رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ آذر ۱۳۸۹

عماد بهاور به ١٠ سال حبس محکوم شد

عماد بهاور، عضو نهضت آزادی ایران از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به ١٠ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنمای کلمه، اتهامات بهاور «تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» اعلام شده است.


عماد بهاور

بر اساس گزارش کلمه این حکم قطعی نیست و قابل تجدیدنظرخواهی است.

عماد بهاور که در هنگام دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» بود، ششم خرداد ٨٨ در تهران بازداشت شد.

٩ خرداد ٨٨ یک «منبع آگاه قضایی» به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفت که بهاور به علت «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است. این منبع که نامش فاش نشده بود، گفته بود که عماد بهاور از ۱۹ اسفندماه سال ٨٧ تحت تعقیب بوده و پس از بازگشت از هندوستان و ادامه فعالیت‌های «تبلیغی علیه نظام»، با حکم قضایی بازداشت شد.

اتهامات بهاور «تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» اعلام شده است

مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی پس از چهار روز از زندان آزاد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دوباره بازداشت شد. وی دوباره پس از تحمل ٤٦ روز حبس انفرادی از زندان آزاد شد اما در ١٦ اسفند ٨٨ هنگامی که برای آخرین دفاع به دادگاه احضار شده بود، بازداشت شد و هم‌اکنون نیز در بند ٣٥٠ اوین زندانی است.

تبعید کیوان صمیمی

تارنمای کلمه، امروز همچنین خبر داده که کیوان صمیمی، روزنامه‌نگاری که در زندان اوین به سر می‌برد به زندان رجایی‌شهر کرج «تبعید» شده است. علاوه بر صمیمی که مرداد ٨٩ همرا با ١٦ زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود، پیش‌تر هم مجید توکلی و کوهیار گودرزی که جزو اعتصاب‌کنندگان بودند، به زندان رجایی‌شهر «تبعید» شده‌اند.

این روزنامه‌نگار به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی» به شش سال حبس تعزیری و محرومیت همیشگی از فعالیت‌های سیاسی محکوم شده است.

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته، ده‌ها فعال سیاسی و روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان و دانشجویان و صدها شهروند معترض به نتیجه انتخابات بازداشت شدند. بسیاری از فعالان سیاسی، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق زنان به حبس‌های طولانی محکوم شدند.

Share/Save/Bookmark