رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۳ آذر ۱۳۸۹
وزیر اطلاعات:

«بازرسان آژانس هسته‌ای جاسوسی می‌کنند»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای را متهم به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر کرد.

وی امروز، شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در امر مبارزه با فساد اداری، گفت: «در میان بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای جاسوسان سرویس‌ها وجود دارند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.»


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر اطلاعات همچنین خواستار پاسخگویی سازمان ملل بدلیل مطرح کردن نام «دانشمندان هسته‌ای ایران» در جریان تحریم‎های اعمال شده علیه ایران شد و گفت: «در نتیجه تحریم‌ها نام دانشمندان ایرانی مطرح می‌شود که دشمن‌مان به دنبال آن‌ها هستند.»

دوشنبه هشتم آذر،بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجید شهریاری و فریدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند. در این سوءقصدها، مجید شهریاری جان سپرد.

فریدون عباسی یکی از کسانی که هشتم آذر مورد سوءقصد قرار گرفت، نامش در قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت سازمان ملل به‌عنوان یکی از افراد مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذکر شده‌است.

حیدر مصلحی همچنین مدعی شد که ترورهای اخیر فیزیک‌دانان «قطعا» ازسوی سرویس‌های اطلاعاتی موساد، سی آی ای و ام آی سیکس انجام شده‌است.

وی افزود: «سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم و دستگیری‌ای نیز انجام شده که این گروه می‌خواستند اقدام دیگری انجام دهند ولی موفق نشدند و اذعان دارند که توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه آموزش دیده‌اند.»

وزیر اطلاعات:«در میان بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای جاسوسان سرویس‌ها وجود دارند و باید در این زمینه پاسخگو باشند»

به گفته وی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی از افرادی که از اوایل انقلاب مخالف جمهوری اسلامی بوده‌اند برای انجام این عملیات‌ها استفاده کرده‎اند.

وزیر اطلاعات ایران با بیان اینکه دستگیرشدگان قصد انجام ترورهای دیگری را نیز داشتند، افزود: «در این زمینه موساد، سی‌آی‌ای و ام‌آی‌سیکس هر سه به یکدیگر اطلاعات داده‌اند و صحبت‌های اخیر ام‌آی‌سیکس و انتشار اسنادی که صورت گرفت همه نشان‌دهنده‌ وجود حرکت‌های هماهنگ بوده‌است.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که اگر ترور دانشمندان ایرانی تکرار شود، اعضای شورای امنیت را محاکمه و مجازات می‌کنیم.

احمدی‌نژاد گفت که جمهوری اسلامی ایران این ترورها را به حساب کسانی می‌گذارد که علیه ایران قطعنامه صادر کردند چون در قطعنامه «اسم دانشمندان را ذکر کرده‌اند.»

Share/Save/Bookmark