رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آذر ۱۳۸۹
دادستان تهران:

«در پرونده شهلا جاهد شبهه‌ ايجاد نکنيد»

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد فردا حکم اعدام شهلا جاهد اجرا می‌شود. وی همچنين از اجرای علنی حکم اعدام متهم پرونده سعادت‌آباد خبر داد و در مورد ترورهای ديروز، ممنوعيت دو حزب اصلاح‌طلب ايران و هواپيماربايی اخير سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دادستان تهران درباره اجرای حکم اعدام شهلا جاهد در سحرگاه فردا، چهارشنبه دهم آذرماه گفت که اين حکم اجرا می‌شود.


جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

جعفری دولت‌آبادی از برخی وب‌سايت‌ها انتقاد کرد و گفت در اين پرونده «شبهه» ايجاد می‌کنند. وی در اين رابطه افزود: «بايد به آن‌ها بگويم اين شبهات صحت ندارد، زيرا محکوم اعتراف صريح داشته است. بارها به پرونده رسيدگی شده و استيذان نيز شده است. بهتر است افرادی که حرف می‌زنند و شبهه ايجاد می‌کنند از اين کار دست بردارند.»

صبح امروز عبدالصمد خرمشاهی، وکيل شهلا جاهد در يک خبر غيرمترقبه اعلام کرد که واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی فردا حکم اعدام موکلش را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

فرد متهم به هواپيماربايی قرار است ظرف چند روز آينده به تهران بازگردانده می‌شود

اين خبر در حالی امروز منتشر شد که آقای خرمشاهی دو روز پيش گفته بود دادسرای امور جنايی تهران اعلام کرده که «فعلأ خبری از اجرای حکم نيست و اجرای مجازات در دهم آذرماه صحت ندارد.»


وکيل مدافع شهلا جاهد افزوده بود قرار شده است که زمان و مکان اجرای حکم اعدام بعدأ ابلاغ شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی همچنين در مورد زمان و محل اعدام متهم پرونده سعادت‌آباد گفت دادگاه بر علنی بودن حکم اعدام وی تأکيد کرده است اما زمان و محل آن پس از تأييد حکم از سوی ديوان عالی کشور تعيين خواهد شد.

در روز ششم آبان‌ماه امسال، در حوالی ميدان کاج سعادت‌آباد تهران، يک مرد جوان، در حالی که نيروی انتظامی و مردم شاهد ماجرا بودند با چاقو به مرد جوان ديگری حمله‌ور شد. نيروی انتظامی از نزديک شدن به ضارب و مضروب خودداری کرد و جوان مجروح پس از مدتی به بيمارستان منتقل گرديد، اما بر اثر شدت خون‌ريزی و دير رسيدن به مرکز درمانی درگذشت.


دادستان تهران در مورد متهم به هواپيماربايی که در آخرين ساعت‌های جمعه گذشته قصد داشت هواپيمای پرواز تهران ـ دمشق را بربايد، گفت وی به مقامات سوريه تحويل داده شده اما با توجه توافقات صورت گرفته قرار است ظرف چند روز آينده به تهران بازگردانده شود.

وی افزود: «هنوز از وی تحقيقی نشده و نمی‌توان درباره بيماری و سوابق وی اظهارنظر رسمی کرد. پس از تحويل متهم به ايران تحقيقات در دادسرای فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.»

پس از اين هواپيماربايی برخی از مقامات ايران گفته بودند که فرد متهم «مشکل روانی» دارد اما سپاه پاسداران در اطلاعيه‌ای اين فرد را «با هويت مشخص و وابسته به ضد انقلاب» معرفی کرد. حجت‌الاسلام حيدر مصلحی نيز امروز گفت که احتمال دارد اين حادثه با سرويس‌های جاسوسی ارتباطی داشته باشد.

عباس جعفری دولت‌آبادی هم‌چنين در مورد ترورهای روز گذشته در تهران گفت ترور مجيد شهرياری و فريدون عباسی دو استاد دانشگاه بهشتی به ترور مسعود علی‌محمدی که در دی‌ماه سال گذشته رخ داد شباهت‌هايی دارد.

وی در مورد پی‌گيری پرونده ترور مسعود علی‌محمدی پس از يک سال گفت: «از همان سال گذشته رد اين پرونده را داشتيم. البته بايد افرادی دستگير شوند و سپس از آن‌ها تحقيق شود. ما نمی‌خواهيم تلاش ماموران را ناديده بگيريم اما توقع اين است که عوامل حادثه دستگير شوند.»

دادستان تهران در بخش ديگری از سخنان خود بار ديگر بر غيرقانونی بودن جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلاح‌طلب ايران تأکيد کرد و گفت: «فکر می‌کنم حزب مشارکت تا انقلاب مهدی می‌خواهد بيانيه صادر کند و بگويد که حکم ابلاغ نشده است. فعاليت احزاب مشارکت و سازمان مجاهدين غيرقانونی است و به آن‌ها هشدار می‌دهيم تا اگر با آن‌ها برخوردی شد بعدا گله‌مند نشوند.»

Share/Save/Bookmark