رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ آذر ۱۳۸۹

سفر صدراعظم آلمان به افغانستان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه ۲۷ آذر، در یک سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان، با سربازان این کشور در شهر قندوز دیدار کرد.

مرکل سپس در مزار شریف با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان و ژنرال دیوید پتریوس فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو دیدار و گفت‌وگو کرد.


صدر اعظم آلمان در پایگاه نظامیان این کشور درشهر مزارشریف، با خطرناک خواندن ماموریت نظامی این در افغانستان گفت که آلمان هرگز این چنین ماموریتی را بعد از جنگ جهانی دوم تجربه نکرده بود.

خانم مرکل را در این سفر، وزیران دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور همراهی می‌کردند. او از سربازان آلمانی به خاطر انجام«ماموریت بسیار خطرناک» در افغانستان سپاس‌گذاری کرد.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان به نشر رسید، آمده ‌است که آنگلا مرکل در دیدار با حامد کرزی گفته‌است با اعزام مربیان نظامی بیشتری به افغانستان برنامه ارتقاء ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان سریع‌تر پیش خواهد رفت.

آنگلا مرکل قبل ازاین دیدار با کرزی گفته بود: «پیشرفت در افغانستان طبق انتظار ما .»

آنگلا مرکل در دیدار با حامد کرزی گفته‌است با اعزام مربیان نظامی بیشتری به افغانستان برنامه ارتقاء ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان سریع‌تر پیش خواهد رفت

آلمان مسئولیت آموزش پلیس افغانستان را در سال ۲۰۰۲ برعهده گرفت و درحال حاضر ۱۶۰ تن ازمربیان نظامی این کشور در افغانستان بسر می‌برند. پیش از این آلمان اعلام کرده بود تصمیم دارد شمار این مربیان تا ۲۶۰ نفر افزایش یابد.

شمار نظامیان آلمانی درافغانستان به بیش از۴۷۰۰ تن می‌رسد که بیشتر آنها درشمال این کشور مستقر هستند.

از سال ۲۰۰۲ تا اکنون، ۴۵ سرباز آلمانی در خشونت‌های افغانستان کشته شده‌اند.

آلمان به تازه گی اعلام کرده‌است تصمیم دارد نظامیان این کشور را به تدریج از اواخر ۲۰۱۱ از افغانستان خارج کند.

Share/Save/Bookmark