رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آذر ۱۳۸۹

ذوالنور: «هاشمی رفسنجانی اجازه بازگشت فرزندش را نمی‌دهد»

مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران می‌گوید که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام ایران اجازه بازگشت فرزندش مهدی هاشمی رفسنجانی را به کشور نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ذوالنور امروز در تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه شاهد در تهران گفته است: «گاهی زور پر زور است و توقع است كه آقای هاشمی به كشور تشریف بیاورد و با وی برخورد قضایی شده و به اتهاماتش رسیدگی شود اما متأسفانه بزرگانی كه با مهدی هاشمی در ارتباط هستند، اجازه نمی‌دهند كه وی به كشور مراجعه كند.»


مجتبی ذوالنور

وی از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان کسی نام برده که به مهدی هاشمی گفته است در خارج از کشور بماند و به تحصیل بپردازد.

ذوالنور همچنین بازگشت مهدی هاشمی و محاکمه وی را به «نفع» هاشمی رفسنجانی دانسته و افزوده: «اگر مهدی هاشمی مشكلی دارد باید رسیدگی شده و برخورد شود تا دامن هاشمی رفسنجانی پاک شده و گناهان فرزندان هاشمی رفسنجانی پای رئیس تشخیص مصلحت نظام گذاشته نشود.»

به گفته جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران، رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی باعث خواهد شد تا افكار عمومی هاشمی رفسنجانی را «شریک جرم» مهدی هاشمی نداند.

ذوالنور ابراز امیدواری کرده كه هاشمی رفسنجانی اجازه دهد که فرزندش به كشور برگردد تا در خصوص اتهامات وی رسیدگی قضایی صورت گیرد

ذوالنور ابراز امیدواری کرده كه هاشمی رفسنجانی اجازه دهد که فرزندش به كشور برگردد تا در خصوص اتهامات وی رسیدگی قضایی صورت گیرد.

وی افزوده: «فرزندان هاشمی رفسنجانی در فتنه سال ٨٨ نقش داشتند و مهدی هاشمی در سه محور سیاسی، اقتصادی و موارد دیگر اتهام دارد و وزیر اطلاعات اعلام كرد كه پرونده مهدی هاشمی در این سه محور در قالب ٣٦ زونكن است.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: «برخی‌ها با فضایی كه ایجاد میكنند اجازه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی را نمیدهند و فضایی را ایجاد كرده‌اند كه اگر قرار باشد با مهدی هاشمی برخورد شود، آقایان زیر چتر هاشمی رفسنجانی میایستند و این امر را برخورد سیاسی تلقی كرده و فضا را آلوده میكنند.»


ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه ایران نیز هفته گذشته گفت که حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده و وی دستگیر و روانه زندان خواهد شد. به گفته وی، دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن به احدی را ندارد.

حجت‌الاسلام رییسی ضمن رد «برخی گفته‌ها» مبنی بر امتیاز دادن قوه قضائیه گفت: «به‌خاطر این‌که کسی فرزند شخصی است یا در واقع کسی منتسب به جریان یا جایی است، به هیچ عنوان دستگاه قضایی بنا به اغماض و کوتاه آمدن ندارد. »

مهدی هاشمی رفسنجانی ٣٠ آبان گذشته با انتشار نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران گفت که هدف «شانتاژهایی» که علیه وی می‌شود، «پدر مظلومش» است.

وی از «برگزاری دادگاه مستقل و مصون از فشارهای نیروهای امنیتی و توجه به شکایات متهم» به عنوان دو شرط برای بازگشتش به ایران نام برده است.

این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی حامیان دولت به «دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بیگانگان» متهم شده است. حکومت ایران از اعتراض به نتیجه انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری ایران به عنوان فتنه یاد می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

**وی از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان کسی نام برده که به مهدی هاشمی گفته است در خارج از کشور بماند و به «تحصیل» بپردازد.**
همچنان تحصیلی که ایشان در بلژیک کرد و ٦ ماهه با پولهای دزدی مدرک دکترا خرید. بجای تحصیل ایشان در واقع مشغول تغدیه ثروت حاصل و متعلق به مردم ایران است.

-- بدون نام ، Nov 27, 2010 در ساعت 04:25 PM

هرچه سنگ است مال پای لنگ است.ظاهرآ ضرب المثلها را سياستمداران درست نكرده اند.چی شد؟! نكنه اينها رو هم اونا درست كرده اند!

-- بدون نام ، Nov 28, 2010 در ساعت 04:25 PM