رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ آبان ۱۳۸۹

موافقت ایران با برگزاری نشست ۱+۵ در ترکیه

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که ایران با برگزاری نشست ۱+۵ در ترکیه موافق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی امروز، یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی با وزیر خارجه سنگاپور گفت: «در دو سه روز گذشته به دوستان در ترکیه اطلاع داده که ایران با برگزاری گفت‌وگو با ۱+۵ در ترکیه موافق است.»






وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه هر چه زودتر در خصوص دستورکار و محتوای گفت‌وگوها به توافق برسند، افزود: «رایزنی‌ها در زمینه زمان مذاکرات نیز در حال انجام است.»

شورای عالی امنیت ملی ایران، هفته گذشته در نامه‌ای به کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اروپا، از ادامه مذاکره با گروه ۱+۵ استقبال کرده بود.

متکی:«در بین کشورهای مذاکره کننده برای دریافت دیدگاه‌های ایران اتفاق نظر وجود دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم»

کاترین اشتون ۲۲ اکتبر، درنامه‌ای پیشنهاد داده بود که مذاکرات وین با ایران از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه ایران در نشست مطبوعاتی امروز اظهار داشت: «در بین کشورهای مذاکره کننده برای دریافت دیدگاه‌های ایران اتفاق نظر وجود دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم.»

وی افزود: «امیدواریم گفت‌وگوها با برخورد مثبت و سازنده‌ای که ایران همواره نسبت به مذاکرات داشته با سازمان‌دهی خوبی که می‌شود آغاز شود.»

آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان اعضای گروه ۱+۵ هستند که در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران فعالیت می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران چندی پیش نیز در سفر به نیویورک آمادگی ایران برای مذاکرات با گروه ۱+۵ را اعلام کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ پیش از این دو دور مذاکرات را پشت سر گذاشته‌اند. آخرین مذاکرات ایران و نمایندگان گروه ۱+۵ اکتبر سال گذشته در ژنو برگزار شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به محض اینکه غربی ها اوالتیماتوم میدهند و وقت عمل و برخورد شدید می رسد شما ها فورا به دنبال وقت کشی می گردید تا چند ماهی فرصت کافی برای ادامه پروزه اتمی تان داشته باشید فکر نکنم غربی ها گول این سیاست های قدیمی تان را بخورند چون می دانند مثل همیشه فقط وقت کشی است بدون نتیجه.

-- damad ، Nov 7, 2010 در ساعت 01:22 PM