رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آذر ۱۳۸۹

نگرانی از وضعيت سلامت داوود سليمانی

داوود سليمانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی که در زندان به‌سر می‌برد به دليل ناراحتی قلبی برای معالجه به بيمارستان منتقل گرديد اما بلافاصله به زندان بازگردانده شد.

به گزارش وب‌سايت جنبش راه سبز (جرس)، که از سايت‌های مخالف دولت کنونی ايران است، اين نماينده مجلس ايران در دوره ششم، در وضعيت دشوار جسمانی به‌سر می برد و خانواده وی نگران حال او هستند.


جرس خبر می‌دهد که با وجود اصرار پزشکان و کادر درمانی بيمارستان قلب برای نگهداری داوود سليمانی در بيمارستان، مأموران وی را که نيازمند مداوا بود به زندان رجائی شهر کرج بازگرداندند.

داوود سليمانی در جريان انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران معاون ستاد انتخاباتی استان تهران ميرحسين موسوی بود.

داوود سليمانی افزون بر بيماری قلبی به عارضه مغزی نيز مبتلا شده که اين بيماری نتيجه ضربات بازجوها به سر وی در دوران بازجوئی است

وی چهار روز پس از انتخابات در روز ۲۶ خردادماه ۱۳۸۸ بازداشت و در سوم اسفند همان سال در دادگاه غيرعلنی به اتهام‌های «نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی، تبانی و اجتماع و تبليغ عليه نظام» محاکمه شد.

سليمانی در ششم فروردين‌ماه امسال به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت‌های حزبی و مطبوعاتی محکوم گرديد و سرانجام در تيرماه گذشته دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت حبس داود سلیمانی را از ۶ سال به ۳ سال کاهش داد.

گفته می شود وی افزون بر بيماری قلبی به عارضه مغزی نيز مبتلا شده که اين بيماری نتيجه ضربات بازجوها به سر وی در دوران بازجوئی است.

داوود سليمانی در خردادماه سال جاری نامه‌ای خطاب به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نوشت و در آن با تشريح وضعيت بازجويی در زندان‌ها از وی خواست تا شرايطی فراهم گردد که زندانيان سياسی به راحتی بتوانند آن‌چه را که بر آنان گذشته شرح دهند و از ادامه اين وضعيت جلوگيری شود.

وی در اين نامه نوشت: «بنده قبل از رفتن به بازداشت و زندان برخی اخبار و وقايع را می‌شنيدم و باور نمی‌کردم. تجربه زندان متأسفانه برخی از اين مسائل را بر من ملموس نمود.»

وی با بيان اين‌که «قانون اساسی و حقوق شهروندی زير پا گذاشته می شود» افزود: «در بازجويی‌ها تحت شرايط شديد روحی و روانی ضرب، شتم، فحاشی، اهانت و … قرار گرفته‌ام.»

سوده سليمانی، دختر اين سياستمدار اصلاح‌طلب به سايت جرس گفته است: «پدرم زمانی‌ که در اوين بودند در حين بازجويی‌ها، از سوی بازجوها از ناحيه سر و صورت مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت که همين مسئله منجر به مشکلات مغزی برای ايشان شد.»

با وجود اين، مقامات قضائی ايران همچنان با مرخصی وی برای پيگيری مداوای بيماری‌های خود مخالفت می‌کنند.

Share/Save/Bookmark