رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ آذر ۱۳۸۹

جایزه ادبی روزی روزگاری برگزار شد

چهارمین دوره جایزه ادبی روزی روزگاری با تقدیر از بابک احمدی و علی‌محمد افغانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جایزه ادبی روزی روزگاری، مراسم اختتامیه چهارمین دوره این جایزه ادبی که قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود، روز گذشته، چهارشنبه، ۱۷ آذرماه با تقدیر از بابک احمدی و علی محمد افغانی برگزار شد.


روابط عمومی جایزه ادبی روزی روزگاری پیش از این اعلام کرده بود که این جایزه ادبی به دلیل شرایط کشور دیرتر برگزار می‌شود.

در بخش مجموعه داستان، «شاخ»، مجموعه‌ای از چند داستان پیوسته نوشته پیمان هوشمندزاده جایزه ادبی روزی روزگاری را از آن خود کرد. امیرحسین خورشیدفر، نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی و مسئول بخش ادبی انتشارات افق درباره مجموعه‌داستان‌هایی که در چهارمین دوره جایزه ادبی روزی روزگاری با هم رقابت کرده بودند، گزارشی ارائه داد.


در بخش نظرسنجی این جایزه ادبی، از رمان «یوسف‌آباد خیابان سی و سوم» نوشته سینا دادخواه تقدیر شد و همچنین نمایش‌نامه «رقصی چنین» نوشته محمد رضایی‌زاد جایزه بخش ادبیات نمایشی را از آن خود کرد. جلال تهرانی گزارشی پیرامون ادبیات نمایشی در ایران و آثاری که در این قلمرو در سال ۱۳۸۸ منتشر شده است، ارائه داد.



در بخش اثر داستانی غیر ایرانی به کتاب آلیس، اثر یودیت هرمان، ترجمه محمود حسنی‌زاد، جایزه داده ‌شد و مهدی غبرایی درباره‌ کتاب‌های این حوزه در سال ۸۸ گزارشی ارایه ‌داد.



همچنین در بخش رمان آفتاب‌پرست نازنین، اثر محمدرضا کاتب، جایزه گرفت و امیر احمدی‌آریان درباره رمان‌هایی که در سال ۱۳۸۸ منتشر شده‌اند، گزارشی ارایه داد.

در این مراسم از علی‌محمد افغانی، نویسنده رمان «شوهر آهوخانم» و بابک احمدی، مترجم و نویسنده تقدیر شد.

مشیت علایی، سعید طباطبایی، بابک احمدی، مدیا کاشیگر، علی‌محمد افغانی در این مراسم سخنرانی
کردند.



جایزه‌ ادبی روزی روزگاری، جایزه‌‌ای است که با هدف کمک به ارتقاء آفرینش داستانی و کتاب‌خوانی و منحصراً با پشتیبانی مادی بخش خصوصی، در اردیبهشت هر سال، به بهترین کتاب‌هایی تعلق می‌گیرد.

سال پيش اين جايزه، در چهار زمینه‌ آفرینش داستان کوتاه فارسی، آفرینش رمان فارسی، اثر داستانی غیرایرانی و ادبیات نمایشی، اهدا شد.

جایزه‌ ادبی روزی روزگاری به آثاری تعلق می‌گيرد که برای نخستین بار در ایران منتشر شده باشند و گذشته از ارزش ادبی قابلیت بالقوه‌ی جلب مخاطب عام و کمک به ارتقاء سطح کتاب‌خوانی را داشته باشند.

اين جایزه‌ ادبی، در سال ۱۳۸۵ توسط مدیا کاشیگر، دبیر جایزه، پایه‌گذاری و نخستین دوره‌ آن، در سال ۱۳۸۶ برگزار گردید.

Share/Save/Bookmark