رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ آذر ۱۳۸۹

تأييد «جرايم امنيتی» دست‌اندرکاران شرق

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران بازداشت چهار تن از دست‌اندرکاران روزنامه شرق را تأييد کرد و گفت آن‌ها به دليل «ارتکاب جرايم امنيتی» بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دادستان تهران افزوده است تحقيقات درباره‌ اتهامات آنان ادامه دارد.


روز گذشته (١٦ آذرماه) نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی با ورود به دفتر روزنامه شرق احمد غلامی، سردبير، کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی، فرزانه روستايی، دبير سرويس‌ بين‌الملل اين روزنامه و علی خدابخش، مديرعامل و سرمايه‌گذار روزنامه را بازداشت کردند.

تا پيش از اين اظهارات دادستان تهران، مقام‌های رسمی علت این بازداشت‌ها را اعلام نکرده‌ بودند اما تارنمای رجانیوز از وب‌سایت‌های حامی دولت خبر داده بود که این روزنامه‌نگاران به دلیل «مسائل امنیتی» بازداشت شده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی خبر بازداشت فردی به نام «بنيامين» را تأييد کرد. اين خبر را دو روز پيش نخستين بار خبرگزاری فارس منتشر کرده بود

جعفری دولت‌آبادی همچنين اخبار منتشر شده در برخی سايت‌ها درباره بازداشت فردی به نام «بنيامين» را تأييد کرد و افزود: «نامبرده به دليل ارتکاب جرايم امنيتی بازداشت شده است.»

خبرگزاری فارس دو روز پيش نخستين بار خبر دستگيری فردی به نام «بنيامين» منتشر کرده بود.

در پی آن بسياری از سايت‌های طرفدار دولت ايران «بنيامين» را عضو مرتبط با ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت کنونی و نامزد معترض در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، معرفی کردند.

اين سايت‌ها همچنين در خبرهايی از «اعترافات» اين فرد نوشته‌اند که بر اساس آن وی توسط فرد ديگری با سازمان مجاهدين خلق، که از گروه‌های مخالف حکومت ايران است در ارتباط بوده است. آن‌ها نوشته‌اند «بنيامين» نام اصلی وی نيست و اين نام را نيز مجاهدين خلق برای او انتخاب کرده‌اند.

هنوز سايت‌های مخالف دولت ايران در مورد اين بازداشت خبری منتشر نکرده‌اند اما به‌نظر می‌رسد طرفداران دولت با انتشار چنين اخباری تلاش دارند فعاليت‌های ميرحسين موسوی را به نيروهای راديکال مخالف حکومت ايران در خارج از کشور مرتبط کنند.

اين در حالی است که ميرحسين موسوی فعاليت‌های خود و طرفدارانش را در چارچوب قانون اساسی ايران می‌داند.

Share/Save/Bookmark