رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ آذر ۱۳۸۹
وزیر اطلاعات ایران:

«سرویس‌های امنیتی اسرائیل و انگلیس، عامل ترور هستند»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی موساد و بریتانیا را عامل ترورهای اخیر در تهران معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصلحی امروز در یک نشست در قم گفت: «در این ترورها یكی از اقدمات جدیدی كه سرویس‌های اطلاعاتی موساد و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس انجام دادند، استفاده از گروه‌های شكست خورده‌ای بود كه در مقابل جمهوری اسلامی ایران نتوانسته‌اند به جایی برسند. »


دوشنبه هشت آذر ٨٩، دو استاد دانشگاه در تهران هدف بمب‌گذاری قرار گرفتند

وزیر اطلاعات ایران به هویت این گروه‌ها اشاره‌ای نکرده است.

دوشنبه هشتم آذر، بين ساعت ۷ و ۸ صبح، بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند. در این سوءقصدها، مجید شهریاری جان سپرد.

همچنین محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران روز گذشته در مورد ترور دو استاد دانشگاه بهشتی تهران گفت اگر اين حوادث تکرار شود، اعضای شورای امنيت را محاکمه و مجازات می‌کنيم.

احمدی‌نژاد گفت که جمهوری اسلامی ايران اين ترورها را به حساب کسانی می‌گذارد که عليه ايران قطعنامه صادر کردند چون در قطعنامه «اسم دانشمندان را ذکر کرده‌اند.»

مصلحی: سرویس‌های اطلاعاتی موساد و انگلیس در این ترورها از گروه‌های شكست‌خورده استفاده کردند

فريدون عباسی یکی از کسانی که هشتم آذر مورد سوءقصد قرار گرفت، نامش در قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل به‌عنوان يکی از افراد مرتبط با فعاليت‌های هسته‌ای ايران ذکر شده است.

حسين ساجدی‌نيا، فرمانده نیروی انتظامی تهران علام کرده که عوامل بمب‌گذاری‌ها هنوز دستگير نشده‌اند اما پليس احتمال می‌دهد هر دو سوء قصد از طرف يک گروه خاص باشد.

وی در مورد اين‌که اين ترورها می‌تواند يک حادثه زنجيره‌ای باشد گفت: «اولين مورد اين اتفاق در سال گذشته بوده است و تا امروز مورد مشابهی نداشتيم ضمن اين‌که شيوه ترور در مورد سال گذشته متفاوت بوده بنابراين ما اين امکان را نمی‌بينيم. »

در دی ماه سال گذشته مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نيز بر اثر یک انفجار تروریستی در نزدیکی منزلش، کشته شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز با انتقاد ضمنی از به سرانجام نرسیدن پرونده ترور علی‌محمدی، ابراز امیدواری کرده که نتیجه پرونده ترورهای هشت آذر به فرجام پرونده علی‌محمدی دچار نشود.

وزیر اطلاعات ایران در بخش دیگری از سخنانش گفته است که انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، «دعوا» میان دو فرد نبوده است.

به گفته وی «این انتخابات فرصتی بوده تا استکبار بتواند نقشه‌های خود را عملی کند.» مقامات ایران عمدتاً از آمریکا به عنوان استکبار یاد می‌کنند.

مصلحی همچنین افزود: «سران فتنه با ولایت فقیه مخالف هستند.» رهبران جمهوری اسلامی ایران و حامیان حکومت این کشور، پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته از «میرحسین موسوی و مهدی کروبی» به عنوان سران فتنه نام می‌برند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٢ خرداد ١٣٨٨، محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز معرفی شد اما میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای مخالفان دولت نتیجه این انتخابات را نپذیرفتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چقدر سریع عوامل ترور رو پیدا کرد ند واقعا جای تحسین داره.

-- بدون نام ، Dec 2, 2010 در ساعت 06:58 PM

ترورها کار خود وزارت اطلاعات است. این افراد نمی خواستند دیگر برای سیستم کار کنند و باید خامنه ای و مصلحی آنان را حذف می کردند. این اخوند امنیتی و مسئول ساواک آخوندی دروغگو می بافد مانند آب خوردن.

-- musa ، Dec 2, 2010 در ساعت 06:58 PM

این مردیکه چرا سازمان سیا را از قلم انداخته است؟

-- بدون نام ، Dec 2, 2010 در ساعت 06:58 PM

زمانی که همه درها برای رژیم بسته شد و چاره ای جز از سرگرفتن مذاکرات ژنو برایش باقی نماند، حالا با ترور دو کارشناس هسته ای که احتمالا افکاری هم در سر داشته اند، با یک تیر دو هدف زده میشود. هم این دو کارشناس از میان میروند و هم رژیم بهانۀ محکمه پسندی برای به بن بست کشیدن این مذاکرات به دست میاورد.
به زودی خواهید دید که این ارزیابی تا چه اندازه حقیقت دارد!

-- رضا ، Dec 2, 2010 در ساعت 06:58 PM

آقای مصلحی، آمریکا رو یادتون رفت! نکنه این بار آمریکا رو تخفیف دادین؟ شاید هم خودتون از دروغ های خودتون خسته شدین و تصمیم گرفتید یک سری دروغ جدید سر هم کنید که برای خودتون هم تازگی داشته باشه. جل الخالق!!!

-- Anonymous ، Dec 3, 2010 در ساعت 06:58 PM

خیلی جالب توجه است که تا این اتفاق افتاد ریاست جمهور اعلام کرد کار کار صهیونستها است و باقی مستکبرین هم مقصر هستند و رئیس پلیس اعلام کرد هنوز کسی در این ارتباط دستگیر نشده .
بعد دو روز نگذشته آقای مصلحی خبره میده که دوتن از عوامل صهیونیست و مرتبط با این واقعه دستگیر شدن . انگار سازمان اطلا عات آدرس صهیونستهای مقیم ایران را داره ولی دستگیرشان نمیکنه و منتظر نشسته تا یکی از این عوامل بیگانه وابسته به صهیو نسیتهای بین المللی یک کاری بکنه و اینها زودی برن یار و را دستگیر کنند متهم هم تا چشمش به رافت اسلامی برادران باز جو میفته در همان دقیقه اول دستگیری سفره دلش را باز میکنه و از کرده خود مثل سگ پشیمان میشه بر اربابان تا یک ساعت پیش خود لعنت میفرسته و از درگاه حضرات طلب بخشش میکنه و خلاصه به همه چیز از جمله همکاری با استکبار اعتراف میکنه. همه چیز این مملکت مسخره شده همه چیز حتی حوادث اندوه بار هم توسط این آقایان به موضوعات مسخره و مضحک تبدیل میشه

-- بدون نام ، Dec 3, 2010 در ساعت 06:58 PM