رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ مهر ۱۳۸۹

ميشل اوباما؛ «قدرتمندترين زن جهان»

مجله آمريکايی فوربس فهرست سالانه خود را در بخش «زنان قدرتمند جهان» منتشر نمود. بانوی اول آمريکا در فهرست جديد در بالاترين رتبه قرار گرفت.

ميشل اوباما با وجود سپری شدن تنها يک سال از رياست جمهوری همسرش باراک اوباما، در فهرست مجله فوربس که امروز، پنج‌شنبه منتشر شد، به مقام نخست دست يافت. اين در حالی است که وی در سال گذشته توانسته بود در ميان ۱۰۰ زن برتر مقام چهلم را به دست آورد.


مجله فوربس دليل اين انتخاب را در شخصيت کاريزمای وی در انتخابات آمريکا و مبارزه وی عليه چاقی کودکان آمريکا اعلام کرد که بر اثر آن کنسرن‌هايی چون کوکاکولا و کلاگ قول دادند که کالری محصولات خود را کاهش دهند.

سی‌بی‌اس نيوز گزارش می‌دهد که امسال مجله فوربس انتخاب خود را کمتر بر معيار «ثروت و قدرت» و بيشتر بر اساس «نفوذ خلاق و کارآفرينی» گذاشت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که سال گذشته مکان نخست را به خود اختصاص داده بود، امسال در سکوی چهارم ايستاد

به همين خاطر، آيرن رودنفلف ۵۷ ساله، مدير شرکت جهانی توليد مواد غذايی «کرافت فوودز» نيز در رتبه دوم قرار گرفت.

حضور اپرا وينفری، مجری تلويزيونی در آمريکا در اين فهرست به عادت هر ساله تبديل شده است. در رده‌بندی امسال وی در مکان سوم ايستاد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که سال گذشته مکان نخست را به خود اختصاص داده بود، امسال در سکوی چهارم ايستاد و هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا نيز پنجم شد.

بيشتر شخصيت‌های انتخاب شده در فهرست فوربس را زنان آمريکايی تشکيل می‌دهند، موضوعی که شگفتی کسی را برنمی‌انگيزد.

مجله فوربس همه ساله نامزدهای خود را از ميان شخصيت‌های سياسی و اقتصادی و همچنين دنيای هنر انتخاب می‌کند. ليدی گاگا، خواننده معروف که امسال جايزه ويدئو موزيک ام‌تی‌وی را از آن خود کرد، در فهرست امسال در رتبه هفتم قرار گرفت.

Share/Save/Bookmark