رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آذر ۱۳۸۹

نمایش «موج سبز» در جشنواره برلین

فیلم «موج سبز» ساخته علی صمدی احدی، سوم دسامبر در جشنواره «سراسر دنیا با ۱۴ فیلم» در برلین به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

به ‌گزارش سایت جشنواره «سراسر دنیا با ۱۴فیلم»، فیلم «موج سبز» که تلفیقی از انیمیشن و فیلم‌های مستند است، در جشنواره «سراسر دنیا با ۱۴فیلم» به نمایش گذاشته می‌شود.


«موج سبز»

در این فیلم از فیلم‌های مستندی که شهروندان ایرانی از تظاهرات مردمی با گوشی‌های تلفن همراه‌شان برداشتند استفاده شده است. در بخش‌هایی از داستان، مانند زندان اوین، کهریزک و تجاوز به زندانیان سیاسی که تصویر مستندی در دست نبوده، از تصاویر انیمیشن برای بیان این موضوعات استفاده شده. به این شکل احدی تلاش کرده با تدوین این فیلم‌های مستند و درآمیختن آن‌ها با انیمیشن، نوعی مستند داستانی پیرامون نهضت سبز ایران عرضه کند.

مخاطب اصلی «موج سبز» غیرایرانیانی هستند که با وقایع نهضت سبز چندان آشنایی ندارند. هدف فیلم آشنا ساختن و اطلاع‌رسانی به تماشگر غربی است.

«موج سبز» روز جمعه، سوم دسامبر، ساعت هفت و نیم بعد از ظهر در سینما بابیلون، در برلین به نمایش درمی‌آید. نوید اخوان، پگاه فریدونی و یاسمین اخوان از بازیگران این فیلم هستند.

مخاطب اصلی این فیلم غیرایرانیانی هستند که با وقایع نهضت سبز چندان آشنایی ندارند. هدف فیلم آشنا ساختن و اطلاع‌رسانی به تماشاگر غربی است.

در این فیلم با برخی از فعالان مدنی نیز مصاحبه‌هایی انجام شده است. شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، شادی صدر، وکیل ایرانی که پس از انتخابات ایران مجبور شد ایران را ترک کند و همچنین پیام اخوان، دادستان پیشین دادگاه لاهه از چهره‌هایی هستند که با آن‌ها گفت‌وگو شده است.

نسخه کوتاه‌شده‌ای از فیلم «موج سبز» پیش از این از شبکه تلویزیونی آلمان و فرانسه، آرته پخش شد.

«موج سبز» سومین ساخته علی صمدی احدی است. پیش از این «بچه‌های از دست رفته» و «سالامی علیکم» از او به نمایش گذاشته شده بود. «سالامی علیکم» که یک کمدی است و به موضوع مهاجرت و مشکلات مهاجران در جامعه آلمان می‌پردازد، در این میان با اقبال تماشاگران آلمانی مواجه شد.

سایت فیلم

تریلر فیلم:

THE GREEN WAVE teaser (ENGLISH) from Jan Krueger on Vimeo.

Share/Save/Bookmark