رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ آذر ۱۳۸۹
وزیر نیرو:

«هیچ کس زمان ابلاغ قیمت‌های جدید را نمی‌داند»

مجید نامجو، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که قیمت نهایی برق از سوی دولت اعلام شده‌ است اما زمان ابلاغ آن را هیچ کس نمی‌داند.

وی به خبرگزاری فارس گفت: «سناریوهای برق بسته شده‌ است و مردم اثر هدفمندی یارانه‌ها را در قبض‌های برق از نیمه اسفند ماه خواهند دید.»


پیش از این اعلام شده بود که قیمت‌های جدید برق در آذرماه جاری اعلام خواهد شد.

وزیر نیرو اما با اظهار بی‌اطلاعی از زمان ابلاغ قیمت‌ها، اظهار داشت: «ما هم فکر می‌کردیم که در آذرماه این اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبری از این که این اتفاق در چه ماهی رقم خواهد خورد نداریم.»

به گفته وی تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شده‌است اما هنوز مکتوب نشده و برای اجرا به وزارت‌خانه نیرو فرستاده نشده‌ است.

مجید نامجو با بیان اینکه مردم از هر زمانی صرفه‌جویی را آغاز کنند به نفع‌شان هست، اظهار داشت که اگر از اول آذر ماه طرح هدفمندی محاسبه شود قبوضی که در آذرماه ارائه می‌شود مربوط به مصرف دوره قبل آنان است و آثار هدفمندی یارانه‎های در قبض‌های اسفندماه دیده می‌شود.

احتمال اعلام ناگهانی قیمت‌های جدید
از سوی دیگر خبرگزاری مهر از احتمال اعلام «ناگهانی» و به صورت «شبانه» قیمت‌های بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق از سوی رئیس جمهور خبر داده‌ است.

بنا بر این گزارش بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دولت قصد دارد قیمت هفت حامل انرژی را همزمان تغییر دهد و احتمال اینکه رئیس جمهور یا سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت قیمت جدید این هفت حامل انرژی را به صورت ناگهانی اعلام کنند، وجود دارد.

محمود احمدی‌نژاد چندی پیش نیز در یک برنامه زنده تلوزیونی واریز یارانه نقدی ۸۱ هزار تومانی برای هر ایرانی را به صورت ناگهانی اعلام کرده بود.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده انتظامی کشور نیز امروز، شنبه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که پلیس آمادگی کامل برای بروز هرگونه مشکل پس از اعلام قیمت‌های جدید بر اساس طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را دارد.

وی در عین حال اظهار داشت که همه پیش‌بینی‌ها در بحث حمل و نقل و دیگر بخش‌های طرح انجام شده‌است و بعید است مشکل خاصی در این زمینه پیش بیاید.

جانشین فرمانده انتظامی کشور به خبرنگاری که از احتمال اعلام قیمت جدید بنزین تا پایان امشب و تمهیدات پلیس دراین باره سوال کرده بود، گفت که هیچ اطلاعی در این زمینه ندارد.

در ‌ماه‌های گذشته بارها نگرانی‌های از احتمال نارضایتی و اعتراض مردم در پی اعلام قیمت‌های جدید بر اساس طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت که پلیس آمادگی کامل برای بروز هرگونه مشکل پس از اعلام قیمت‌های جدید بر اساس طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را دارد

پس از اعلام اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مسئولان امنيتی ايران بارها از «فتنه اقتصادی» و «جنگ نرم دشمنان» در مقابله با اين طرح سخن گفته‌اند.

چندی پيش حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که اگر کسانی بخواهند در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اخلال ايجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وزير اطلاعات گفت در رابطه با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی‌های لازم صورت گرفته و هر کس يا مجموعه‌ای قصد اخلال داشته باشد با آن‌ها برخورد و به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

گمانه‌زنی‌های در مورد زمان ابلاغ قیمت‌های جدید در حالی است که محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت امروز در جمع خبرنگاران گفت که سهمیه بنزین در آذرماه جاری تغییر نخواهد کرد و با نرخ یارانه‌ای ۱۰۰ تومان برای خودروهای شخصی عرضه خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به احتمال اعمال تغییراتی در قیمت و نحوه عرضه بنزین مطابق با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذرماه گفت: «در صورت اعمال هر گونه تغییر موجودی بنزین ذخیره سازی در کارت هوشمند خودروها با قیمتهای یارانه‌ای فعلی (۱۰۰ تومان) عرضه خواهد شد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رادان ..گفت که پلیس آمادگی کامل برای بروز هرگونه مشکل پس از اعلام قیمت‌های جدید بر اساس طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را دارد؟..اين طرح هدفمندسازی یارانه‌ها است يا طرح هدفمندسازی سرکوبها است؟ .. اين مساله اگر کاری بنفع مردم است چه ربطی به تهديد از طرف پليس دارد؟!

-- Hamid ، Nov 22, 2010 در ساعت 11:26 AM