رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ آذر ۱۳۸۹

جولين آسانژ دعوت به «مقاومت» کرد

در حالی که به دادرسی جولين آسانژ، زمان چندانی باقی نمانده است، اين بنيان‌گذار ۳۹ ساله ويکی‌ليکس جهانيان را به «مقاومت» دعوت کرد و از آنان خواست تا از وی حمايت کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، مادر جولين آسانژ که اجازه داشته تلفنی با پسرش در زندانی در لندن صحبت کند، در گفت‌وگو با شبکه خبری «۷ نيوز» استراليا پيام فرزندش را ‌به آگاهی بينندگان رساند.


جولين آسانژ، بنيان‌گذار ويکی‌ليکس

کريستين، مادر جولين آسانژ گفت فرزندش پيام داده است که: «من مصرانه از جهانيان می‌خواهم تا از کار من و همکارانم در برابر اين عمل غيرقانونی و غيراخلاقی پشتيبانی کنند.»

پليس لندن هفتم دسامبر، آسانژ استراليايی را بر اساس يک حکم جلب بين‌المللی در ارتباط با اتهام تجاوز و رساندن آزار جنسی به دو زن در سوئد، دستگير کرده است.

جولين آسانژ: من به آرمان‌هايی که همواره به‌ آن‌ها باور داشته‌ام، وفادار می‌مانم

دولت سوئد درخواست استرداد وی را کرده و قرار است آسانژ در دادگاه وستمينستر حاضر شود. او اين اتهامات را رد می‌کند.

مادر جولين آسانژ اعلام کرد فرزندش در ارتباط با اين اتهام گفته است: «من به آرمان‌هايی که همواره به‌ آن‌ها باور داشته‌ام، وفادار می‌مانم.»

آسانژ افزوده است: «اين دادگاه تصميم مرا استوارتر کرده است و نشان می‌دهد که اقداماتم درست بوده است.»

ويدئوی اين شبکه تلويزيونی استراليايی امروز بر روی اينترنت نيز منتشر شد.

همچنين روزنامه بريتانيايی گاردين نوشته است مادر آسانژ در نظر دارد که در جلسه دادرسی روز پنج‌شنبه شرکت کند اما از جزئيات اين جلسه اطلاعاتی منتشر نکرد.

با اين حال رسانه‌های بريتانيايی نوشته‌اند که آسانژ بار ديگر تلاش خواهد کرد که از زندان آزاد شود؛ اقدامی که هفته گذشته ناموفق ماند.

مارک استفنز، وکيل لندنی آسانژ به روزنامه‌ها گفته است که شرايط زندان برای موکلش بدتر شده است.

به گفته آقای استفنز، آسانژ اجازه دارد در طول روز تنها يک بار و آن هم به مدت نيم ساعت سلول خود را ترک کند. وی گفت موکلش اجازه ندارد که با هيچ‌يک از زندانيان ديگر ديدار کند، به تماشای برنامه‌های تلويزيون بنشيند و يا از کتابخانه زندان استفاده نمايد. او ۲۴ ساعته تحت کنترل است.

هفته پيش قاضی دادگاه لندن تصميم گرفت که جولين آسانژ در زندان بماند و با قرار کفالت آزاد نشود چرا که امکان فرار او وجود دارد.

وکيل جولين آسانژ به رسانه‌ها اطلاع داده است که سايت ويکی‌ليکس خود را برای افشای گزارش‌های محرمانه ديگری آماده می‌کند. بانک‌های سوئيس حساب جوليان آسانژ را مسدود کرده‌اند و ويکی‌ليکس از نظر خدمات اينترنتی نيز تحت فشار قرار دارد.

ويکی‌ليکس يک سايت اينترنتی افشاگر اسناد محرمانه دولتی است و در ماه‌های گذشته به‌خاطر انتشار مدارک سری از حضور نظامی آمريکا در عراق و افغانستان مورد انتقاد شديد اين کشور قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یک سوال در مورد اتهام آقای آسانژ دارم :

امروز با خبر شدم که دو مورد اتهام ایشان یکی عدم موافقت او با استفاده از کاندوم بوده برخلاف درخواست شریک جنسی و دومی بیدار کردن دیگر شریک جنسی از خواب و رابطه داشتن با او بوده ! آیا این ها صحت دارند؟ اگر این ادعا ها صحت دارند چرا رسانه های معتبر همه از عبارت تجاوز جنسی استفاده می کنند؟

سپاس از راهنمایی

-- فرشید فاریابی ، Dec 14, 2010 در ساعت 04:40 PM

هر کسی دغلکاران سیاست را فاش کند جنایت کار است اما خود آن دغلکاران بی کناه و منزه..
زمانه ی خنده اوری شده.
اسانز یک انسان شریف است که برای حرمت انسان وانسانیت ارزش قائل است . یزرگی و ارزش او بعد ها معلوم میشود..

-- مسعود ، Dec 15, 2010 در ساعت 04:40 PM