رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ آبان ۱۳۸۹

تاج‌زاده: جنتی در انتخابات مجلس ششم تقلب کرد

مصطفی تاج‌زاده، از مخالفان دولت ايران که هم‌اکنون در زندان به‌سرمی‌برد در اظهارنظری سخنان احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در نماز جمعه تهران را به باد انتقاد گرفت. وی از «تقلب» جنتی در انتخابات مجلس ششم سخن گفت.

به گزارش تارنمای کلمه، مصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در ملاقاتی که با همسرش فخرالسادات محتشمی‌پور داشت به احمد جنتی توصيه کرد که استعفا دهد و به‌شکل علنی از مردم عذرخواهی کند.


تاج‌زاده که به گفته همسرش در اين ملاقات از بيماری رنج می‌برد گفته است: «جنتی برای ما حق حيات قائل نيست چگونه می‌تواند حق رأی قائل باشد؟!»

اظهارات تاج‌زاده در رابطه با سخنان آيت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران خطاب به قوه قضائيه است که گفته بود به «فتنه‌گران زندانی» مرخصی ندهند.

«تو در يک قلم يک چهارم آرای مردم تهران را به سرقت بردی تا آقای حداد عادل را که رأی نياورده بود به مجلس بفرستی و پاداش خود دريافت کنی»

جنتی گفت جمعی از اين زندانيان با استفاده از چنين فرصت‌هايی از کشور خارج می‌شوند و برخی ديگر که در داخل کشور می‌مانند، جلساتی تشکيل می‌دهند و دوباره دست به «توطئه» می‌زنند.

مصطفی تا‌ج‌زاده از اين‌که دبير شورای نگهبان «آزاده‌ترين» کسانی را که «در برابر استبداد دينی ايستاده‌اند و در بند اسارت‌اند» به «سارقانی تشبيه می‌کند که درصدد فرار از کشور هستند» اظهار تأسف کرد.

تاج‌زاده که در انتخابات مجلس ششم ايران، رئيس ستاد انتخابات اين کشور بود خطاب به احمد جنتی گفت: «سرقت بد است اما سرقت آراء مردم بدتر است و سرقت ايمان خلق بدترين بدهاست که خشم الهی را برمی‌انگيزد.»

مخالفان دولت ايران معتقدند که در انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران تقلب گسترده‌ای رخ داده که طی آن محمود احمدی‌نژاد بر خلاف رأی مردم ايران به رياست جمهوری اين کشور رسيده است. آن‌ها از اين تقلب به‌عنوان «کودتا» ياد می‌کنند در حالی که موافقان دولت نتيجه اين انتخابات را پيروزی بزرگ خود با شرکت وسيع مردم در آن می‌دانند.

تاج‌زاده با اشاره به انتخابات مجلس ششم در دوران دولت محمد خاتمی در ايران، از «تخلف‌ها» و «تقلب‌ها»ی آيت‌الله جنتی سخن گفت.

وی اظهار داشت: «من که به عنوان رئيس ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس ششم، تخلف‌ها و تقلب‌های تو را ديدم و عليه آن‌ها فرياد کشيدم شهادت می‌دهم که تو در يک قلم يک چهارم آرای مردم تهران را به سرقت بردی تا آقای حداد عادل را که رأی نياورده بود به مجلس بفرستی و پاداش خود دريافت کنی.»

تاج‌زاده با بيان اين‌که زندانيان سياسی «التماس مرخصی» ندارد، خطاب به آيت‌الله جنتی افزود: «اعتراض ما به بی‌گناهی ماست و اين‌که به ناحق شش سال، بعضی کمتر يا بيشتر، محکوم شده‌ايم و از سوی ديگر اعتراض‌مان به اين است که چرا دادگاه کودتاچيان که آقای جنتی يکی از اعضای آن است، تشکيل نمی‌شود.»

وی در انتها اضافه کرد: «به تو توصيه می‌کنم زودتر استعفا دهی و علنأ از مردم که حقوق‌شان را بارها ضايع کردی حلاليت بطلبی و بقيه عمر را به اعتکاف و عبادت بپردازی شايد خداوند از سر تقصيراتت بگذرد.»

مصطفی تاج‌زاده يک روز پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در سال گذشته بازداشت شد و پس از تحمل ۹ ماه زندان، که چهار ماه آن انفرادی بود، بدون دريافت حکم از دادگاه و يا پرداخت وثيقه آزاد گرديد.

تاج‌زاده در تاريخ ۲۶ خردادماه امسال نامه‌ای خطاب به مردم نوشت و اعلام کرد که برخی از همراهی‌هايش با انقلابيون در دهه ۶۰ خورشيدی خطا بوده است.

وی در روز ۱۷ مردادماه امسال به همراه شش عضو ديگر شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب با ارسال نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضاييه ايران و محمدکاظم بهرامی، رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح، نسبت به «دخالت غيرقانونی» يک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات رياست جمهوری سال ٨٨ اعلام جرم کردند. قوه قضاييه به جای رسيدگی به شکايت اين هفت نفر مجددأ وی را به زندان فراخواند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر تو ایرانی واقعی ، تورا دوست داریم.

-- zahedgheisari@gmail.com ، Nov 16, 2010 در ساعت 11:50 AM

درود بر چنین مردان شجاع و غیوری، ایکاش دار ودسته احمدی نژاد و ولی اش کمی از این غیرت را داشتند

-- بدون نام ، Nov 17, 2010 در ساعت 11:50 AM

سلام بر تو که شرف و عزت حسینی خود را به گندم ری نفروختی ، درود بر تو که وقتی ما به کنج عافیت خزیده ایم تو حسین وار نفی یزید را زمزمه میکنی. درود بر شرفت که از کمترین توانی که برایت مانده است برای روشنگری مردم دیکتاتور زده ایران استفاده میکنی . سلام بر آن زن عفیف و ستم کشیده ای که همزمان رنج زندان بودن تو طعنه های یزید و رنج کودکان و فرندان دور از پدر را تحمل میکند و زینب وار در برابر ستمگران بد عاقبت می غرد. سلام بر حسین و بر همه رهروان پاکش در آستانه ماه محرم.

-- علی ، Nov 17, 2010 در ساعت 11:50 AM