رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ آذر ۱۳۸۹

سفر حامد کرزی به قزاقستان

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان در رأس هيأتی از مقامات دولتی اين کشور به‌منظور شرکت در هفتمين نشست سازمان همکاری و امنيت اروپا، عازم آستانه، پايتخت قزاقستان شد.

قزاقستان رئيس دوره‌ای سازمان امنيت و همکاری اروپا است و قرار است اعضای اين سازمان در يک نشست دو روزه بر سر موضوعات مورد علاقه، به‌ويژه مسائل امنيتی و همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.


افغانستان از سال ۱۳۸۲ خورشيدی به‌عنوان يکی از ۱۲ عضو همکار با اين سازمان در ارتباط بوده است. ۵۶ کشور در اروپا، قفقاز، آسيای ميانه و آمريکای شمالی، عضو سازمان امنيت و همکاری اروپا هستند.

افزون بر اين، نمايندگان ۶۸ سازمان بين‌المللی در اين نشست حضور خواهند داشت.

۵۶ کشور در اروپا، قفقاز، آسيای ميانه و آمريکای شمالی، عضو سازمان امنيت و همکاری اروپا هستند

در خبرنامه‌ای که از سوی رياست جمهوری افغانستان منتشر شده، آمده است که آقای کرزی از سخنرانان نخستين روز اين نشست خواهد بود.

همکاری‌های مشترک در کار مبارزه با تروريسم، قاچاق مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای از محورهای سخنان حامد کرزی اعلام شده است.

قرار است رئيس جمهور افغانستان در حاشيه اين نشست با شماری از رهبران جهان از جمله نورسلطان نظربايف، رئيس جمهور قزاقستان و نيک کليگ، معاون نخست وزير بريتانيا ديدار و گفت‌وگو کند.

زلمی رسول، وزير امور خارجه افغانستان و رنگين دادفر سپنتا مشاور امنيت ملی اين کشور، حامد کرزی را در اين سفر همراهی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark