده تن از جوانان که بخاطر ثبت نام در ارتش در ساعات اولیه صبح وارد مرکز ثبت نام شده بودند، از سوی نیروهای امدادی نجات داده شدند.

شبه نظامیان طالبان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند. طالبان گفته‌اند در این حملات تلفات سنگینی را به نیروهای امنیتی افغانستان وارد کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تأسف بسیار دارد مردمی با آن پیشینه فرهنگی و تاریخی، امروز با آموزه های ضدانسانی موسوم به اسلامی، چنان به جان آدمهای بیگناه افتاده اند که هیچ حیوانی به هیچ حیوان روا نمی دارد.
درضمن قندوز نیست، کندوز است.

-- babak ، Dec 20, 2010 در ساعت 10:25 AM